Asus N56VZ-S4035V Review

Nark0tiX 1 oktober 2012, laatste update op 8 oktober 2012, 2.662 views

Asus N56VZ-S4035V

Pluspunten

• Snelheid
  • Gamen
  • Scherm
  • Bouwkwaliteid
  • Grootte
  • Design
  • Geluid (prachtig vooral incombinatie met de subwoofer die je er bij krijgt)

Minpunten

• Geluid dat afentoe blijft hangen (eig de hele laptop die ff freezed volgens mij)

Het design is erg mooi, het is niet de meest platte laptop maar erg mooi en stevig.

Het scherm is mat, wat de kijkhoek zeer verbeterd en het zitten waar de zon in de buurt is wat aangenamer maakt ! (geen weerspiegeling van je zelf in het scherm dus)

Geluidproductie is zeer laag, alleen met gamen gaat de fan natuurlijk een beetje blazen.

Temperatuur blijft erg laag, bij het spelen van battlefield 3 op high + word hij wel warm natuurlijk, maar dit merk ik bij mijn medeleerlingen ook met andere laptops.

Het geluid van de speakers is erg mooi, mede door bang & olufsen natuurlijk, en het subwoofertje geeft net die extra lage tonen die je mist.

Prestaties zijn natuurlijk prima, maar dat kan ook niet anders met zulke specs.

Bugs:
Afentoe blijft de laptop heel even hangen bij bijvoorbeeld muziek luisteren of een film kijken, waardoor het geluid heel erg vervomd (alsof je aan het scratchen bent)

Het is een beetje lastig uit te leggen, denk dat het met een driver te maken heeft!
Meer mensen hebben er last van dus er zal binnekort vast wel een oplossing te vinden zijn.

Heb jij ook een Asus N56VZ-S4035V?

1 ster voor de moeite
hahaha ik ben geen "reviewer"

was vrij van school en had niks te doen.. denk laat ff weten wat ik van deze laptop vind, voor de gene die nog twijfelen over de aankoop

0 sterren is ook goed
Kan je deze review misschien wat bijwerken als je tijd hebt.. Een beetje uitbreiden, ben namelijk ge´nteresseerd in deze laptop.
@mafiatounes,

ja is prima zal ik eerdaags even doen
Heb hem al een beetje bewerkt voor je groetjes
Oplossing sound bug:

Ik heb hier gisteren heel lang naar gezocht en vraag mij nog steeds af waarom het aan zo iets kleins kan liggen. Snelle uitleg:

Open McAfee -> Klik op navigation (rechts bovenin) -> onder features klik op firewall -> klik op Net Guard (onderaan) -> vink vakje 'Turn on Net Guard' NIET AAN

Ikzelf heb dan nog het probleem dat mijn laptop statisch is. Dit schijnt slecht te zijn voor je accu toch? En ook voor andere onderdelen? Zijn hier oplossingen voor naast het hebben van een anti-statische armband?

Mvg,

Maarten
Thanks voor de fix, heeft geholpen !

Ik heb nog niet mee gemaakt dat mijn laptop statisch word.
Heb hier verder ook nog niet over gehoord.

Waar merk je dit aan en wanneer gebeurd dit?

mvg,

tobias
Dit merk ik als ik met 1 hand over het aluminium heen wrijf onder mijn toestenbord en dit is zelfs ook bij de bovenkant van mijn laptop. Het is op te lossen dmv het gebruik van een geaard stopcontact heb ik gehoord. Ook als ik bijv mijn hdmi kabel aan de TV aansluit gebeurt dit niet (ws gaat de stroom via de TV weg). Ook als je met 2 handen tegelijk het aluminium aanraakt is er geen probleem (dan is er een kring van stroom). Als ik mijn HDD aansluit via het stopcontact aan m'n laptop is het probleem niet opgelost, terwijl de stroom in principe ook weg zou moeten kunnen gaan. Anyway, ik denk dat ik een keer zo'n antistatische armband aanschaf.

Mvg, Maarten
Erg lastig,

Ik snap alleen niet dat jij dit probleem hebt en ik niet.

Zelf sluit ik mijn laptop adapter op een `niet geaard´ stopcontact, zodat mijn studio monitoren niet gaan ruizen.

Alleen heb ik er helemaal geen last van, ook niet op een geaard stopcontact.

Is het geen optie om hem terug te sturen?
Zo steving is die niet hoor als je boven op de achterkant van het scherm drukt veert hij lekker mee. Voor de rest is hij inderdaad wel stevig. De specs voor deze prijs zijn ook goed ik ben er dik tevreden mee.
Zou iemand mij kunnen vertellen of hier ook een 2e schijf bij in kan? ik ben namelijk opzoek naar een laptop met soortgelijke en looks als deze waarbij ik ook een SSD bij in kan plaatsen.

Alvast bedankt
mcjambi,

Standaard gaat dit niet. MAAR....

Op www.hddcaddy.eu kun je voor 23,95 (inclusief thuisbezorgen) een HDD caddy bestellen voor in je DVD-bay. Dit heb ik ook gedaan met mijn zakelijke laptop en dit werkt echt prima. De snelheid van de HDD is vrij behoorlijk (zal dadelijk eens banchmarken) en het stelt niets voor: 1 schroefje aan de onderkant en je hebt de DVD eruit, 1 ander schroefje en je kunt bij geheugen, standaard HDD (of SSD, afhankelijk van je versie). Plaats je originele HDD in de HDDcaddy, je nieuwe SSD op slot 0 en je laptop loopt als een trein: Ik boot in 12 seconden Windows 8, ZONDER OOK MAAR IETS TE TWEAKEN...

[Reactie gewijzigd door Gaoske op 29 november 2012 11:33]

Harwarematig geen probleem. Hoe zorg je dat het OS daarna op de SSD staat en van de SSD opstart? Kan ik opstarten van de HDD en dan kloonen naar de SSD en dan in de bios boot from SSD kiezen?