Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

Nico111 15 februari 2008, 955 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel vermogen
  • Prachtig geluid
  • Remote met basknop
  • Diepe bas

Minpunten

• Koptelefoon gaat niet soepel in de remote

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Rede aanschaf
Ik luister erg veel muziek op mijn computer. Ik had nu een oud speakersetje van het merk “THUNDER”. Dit zegt natuurlijk al genoeg. Het was echt bagger kwaliteit en hij kraakte nogal al als je de volume knop opdraaide.
Ik ben nogal gecharmeerd van Logitech. Het design van de meeste speakersets vind ik erg mooi behalve van de Z-4i. Ik was eerst voor onderzoek naar de MM geweest. Het mooi van deze winkel is dat je bijna alle speakersetjes kunt beluisteren. Ik was er heen gegaan met de gedachte dat het de Z-3e moest worden. Ik luisteren en was erg tevreden en hij was niet duur. Maar toen zag ik de Z-2300 staan. Toen ik de volumeknop even flink omhoog draaide was ik verkocht. Hij was bij de MM ook erg scherp geprijsd als je het vergelijkt in de pricewatch. Mijn verjaardag zat er aan te komen, dus nog even gewacht met de aanschaf. Een week of drie later blijkt dat de Z-2300 bij MM in eens weer duurder geworden was toen ik heb van mijn verjaardagsgeld wou kopen. Toen heb ik hem maar bij EMPC besteld via internet.

Het pakket
Ik had me al ingesteld op de grote van de doos, dus ik wist wat me te wachten stond. Thuis gekomen meteen open gemaakt. Wat mij op viel was dat de speakers en de sub woofer heel goed waren ingepakt. Ze zaten allemaal ingepakt in plastic en daarom heen een dikke laag van piepschuim. Ook zat er een aparte stekker bij voor het aansluiten op een gameconsole. Dit vind ik erg netjes.

Genieten geblazen
Ik had gauw alles aangesloten. Dit ging erg makkelijk. Je kan het gewoon niet fout doen. En ben toen lekker gaan luisteren. Ik heb verschillende soorten muziek er mee geluisterd. Het soort muziek dat ik het meeste luister is toch wel hiphop/rap. Het klinkt echt prachtig en vooral met die monster van een bas. Ik heb meestal de bas knop die op de remote zit op de helft staan anders is hij wel heel erg aanwezig. Er zit echt een vermogen in niet normaal. Ik ben er erg blij mee alleen mijn buren niet. Deze stonden na drie dagen al voor de deur ‘we horen zo veel gebonk de laatste dagen het servies trilt in de kast’. En het mooi hier van is dat ik dan de volume nog niet voor bij de helft heb. Dit ritueel met mijn buren heeft zich na 3 weken weer herhaalt alleen dan iets minder vriendelijk. Je leert je buren en vooral mijn buurman weer eens van een andere kant kennen, maar dat is een ander verhaal.
Ik ben verschillende genres uit geprobeerd en ik ben er erg over te spreken. Ik heb bijvoorbeeld naar Joe Cocker, Krezip, Snoop Dogg en Faithless geluisterd om even het verschil van muziek soorten aan te geven. Ik ben vooral blij dat je de subwoofer kan aanpassen met de remote, want als je soms het volume op draait dan overheerst de bas en die kan je dan heel makkelijk omlaag draaien. En dit is ook erg handig voor mijn verhouding met mijn buren.
Ik heb ook het hele seizoen van Dexter op mijn computer gekeken. Dit is niet de cartoon maar een serie uit Amerika over een seriemoordenaar. Gewoon geweldig!! Vooral die bas die lekker dreunt.

Als je iets meer geld over hebt voor speakers voor je computer is dit een heel mooi setje. Hij ziet er prachtig uit (blijft smaak) en het geluid is fantastisch.

Heb jij ook een Logitech Z-2300?