Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit) Review

Femme 19 september 2012, laatste update op 19 september 2012, 8.558 views

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)

Pluspunten

• Prima geluidskwaliteit

Minpunten

• Slechte geluidsisolatie

Gisteren aangeschaft bij de Apple Store, eerste indrukken:

- De unboxing experience is nogal een afknapper. Om de EarPods te bevrijden moet je een gevecht aangaan met de verpakking. Na twee minuten prutsen in het donker voor de Apple Store ben ik maar weer naar binnen gelopen om de verpakking te laten openen door twee blauwe hipsters. Als de eerste barrière geslecht is tref in je in de doorzichtige verpakking een doosje aan waarin de oordoppen wel als vanouds zeer mooi zijn opgeborgen.

- De geluidskwaliteit is uitstekend, helemaal als je de prijs van slechts 29 euro in ogenschouw neemt. Ik heb een directe vergelijking gedaan met mijn 180 euro kostende C5 van Bowers & Wilkins - de EarPods aangeesloten op een MacBook Pro Retina en de C5 aan een iPhone 4S terwijl hetzelfde nummer tegelijkertijd werd ingestart. De C5 lijkt hogere frequenties wat meer te benadrukken (wat niet per definitie beter is) waardoor het geluid wat beter gedefinieerd lijkt. De bass gaat net een tikkeltje dieper. De EarPods leveren echter ook een zeer behoorlijk geluid, helemaal gezien de prijs.

- Een groot verschil met de C5 (in-ear oordoppen die de gehoorgang afsluiten) is de slechte geluidsisolatie van de EarPods. Dit is goed als je op de fiets niet door een tram overreden wil worden en slecht als je niet gestoord wil worden door andere reizigers in de trein of verkeer als je over straat loopt. Gisteren was het nat op straat en het rolgeluid van passerende auto's was erg goed hoorbaar.

- Het draagcomfort is ok. De EarPods balanceren wat meer op je antihelix en antitragus (anatomie van het oor) in vergelijking met een in-ear oordop die rondom door de ingang van je gehoorgang op zijn plek wordt gehouden.

- De afstandsbediening werkt prettig met duidelijk feedback van de knoppen. De bediening is beter dan van de B&W C5.

- De behuizing van de EarPods is gemaakt van wit plastic. Dit materiaal heeft niet de beste kwaliteitsbeleving maar is wel licht en beschadigt niet snel. Wat betreft afwerking is het jammer dat er een witte lijn zichtbaar is veroorzaakt door de productiemethode.

Voor de prijs van 29 euro zijn de EarPods een uitstekende deal. De geluidskwaliteit is zeer goed als je je in een stille omgeving bevindt. De voornaamste negatieve eigenschap is de slechte geluidsisolatie. Vandaar vier sterren voor geluidskwaliteit.

Heb jij ook een Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)?

Ik heb de Earpods sinds vandaag ook, wat een voorruitgang! Nu heb ik zo niet heel veel verstand van oortjes. Maar het verschil is duidelijk hoorbaar. De Earpods genereren een veel voller geluid en iets zwaardere bass dan zijn voorganger.
Bedankt voor de review :) Ik heb in andere revieuws ook gelezen dat ze beter waren dan de orgienle earphones. Ik denk dat ik ze maar eens ga proberen :)
Goeie review. Ik heb ze slechts kort gehoord bij een verjaardag, maar herken je argumenten.
Ik vond met name de bass-weergave opvallend goed. Maar inderdaad, de omgeving kun je nog prima horen. Voor in het verkeer ideaal, maar om echt van de muziek te genieten een nadeel.
Prijs/kwaliteit verhouding: Uitstekend. Maar als je puur op kwaliteit beoordeeld, is er zeker beter te koop.
Nu er meer dan een half jaar verstreken is na aanschaf: leven je earpods nog steeds? Of na hoeveel tijd zijn ze overleden?
Bij mij is het vrijwel altijd de rechterkant die er na 3-6 maanden, soms een jaartje, de brui aan geeft. Mijn earpods hebben het nog geen half jaar vol gehouden.
De EarPods zijn pas sinds september verkrijgbaar dus langer dan acht maanden kun je er uberhaupt geen ervaring mee hebben. Waarschijnlijk heb je het over Earbuds. Ik heb die van mij destijds gekocht om de tijd te overbruggen tussen het inleveren en weer terugkrijgen van mijn B&W C5's die de hele tijd stuk gaan. Ik heb ze niet lang genoeg gebruikt om de duurzaamheid te kunnen beoordelen. Inmiddels gebruik ik weer een paar weken de EarPods omdat mijn C5's weer eens defect zijn.

Voordeel van de EarPods is dat ze bijna niets kosten. Ik zou het een stuk minder ergerlijk vinden als ze stuk gaan dan een B&W C5 van 180 euro (die je om de vier tot zes maanden kunt inleveren om te repareren als je er erg voorzichtig mee om springt).
Als ik de originele oordoppen geweldig had gevonden zou ik geen 180 euro hebben uitgegeven aan de B&W C5's. Helaas hebben die nogal een twijfelachtige betrouwbaarheid waardoor ze elke drie maanden kapot gaan en onder garantie vervangen moeten worden. Vandaar dat ik voor drie tientjes een setje EarPods heb aangeschaft (de nieuwe oordoppen die vorige week door Apple zijn gepresenteerd) en die bevallen goed. De reviews in de online Apple Store zijn ook erg positief.
Maar wat ik begrijp is dat deze earpods duidelijk een vooruitgang zijn tov van de vorige generatie?
Ze zijn inderdaad veel beter dan de Earphones.
Volgens mij is de algemene mening over de oordopjes zelfs onder Apple fans dat ze behoorlijk slecht zijn. Ik heb toch aardig wat Apple producten waar ik erg tevreden over ben, maar die oordopjes gebruik ik toch echt alleen als ik echt niets anders in de buurt heb.
Daarom dat ze allemaal met die witte dingen rondlopen? Omdat ze ze zo slecht vinden?
Niet iedereen geeft iets om de kwaliteit van de oordopjes, hele goedkope slechte oordoppen worden toch genoeg gekocht door mensen die gewoon iets willen waar muziek uitkomt.

Over de oortjes vind ik het jammer dat ze slechte geluidsisolatie hebben, ik had gehoopt na het zien van de vorm dat het in de buurt van in-ear zou komen.
Ze zaten gewoon gratis bij de telefoon/iPod. De geluidskwaliteit was inderdaad behoorlijk bagger, en dan voor ¤30 (ze klonken hetzelfde als die goedkope dingen die je voor ¤2 op de markt haalt).

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 28 september 2012 15:13]

Deze zijn nieuw. Heb je ze zelf al uitgeprobeerd? Ik gok (nee, ik weet zeker) dat je dat niet hebt gedaan!

Ik ook niet, en daarom ben ik blij met deze review. Want de oude meegeleverde koptelefoon was niet super, en dat lees en hoor je ook van "Apple fanboys"!
De oordoppen worden in deze review juist niet de hemel in geprezen. Ze worden beoordeeld op een in ear setje van 29,- wat uitstekend presteerd gezien zijn prijs.
Dus ik denk dat je zo'n review juist wel als betrouwbaar kan zien.