Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

detonator422 15 februari 2008, 850 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• Precisie
  • Functies ( die volgende knop enzo)
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• Kreeg na ong. 1 jaar wat probjes met de accu

Ik heb deze muis vorig jaar met Kerstmis van mijn ouders gekregen (Kerstmis 2006). De muis zat goed verpakt, mooie opvallende doos, en zoals gewoonlijk bij Logitech, zeer beknopte informatie over het installeren en drivers enzo.

Er zit een handig oplaadstation bij, wat er ook mooi uitziet en waar de muis mooi inpast.

Op tweede Kerstdag dan maar meteen mijn nieuwe muis aangesloten, dat ging zonder problemen, ik heb de bijgeleverde software van Logitech gebruikt om de drivers voor de Vorige/Volgende knoppen te installeren.

Dagelijks gebruik

In het dagelijks gebruik is de muis zeer handig, vooral door de vorige/volgende knop, hiermee kun je makkelijk over het internet surfen, maar ook in je mappen, kun je makkelijk terug naar de vorige map.

Ook bij Office e.d werkt de muis perfect, goede precisie en alweer erg handig.

Bij het gamen is hij ook zeer goed, hij is wireless, wat ik persoonlijk fijner vind bij het gamen. Hoge precisie en erg snel.

Ergonomie

De muis ligt lekker in de hand en heeft een vrij lange werktijd, door de ingebouwde accu*. Helaas kun je de snelheid alleen softwarematig wijzigen, en niet met een knopje op de muis, zoals bij de G5.

* : Nu ( Begin 2008, muis is ongeveer een jaar oud) krijg ik wat problemen met de accu; als ik de muis van de lader afneem, branden alledrie de batterij-lampjes, maar na 10 minuten brandt het rode lampje al, wat aangeeft dat de accu leeg is. En als ik de muis dan op de lader zet, is hij na 10 minuten 'klaar' met opladen en dan stopt hij ook met opladen, zodat hij 10 minuten later wr leeg is, dat is erg frustrerend.

Maar nadat ik de muis 1 week niet heb gebruikt vanwege vakantie, lijkt dit probleem verholpen...

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

let op, je hebt 2 jaar garantie (OOK OP DE ACCU) bij logitech, dus als hij echt brak begint te worden dan kan je hem een RMA geven ^^
Het schijnt dat Li-Ion accu's last van geheugen-effect hebben. Muis helemaal laten leeglopen (totdat er geen druppeltje prik meer uit komt) en dan opnieuw volledig (in n keer) opladen. Dit zou het probleem een stuk minder ernstig kunnen maken.