Samsung BD-D6900 Review

batteries4ever 25 september 2012, laatste update op 25 september 2012, 2.514 views

Samsung BD-D6900

Pluspunten

• Alles-in-een oplossing in een mooi doosje zonder uitgebreide configuratieproblemen.
  • Beeldkwaliteit!

Minpunten

• Beperkte configuratie - wat hij kan, kan hij, uitbreiden kan nauwelijks.
  • Upgraden af te raden wegens Cinavia.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb het review van boner gelezen, en ben het er niet geheel mee eens. Tijd dus voor mijn eerste review!

Reden tot aanschaf was dat mijn TV problemen kreeg met de VGA ingang, files vanaf een laptop draaien ging niet meer. En sowieso: geen afstandsbediening, geen Bluray, aparte Satellietontvanger enz.

De recensies van de Machine waren lovend over de opstarttijd en vooral de beeldkwaliteit..... en dat klopt wat mij betreft ook.

Aansluiten van de kabels HDMi, Antenne, kaart van Canaaldigitaal erin en dan doet hij van alles: Satelliet TV, BluRays, DVDs video vanaf de PC en dat alles in een prachtige beeldkwaliteit in een mooi doosje dat goed bij mijn stereo past.

Let wel: het is geen PC, en enige flexibiliteit mis je wel, bv.v. de ISO bestanden.
- Ondertitels kan je niet uitzoeken, er moet een .strt file met dezelfde naam als de film aanwezig zijn in dezelfde directory, een offset geven is mogelijk.
- Versneld afspelen gaat alleen zonder geluid en wordt meestal al helemaal niet ondersteund, dat is op de PC met VLC wel beter geregeld..... Je kunt echter wel naar een tijd springen, en ik heb op mijn Logitech Harmony functies gezet als +1, +2 om 1, of 2 minuten naar voren te springen, helpt tegen reclames.
- t.o.v. VLC: spelen met filters e.d. gaat ook niet, maar mis ik nauwelijks.
- Bij sommige grotere files wil het weleens schokken met "loading..." in beeld. is een netwerkprobleem. In dat geval kopieer ik de file naar USB stick en speel hem daarvandaan af. Mijn netwerk is ook maar 54 Mbps en normaal heb ik geen problemen.

De Beeldkwaliteit maakt veel goed!

Waarschuwing: het grootste nadeel is dat Samsung met een "upgrade" van de software Cinavia heeft ingebouwd, waardoor als het de heren Filmmakers belieft het geluid onderbroken wordt bij films die van deze bescherming voorzien zijn. Upgrades dus uitschakelen: voordelen aan nieuwere versies heb ik sowieso niet gemerkt. Cinavia is dan wel weer op te lossen door te downgraden via Sammygo: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=18&t=4244 maar evengoed lastig - en tamelijk onvriendelijk van Samsung tegenover zijn klanten |:( !

Heb jij ook een Samsung BD-D6900?