Specificaties 1TB - Bekijk alle specificaties

Eminent EM7080 1TB Review

SoesY 19 september 2012, laatste update op 19 september 2012, 880 views

Eminent EM7080 1TB

Pluspunten

• Full HD kwaliteit speelt vloeiend
  • 1 TB genoeg ruimte!
  • Mooi menu
  • Goed geluid
  • Prijs is aan de dure kant (nieuw)

Minpunten

• Zonder afstandsbediening kan je niks
  • Trage reactie menu-afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 5
De Eminent 7080

Ten eerste moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. De Eminent is de mediaspeler die vrijwel alles kan afspelen. Ik ben iemand die films van het internet plukt in 1080p of 720p kwaliteit, ik geef je een hint: "Deze website is momenteel niet bereikbaar." Ik schrijf alleen deze review voor de mensen die nog twijfels hebben, ik zal niet alle productkenmerken opnoemen et cetera maar die zijn makkelijk te vinden.

Aankoop
Ik moet erbij toevoegen dat ik de Eminent tweedehands heb aangeschaft voor een kleine 50,- met 1 TB harde schijf. Het was een goede uitgekomen gok aangezien deze zeker 150,- nieuw kost.

Films afspelen
Het afspelen van MKV ging genadeloos goed. Alleen zijn er soms nog even een paar MKV's die vanwege de Reframes niet goed afspelen. De Reframes van een MKV voor een 7080 moeten ongeveer rond de 2 tot 8 zitten. Anders zal deze een beetje stotteren en wordt het beeld wat blokkerig. Je kan dit van te voren checken door Mediainfo te downloaden en installeren en het bestand er in te openen.

Een andere tip voor MKV's die niet goed afspelen is Mkvmerger van Mkvtoolnix. Je moet dan de header compressie verwijderen (groen blokkerig, stotterig beeld). Dit kan bij zowel audio als video voorkomen.
Dit doe je als volgt: Tip om de header compressie te verwijderen:
-Open mkvtoolnix
-open het betreffende .mkv bestand
-selecteer de juiste "stream"(meestal zitten er 2 3 sporen in een MKV(afgezien van de ondertitels), een MPEG4 bestand, AC3 en DTS)
-ga naar tabje "extra opties" doe dit bij elk spoor voor de zekerheid
-selecteer hier bij "compressie" -> "geen"
-doe dit voor alle "streams" met header compressie
-druk op "start samenvoegen"

Dit duurt afhankelijk van je processor een paar minuten maar.

Het is werkelijk een groot voordeel dat de Eminent DTS-audio afspeelt. Dit scheelt een hoop gezeik.
Daarnaast heb ik nog geen succes gehad met andere ondertitels dan SRT files.

Update
Het is aangeraden om je Eminent meteen up te daten omdat je dan een fijn menu krijgt.

Gebruiksgemak
De afstandsbediening reageert jammer genoeg niet snel genoeg. Ik heb geen idee hoe dit was bij de vorige updates, dat kan ik me heel slecht herinneren maar je raakt er aan gewend. Het menu is wel overzichtelijk en als je tijdens het afspelen per ongeluk afsluit dan kan je altijd terug naar de plek waar je was gebleven.

Aangezien ik een 1TB harde schijf beschik heb ik genoeg ruimte voor al mijn data. Ik gebruik een usb 2.0 kabel om rechtstreeks van mijn laptop naar de eminent data te verzenden.

Verdere opmerkingen
Dit is mijn eerste review. Ik heb de Eminent al een hele lange tijd en zonder zou ik nog steeds zitten klooien met convertertools waarvan ik er al een ton van heb gedownload. Bittorrent is bij mislukt, maar daar zit ik niet echt mee aangezien ik mijn laptop gebruik voor torrents.

Reageert alsjeblieft voor verdere opmerkingen of vragen.

Heb jij ook een Eminent EM7080 1TB?

Dit is al een wat ouder model, (ik heb hem ook).
Let op als je de firmware wil updaten, de laatste firmware is de 1.0.0.6, deze is eigenlijk ontwikkeld voor de nieuwere versie, met een snellere processor en is op deze nogal traag.
Ik heb hem dus weer vervangen door de 1.0.0.4, die werkt voor mij het beste