Thermaltake Xaser Swing VB6000BNS Review

MrMilco 27 september 2012, laatste update op 27 september 2012, 355 views

Thermaltake Xaser Swing VB6000BNS

Pluspunten

• toolless instalatie
  • window
  • ruimte
  • prijs

Minpunten

• cable management
  • plastic scheurt snel

Best al wel een tijdje geleden heb ik eens een ThermalTake swing vb6000bws overgekocht van iemand, Dus nu is het wel eens een keer tijd dat ik er een review van ga maken:

Uiterlijk
Dit is een zeer nette kast, Niet al te groot, maar net groot genoeg om netjes alles in te kunnen bouwen.
Ik heb hier zelf de versie met de window in de sidepanel, dit is eigenlijk alleen mooi als je een goede cablemanagement hebt, en dit had ik dus niet in het begin.

De hele kast is van aluminium behalve het front, die is van plastic ( Wat eerlijk gezegd best wel snel scheurt).

Ook zit er 1 120mm fan ( Toolless ) achter de frontpanel, alleen kan niet erg veel lucht aanzuigen met de standaard pootjes die eronder te vinden zijn.

Verder is er eigenlijk weinig aparts aan de uiterlijk, behalve de golvende front.

Inbouwen
Alles is best makkelijk in te bouwen, bijna alles is toolless, dit is altijd best wel handig als je geen zin hebt om die schroefjes elke keer los te draaien.
Enkel de moederbord en de voeding zijn niet toolless, maar zijn toch nog best gemakkelijk erin te zetten, zelfs ik ( met enorm weinig ervaring ) had de pc binnen No-Time in elkaar, en kon zo dus weer snel verder met waar ik gebleven was.

Er zijn in totaal 4 5,25” bays, en en er kunnen tot maximaal 5 3.5” apparaten in, waarvan er 2 bereikbaar zijn vie de front, en deze 2 zijn dus ook niet toolless.

Alles is ( zoals al eerder vermeld) makkelijk in te bouwen, dit komt ook door de ruimte wat er hier in de kast is, de pci apparaten kunnen ook weer toolless worden vastgezet, dit is naar mijn mening ook veel handiger, had altijd het probleem dat de schroefjes op het moederbord vielen namelijk.

Cable management
Eigenlijk is er in deze kast niet gedacht aan cablemanagement, maar met een beetje modden, kun je er zo een kast van maken waar het mogelijk is.

Zo zijn er standaard geen gaten om je kabels door te laten lopen, maar is een dunne aluminium plaat dus gaten zijn zo gemaakt.

Ik vind het zelf een mooie kast, die zijn geld waard is.

Foto’s :
Front:

Zijkant:

Binnenkant (zonder hdd bay):

5.25” Bays:

Achterkant:

Sorry voor de slechte kwaliteit foto’s maar het kon niet beter :P

Heb jij ook een Thermaltake Xaser Swing VB6000BNS?