Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Goud Review

brompot758 22 september 2012, 854 views

Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Goud

Pluspunten

• Super scherm
  • Vlot en responsief
  • Toetsenbord dock maakt van de tablet een mini laptop

Minpunten

• Docken en undocken moet je met enig beleid doen

Ik heb de tablet vooral gekocht voor het scherm, anders was een Transformer Prime ook voldoende geweest. Het scherm is waanzinnig. HD video ziet er heel mooi uit. Kleuren zijn prima en de scherpte is fantastisch.

De tablet reageert vlot en zonder stotteren en is zowel met als zonder dock uitstekend te gebruiken. Ook als je Android niet gewend bent dan ben je snel thuis in alle bedienings mogelijkheden.

Standaard is de tablet voorzien van o.a. Polaris Office en Supernote. Polaris office is ruim voldoende om wat documentjes te lezen en te editen. Het scherm formaat staat het echt comfortabel schrijven van documenten wel in de weg. Supernote is, vooral in combinatie met een capacitieve pen, erg handig om je aantekeningen te maken. Undocked werkt dat wel weer beter dan docked.

De tablet en de dock voelen erg degelijk aan. In hoeverre de bouw echt degelijk blijkt moet de tijd nog leren. De scharnier van de dock gaat redelijk stroef. Dat is vooral lastig als je de tablet wil docken en daarvoor de scharnier vooraf wilt draaien. Het is namelijk het makkelijkst om te docken als de scharnier recht omhopog staat, maar dat is niet de normale gebruikspositie.

Als je de tablet docked dan begint de tablet accu te laden vanaf de dock accu. De tablet accu heeft dus prio over de dcok accu wat betekent dat je niet met een lege tablet en een volle dock zit als je de tablet undocked.

Tot nu toe uitermate tevreden over het apparaat.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Goud?

Ben je nog steeds tevreden over deze tablet?

Ik heb hem in november ook gekocht en was tevreden tot 27 maart j.l. Toen ontstond er zomaar een barst in het scherm. Terug naar MyCom en ondanks dat de bewijslast bij hen ligt worden er reparatiekosten berekend (weet ik nu een maand later). Dat gaat dus mooi niet door!

Ik stel MyCom en Asus in gebreke. Zoek maar eens op tweakers op barsten in het scherm van de transformer serie (vooral de infinity) en je weet dat er een probleem is bij vele exemplaren. Kan dus wel even duren door het ontbreken van support en garantie van zowel Asus als MyCom, terwijl bewijslast voor gebruikersschade bij hen ligt.

Ik zou niemand aanraden op dit moment Asus producten te kopen. Ze hebben duidelijk een issue met quality control en hun support is traag als dikke stroop en zeer gebrekkig.

Houd die van jou zich goed?

[Reactie gewijzigd door Backlight op 24 april 2013 22:06]

Ik ben inderdaad nog steeds erg tevreden over het apparaat. Hij is wel gevoelig voor krassen en deuken, dat heb ik met een sleeve goed opgelost en een kleine rugzak voor transport buiten de deur.

Ik heb een dochter die bepaald niet zuinig is met het apparaat. Daar wordt hij wel minder mooi van, maar echte problemen zijn tot nu to (7 maanden in gebruik) uitgebleven.

Ik gebruik de tablet veel als papier vervanger als ik naar klanten of prospects ga. De tablet heeft dus wel wat van het land gezien. Hij gaat mee achterop de motor in een topkoffer.

Met Asus klantenservice heb ik geen ervaring, ik heb ze niet nodig gehad. Ik zie inderdaad de meldingen op fora, maar mijn exemplaar is tot nu toe gelukkig gespaard gebleven.

[Reactie gewijzigd door brompot758 op 25 april 2013 13:20]