Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Dell ST2410 Wit, Zwart Review

onox 28 september 2012, laatste update op 28 september 2012, 663 views

Dell ST2410 Wit, Zwart

Pluspunten

• 1080p HDMI met prima beeld
  • Mooie vormgeving
  • HDMI geluid uitvoerbaar naar je eigen PC speakers

Minpunten

• Volume van HDMI geluid niet te regelen
  • Brakke voedings socket/plug na meer dan 1 jaar
  • Af en toe zwart beeld in PS3 games via HDMI na meer dan 1 jaar

Voor de prijs een mooie 1080p monitor met o.a. HDMI (voor PS3) en VGA (voor laptop) aansluitingen. Ik kocht deze monitor omdat het een goedkope 1080p monitor met HDMI aansluiting was en de monitor ook de mogelijkheid heeft om geluid (dat via HDMI binnenkomt) uit te voeren (je kunt speakers of oordopjes aansluiten).

Paar minpuntjes
De monitor heeft een paar kleine minpuntjes. Ten eerste kun je niet het volume van het geluid dat via HDMI aangeleverd wordt aanpassen. De enige boxen die ik had waren ongepowerde PC speakers zonder volume regelaar. Geluid kon dus of helemaal aan of helemaal uit :) Daarnaast zijn de aansluitingen een beetje brak geworden. De VGA aansluiting doet het nog steeds prima, maar na een jaar begon mijn PS3 via HDMI af en toe een halve seconde zwart beeld te geven in diverse games. Sinds de zomer heb ik diezelfde PS3 met diezelfde HDMI kabel aangesloten op een nieuwe Panasonic TV en sindsdien heb ik geen last meer van zwart beeld in games. Daarnaast is de voeding aansluiting zeer brak geworden: de voedingskabel kun je een klein beetje in de socket/plug heen en weer bewegen, en als je dat doet dan krijgt de monitor geen stroom meer. Als je het eenmaal voor elkaar gekregen hebt dat de monitor z'n stroom aangeleverd blijft krijgen, dan moet je er dus vooral niet meer aanzitten :p

Heb jij ook een Dell ST2410 Wit, Zwart?

Mogelijk zijn de problemen die je beschrijft exemplarisch, want ik gebruik die van mij al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid. Destijds was ie alleen niet zo heel goedkoop, ruim 200 Euro.
Ik heb de mijne direct bij Dell gekocht voor ongeveer 180 euro. Het was destijds de goedkoopste monitor die aan al m'n eisen voldeed en er goed uitzag. Tegenwoordig zijn schermen met dezelfde soort specs wel goedkoper dan dat. Aangezien ik m'n PS3 tegenwoordig op m'n TV heb aangesloten, gebruik ik de monitor nu alleen nog (met plezier) als extern scherm voor m'n laptop via VGA :)
Toeval of...? Ik heb een U2410, via een HDMI->DVI kabel aangesloten op een DVI poort van de monitor, en heel af en toe valt bij mij het beeld ook iets langer dan een seconde weg. Aan de andere kant gebeurt dit net zo makkelijk via de Display Port, maar dan nog...

Persoonlijk verdenk ik kleine fluctuaties in de stroom, mijn speakers vielen ook constant uit als iemand een lamp aan of uit deed, totdat ik hem naar een andere groep verhuisde.
Alleen is het uitvallen van het scherm veel willekeuriger.

Verder leuke review, echt hoe jij het scherm ervaart.