Antec VP350P Review

- peter - 19 september 2012, laatste update op 19 september 2012, 1.605 views

Antec VP350P

Pluspunten

• 80plus rating
  • Goedkoop
  • PCIE 6pins connector
  • 2x4pin CPU connector
  • Sata connectoren
  • IDE connectoren

Minpunten

• Kabels hadden een hoesje kunnen krijgen, maar goed, dan wordt ie weer duurder.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze voeding kort in gebruik gehad omdat ik graag mijn pc zuiniger wilde maken.

Deze voeding is in zijn prijscategorie ongeveer de beste 80 Plus voeding die je kan vinden. Hij heeft, in tegenstelling tot de Be Quiet L7 serie wel een PCI-E 6 pins connector voor je videokaart, en tevens 2x4 voor de CPU.

Inhoud Doos
De voeding zat in een plastic hoes, en was omgeven door kartonnen houders. De kabels waren per rails verdeeld, en met een soort van tie-wrap vastgebonden. Naast de voeding zat er een simpel blaadje in met overzicht van de connectors, en zat er een voedingskabel bij, alsmede 4 schroefjes voor de bevestiging.

Werking
Mijn PC (een Ivy Bridge i5 3550 systeem) had tot nu toe een Seasonic 430W voeding. Ik had recent mijn homeserver voeding (een Seasonic simpel modelletje) vervangen door een Be Quiet Pure Power L7 300W, en dat scheelde me 15W in idle. Daar was ik dus wel blij mee. Dat is dan ook de reden dat ik deze voeding wilde kopen voor mijn Workstation. Echter, in mijn Workstation zat zoals gezegd al een vrij goede voeding, en het eind resultaat was dat ik 5W in idle vermogen bespaarde:

Seasonic 430W: 69w idle
Antec VP350P: 64w idle

Dat scheelt dus 8%.

Voor mij was dit verschil te weinig om deze voeding te houden, zeker omdat de Seasonic gewoon duurder en kwalitatief mijns inziens beter is.

Overig
Voeding is helemaal zwart, en heeft een grote 120mm fan aan de onderkant. De kabels hebben geen hoesje of dergelijke. Qua geluid was hij vrij stil, het viel me niet op dat hij aan stond.

Prima voeding! Als je een goedkope efficiente voeding wil, dan kan ik deze zeker aanraden.
Heb je al een dure goede voeding, dan is het wat minder nuttig.

Heb jij ook een Antec VP350P?