Intel Core 2 Duo E4500 Boxed Review
ik dacht na de revieuw op toms hardware van de makkelijk op te schroeven 2160 erover om die te kopen en te overklokken maar na het lezen van de review van tom over het verschil in 1mb lvel 2 cache of 2 mb toch maar deze gekocht. de muliplier van de 4500 staat in tegenstelling tot de 2160 op 11. je kunt de multiplier lager zetten en wat meer spelen dan alleen met je fsb. de processor wordt boxed geleverd en er hoeft geen pasta op de koeler want die zit er al op, lijkt weinig maar dat loopt blijkbaar gelijkmatig uit.
Overklokbaarheid is zoals ook elders te lezen eenvoudig.
ik heb een aantal instellingen geprobeerd.
fsb 333 en multiplier op 9 (3.0 Ghz). Door de spd van mijn geheugen te verlagen heb ik die netjes op 800 Mhz gehouden. Mijn...
Pluspunten
multiplier is vanaf 11 naar beneden in te stellen op een maximale waarde met mijn moederbord
Minpunten
geen
Eindoordeel
Overklokbaarheid is zoals ook elders te lezen eenvoudig.
ik heb een aantal instellingen geprobeerd.
fsb 333 en multiplier op 9 (3.0 Ghz). Door de spd van mijn geheugen te verlagen heb ik die netjes op 800 Mhz gehouden. Mijn moederbord past dan automatisch de voltages aan, een kind kan de was doen.
Benchmark: 3dmark06 standaard op 2,2 Ghz kwam op 8576 en op 3Ghz op 9512. Mijn grafische kaart heb ik niet OCd hierbij anders was ik wellicht nog wat hoger gekomen.
andere instelling
fsb op 355, multiplier op 9. Dus 3,2 Ghz. Vcore vastgezet op 1,3750 en geheugen op 840 Mhz en 2.0 volt.
Alles nog steeds stabiel.
PC mark gedraaid die normaal 5817 scoort en nu 7150 PCmarks, vooral de compressie e.d. gaan stuk sneller.
De temperatuur blijft hierbij stabiel beneden 40 graden met de boxed koeler!
Conclusie: er zit vast meer in maar voorlopig kan ik zonder overklokken call of duty 4 op de hoogste kwaliteit spelen dus ik spaar mijn processor nog een beetje.
Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E4500 Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (11)
Als je hier een review van wilt maken zou ik toch iets meer resultaten geven. Bijvoorbeeld benchmarks, overklokresultaten, temperatuur enz.
En een unlocked multiplier (naar boven toe) zit er volgens mij niet op de E4500, daar heb je echt een extreme edition voor nodig.
[Reactie gewijzigd door frankknopers op 27 juli 2024 00:19]
Case closed.
Dat komt waarschijnlijk omdat ze zich ook echt vervelen, men is te verwend en nooit meer tevreden, sommigen profileren zich als betweters.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn