Corsair Builder CX500 V2 Review

MerlijnD 30 september 2012, laatste update op 30 september 2012, 1.431 views

Corsair Builder CX500 V2

Pluspunten

• Stil
  • Stabiliteit in het begin

Minpunten

• Knalt naar een jaar uit elkaar + bijna brand
  • Je kan bij het opstarten de goedkope condensatoren horen warm worden.
  • Condensatoren van het merk Rubbishcon.

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
1 jaar geleden 20-8-2011 gekocht samen met mijn nieuwe pc. Lees helemaal anders begrijp je niet waarom ik nu pas een review schrijf.
Werkte prima, niet teveel geluid en levert 500W
maar gisteren wilde ik mijn computer aanzetten, drukte ik op de aan knop en bam; stoppen vliegen eruit.
Ik denk van oh vast iets niet goed in huis of netwerk te zwaar belast, nieuwe stop erin en ik druk de computer aan en er gebeurt niks.
Ik druk nog een keer: Hoorde een luide sis gevolgt door en harde knal wat vonken en een paddestoelwolk met een vlam.
snel stop eruit gedraait computer afgekoppeld naar buiten gedragen & opengedraaid, alles zat vol rook en de voeding lekte chemische stoffen.
Ik heb toen snel de voeding eruit geschroefd en uit laten roken.
Daarna heb ik hem een beetje bekeken en zag dat alle condensatoren waren ontploft, zelfs de hoofdcondensator.
Het enige merk van condensators wat ik zag staan was goedkope prut. Zelfs de zekering in de voeding was pas na dat alles was ontploft pas kapot gegaan -.-
Ik heb geluk gehad want snel even daarna een test voeding erin gezet en gelukkig werkte alles nog pffffievw.
Ga morgen Garantie clamen als ik dat nog heb.
Koop dus vooral niet dit model van de voeding.

Heb jij ook een Corsair Builder CX500 V2?

Beetje pech gehad zoals ik het lees. Nog NOOIT zoiets gehad.
Een vriend van mij wel met een OCZ heeft zijn halve systeem meegenomen Grafische kaart, Mobo inclusief CPU en 1 HDD naar de vaantjes. Geluidskaart, 2 HDD's, 1 SSD, een DVD rw en een blu ray hebben het wel overleefd.
Dat is wel klote zeg. Vooral als je er daarna achter komt dat ene kwaliteits merk zoals corsair, troep condensatoren gebruikt.
Dat doen alle A-merken die budget series uitbrengen. Deze Corsair is niet voor niets zo goedkoop. Dat heeft dan ook niets met een A-produkt te maken.

Wel misbruiken ze hun goed opgebouwde naam om deze prut aan de man te brengen. Hoewel het als een boemerang recht in hun face kan ontploffen, als mensen weglopen.
500 watt, voor wat voor cpu en videokaart?
Harddisks? hoe veel?
Hitte, veel gamen/auto cad o.i.d. ?
4 fans op molex stroom?

Kortom heeft ie hard moeten werken en was de 500 krap?

Verder wel een toepasselijke naam voor de condensatoren:
rubbish con
Veelgamen 3 hard disks, 7850 en i5 2500 1 Outtake fan kast stond altijd open aangezien de koeling niet great was maar LANG niet te warm, de load was prima waarschijnlijk 400 -420 watt ofzo. Komt gewoon door goedkope elco's ik ga sowieso geen corsair meer kopen nu ik weet dat die troep gebruiken.
Even een vraagje : je hebt hem 20-8-2011 gekocht, weet je zeker dat het de V2 is ? Waren toen nog maar NET uit...
Nou, er stond heel groot V2 op de voeding en op de doos zelf, dus lijkt me wel.
Dit is ook mij overkomen gister. Heb mijn pc sinds juni, nooit problemen gehad.

Ik zette de pc aan en na half uur een knal en luid gesis + chemische lucht. Schrok me rot door de rookontwikkeling.

Computer losgekoppeld en ff buiten gezet vanwege de lucht.

Was nieuwsgierig of het meerdere was overkomen, maar voor mij ook geen corsair meer.
Ik heb een nieuwe via de garantie gekregen dus ik zal is kijken hoe lang deze het vol houd.
geen problemen omdat je hem open geschroefd hebt?

en via corsair of via je webshop?
Je kan de fan eraf draaien zonder een garantie sticker te slopen.
gevalletje pech dit komt vrijwel nooit voor bij Corsair voedingen je kan 1 volledige serie voedingen niet over een kant scheren met 1 review als je kijkt naar andere reviews en benchmarks dan komt deze voeding met een dikke 8/10 uit de benchmarks

dit is gewoon een goede voeding hoor :Y)

verder doen mensen vaak ook alleen reviews als iets slecht overkomt impuls dus...

hoor graag nog een review van de nieuwe voeding!

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 8 november 2012 13:28]

Ik heb dit net ook gehad bij dezelfde voeding. Niet na 1 jaar maar na 1 uur al...
Ik had de 500 v1 versie voor een oude pc en na paar maanden werkte de voeding niet meer (ook niet na ati test met paperclip), opgestuurd en kreeg de v2, uiteindelijk had ik de pc weggedonderd na veel gemier, nieuwe pc bij azerty en welke voeding heeft ie? Corsair cx 500 v2 :9 Dus heb nu 2x deze voeding.

Er is bij mijn oude pc de standaard 400w voeding ook al ontploft, ik denk dat dit soort problemen komen door warmteproblemen. En idd door die budget elco's. Kijk dus 1x in de maand naar stof etc bij de voeding, blaas het ev. weg en zorg dat de voeding genoeg lucht krijgt.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met budget series van Corsair. Connectoren die door simpel weg aan te sluiten al breken en dergelijke, PC's met bepaalde moederborden en dan budget Corsair voedingen die niet aan willen (volgens mij doordat ze er lang overdeden totdat ze iets van een power OK signaal gaven).

Een merk als Corsair moet zijn naam gewoon niet verknallen door budget onderdelen uit te brengen, zelf gebruik ik een AX serie voeding van Corsair en deze zijn gewoon top.