Asus R704VD-TY025V-NL Review

MeaMea 27 september 2012, laatste update op 28 september 2012, 2.476 views

Asus R704VD-TY025V-NL

Pluspunten

• Featureset voor het geld.
  • Accu duur, nu reeds 4 uur bezig en nog een 40 minuten staan.

Minpunten

• glanzend scherm (wist ik van tevoren)
  • Standaard enorme hoeveelheid software zooi

Gezien ik mijn huidige werkgever ging verlaten en ik dus geen gebruik meer kon maken van de bedrijfslaptop moest ik een laptop aanschaffen.
Belangrijke overwegingen waren voor mij:
- Prijs onder de EUR600
- Resolutie minimaal 1600 bij 900.
- Ram minimaal 4GB.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet, office en af en toe wat videobewerking. Draagbaarheid is niet echt een issue.

Features.
De feature zoals weergeven in de pricewatch zijn niet volledig correct.
- Geen 100Mb LAN maar 1Gb LAN,
- Naast de GT610m zit er ook een Intel HD4000 videokaart verwerkt. Voor mijn gevoel een beetje een rare combi gezien de beperkte toegevoegde waarde van de GT610m maar alla.

Featureset dus iets beter dan verwacht bij bestellen dus mij hoor je niet klagen. De enige bedenking die ik had bij deze laptop was namelijk de 100Mb LAN connectie. :)

Opvallende zaken
- Toetsenbord lijkt soms een beetje door te buigen als je aan het typen bent. Niet vervelend ofzo maar wel een raar zich. Voor de rest een prima toetsenbord waar weinig mis mee is.
- Wat een ongelofelijke hoeveelheid "zooi" staat er ge´nstalleerd als hij uit de doos komt. Men, ben acht ruim een halve dag bezig geweest met verwijderen en updaten.

Als ik de laptop wat langer in bezit heb (nu ongeveer 20 uur) zal ik nog een aanvullen.
Dit is mijn eerste review, vragen, opmerkingen? shoot. :Y)

Heb jij ook een Asus R704VD-TY025V-NL?

heeft deze ook een multi touch pad?
Yups multitouch is aanwezig. Zal even fototje bijplaatsen
Inmiddels de laptop alweer 2 maanden in je bezit. Nog steeds tevreden? Nog andere voor- of nadelen gevonden? Ik overweeg deze laptop aan te schaffen maar kan weinig reviews vinden helaas. Is deze laptop bij ASUS bekend als X75A?
Ja bevalt goed.
Minpunt is wel het spiegelende scherm. De helderheid is echter groot dus is eigenlijk altijd wel bruikbaar.
Ander issue dat ik net heb gezien was dat bij een beamer die ik aansloot op externe vga het beeld veel trilde als de voeding erin stak. voeding eruit was het over.
Dit heb ik echter op andere beamers niet gezien. Toch iets waar ik nog even achteraan ga.
Voor de rest hij werkt doet wat ie moet doen. Zijn wel veel betere laptops te koop, in alle specs, maar zeker niet voor de prijs die ik betaald heb. (570 incl verzend)

Ook maar 3 USB, is wat krap. Wel USB 3.0 (1 poort)

Algemeen oordeel, prijs kwaliteit, uitstekend.
klein ander vraagje: heeft di model een 2e lege drive bay om een SSD bij te plaatsen ?
Nee helaas, geen 2e drive bay.