Steelseries Guild Wars 2 Mouse Review

xyanide1986 6 oktober 2012, laatste update op 7 oktober 2012, 541 views

Steelseries Guild Wars 2 Mouse

Pluspunten

• geweldig nauwkeurige sensor
  • rubbercoating voelt heerlijk
  • stevig
  • voor links- en rechtshandigen
  • verlichting is compleet aan te passen (of uit te zetten) per profiel
  • zeer goede glij-pads
  • macro recording
  • fijne scroll-klik

Minpunten

• vorm+formaat is misschien wennen
  • lompe kabel
  • bijna niet schoon te houden
  • eigenlijk een overbodig product sinds de Sensei RAW rubberized
  • prijs

Alom een zeer fijne muis die stevig is gebouwd. Hij is groter dan de meeste muizen en voelt licht aan. Het formaat i.c.m. de bolle vorm vond ik eerst storend omdat ik er niet goed grip op kon krijgen aan de zijkant (vlakke hand, duim+pink grip).
De glijpads zijn groot en hebben een bolle vorm, ze zijn gemakkelijk schoon te houden vanwege hun formaat.
Ik gebruik hem met een steelseries 4HD mat en dat glijdt heel soepel.
De knoppen laten zich makkelijk induwen, alles is uitgevoerd met een fijne lichte microswitch waaronder het scrollwiel! Eindelijk een scrollwiel dat lekker en ondiep klikt. De plaatsing van de zijknoppen is ook goed, maar had iets hoger gemogen om ongelukige klikken te verkomen.
De software is makkelijk in gebruik, je kan zeer diep gaan om macro's met delays te programmeren of direct van je input op te nemen.
Het enige minpunt aan deze muis is de kabel. Best zwaar, erg dik en niet erg flexibel. Ik heb er ruimte voor moeten maken op m'n bureau zodat de kabel geen tegendruk kan geven. Ik vind dit ook vreemd gezien het eigenlijk dezelfde muis is als die voor diablo3, maar die heeft wel een kabel van gevlochten nylon. Ik denk echter dat ik nooit een kabelbreuk zal krijgen.
Als je je af vraagt of de witte rubbercoating makkelijk vies wordt dan is het antwoord 'ja'. Alleen bij de muisknoppen zijn licht grijze vegen van gebruik te zien, maar het is niet storend te noemen.
Ik kan hem absoluut aanraden voor mensen die medium of hoge sensitivity gebruiken omdat hij niet echt is gemaakt om makkelijk op te tillen met elke grip.

Sinds de Sensei RAW Rubberized uit is kan ik deze guildwars2 muis overbodig noemen. De nieuwe RAW heeft een flexibele kabel van gevlochten nylon en is een stuk goedkoper. De hardware is voor zover ik weet exact hetzelfde.
Hierbij een link naar de Sensei RAW Rubberized

• Steelseries 4HD

Heb jij ook een Steelseries Guild Wars 2 Mouse?

Enig idee waar dat 3-hoekige knopje voor is net onder je wieltje ?
Dat is de DPI switch en was ik vergeten te noemen. Hiermee kun je tussen 2 sensitivity instellingen wisselen maar ik gebruik het zelf nooit. Je kan ze aanpassen in het profiel en worden volgens mij ook on-board opgeslagen.
Gekocht bij de mediamarkt voor 46,00
Leuk ding, bedankt voor je review !