Specificaties Dual core @ 2,2GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E4500 Boxed Review

rfg322 15 februari 2008, 4.156 views

Intel Core 2 Duo E4500 Boxed

Pluspunten

• multiplier is vanaf 11 naar beneden in te stellen op een maximale waarde met mijn moederbord

Minpunten

• geen

ik dacht na de revieuw op toms hardware van de makkelijk op te schroeven 2160 erover om die te kopen en te overklokken maar na het lezen van de review van tom over het verschil in 1mb lvel 2 cache of 2 mb toch maar deze gekocht. de muliplier van de 4500 staat in tegenstelling tot de 2160 op 11. je kunt de multiplier lager zetten en wat meer spelen dan alleen met je fsb. de processor wordt boxed geleverd en er hoeft geen pasta op de koeler want die zit er al op, lijkt weinig maar dat loopt blijkbaar gelijkmatig uit.

Overklokbaarheid is zoals ook elders te lezen eenvoudig.

ik heb een aantal instellingen geprobeerd.

fsb 333 en multiplier op 9 (3.0 Ghz). Door de spd van mijn geheugen te verlagen heb ik die netjes op 800 Mhz gehouden. Mijn moederbord past dan automatisch de voltages aan, een kind kan de was doen.
Benchmark: 3dmark06 standaard op 2,2 Ghz kwam op 8576 en op 3Ghz op 9512. Mijn grafische kaart heb ik niet OCd hierbij anders was ik wellicht nog wat hoger gekomen.

andere instelling
fsb op 355, multiplier op 9. Dus 3,2 Ghz. Vcore vastgezet op 1,3750 en geheugen op 840 Mhz en 2.0 volt.
Alles nog steeds stabiel.
PC mark gedraaid die normaal 5817 scoort en nu 7150 PCmarks, vooral de compressie e.d. gaan stuk sneller.

De temperatuur blijft hierbij stabiel beneden 40 graden met de boxed koeler!

Conclusie: er zit vast meer in maar voorlopig kan ik zonder overklokken call of duty 4 op de hoogste kwaliteit spelen dus ik spaar mijn processor nog een beetje.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E4500 Boxed?

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Voorlopig word ik er nog niet warm of koud van, dus ik hoop op meer achtergronden in je update :)
Ik heb zelf ook de E4500 en volgens mij hebben alleen Extreme cpu's van intel een unlockable multiplier. verder is dit eigenlijk geen review te noemen.
Ik ook, want het zal a hell of an update nodig hebben om van dit een review te maken. Imho lijkt het meer op een persoonlijk overclock logboekje, zou je dat dan niet beter onder 'Benchmarks' proppen?
Alle processoren hebben naar beneden toe een unlockte multiplier, het gaat er juist om dat het ook omhoog mogelijk moet zijn een andere multiplier te kiezen... :Y)
Het is net een verdwaalde forumpost :P

Als je hier een review van wilt maken zou ik toch iets meer resultaten geven. Bijvoorbeeld benchmarks, overklokresultaten, temperatuur enz.

En een unlocked multiplier (naar boven toe) zit er volgens mij niet op de E4500, daar heb je echt een extreme edition voor nodig.

[Reactie gewijzigd door frankknopers op 14 februari 2008 03:25]

Je normale XP, dus 32bits wordt toch niet sneller van een dualcore processor? Dan kun je toch net zo goed een Pentium 4 overklokken of wordt je pc wel sneller maar zal het nooit in staat zijn de 2 cores te gebruiken als gewenst?
als ie alleen unlocked naar beneden gaat is het in mijn ogen toch wel een handiger keuze dan de 2160 want die gaat dan niet hoger dan 8x en dus moet je de fsb behoorlijk opdraaien en moet je geheugen dat maar slikken, deze staat al op 11 dus als je de bus van 200 op 300 zet zit je al op 3,3 en je geheugen zal daar wel tegen kunnen of ben ik abuis?
Deze kerel kan gewoon geen reviews schrijven.
nou utwol en darkjeric bedankt voor de opbouwende kritiek, ik begrijp dat jullie het handboek review schrijven hebben uitgevonden maar ik kan het niet vinden en als ik naar jullie (1!) review kijk is dat bij jullie vooral veel ouwehoeren en tekst die ik ook zo op de pagina van de fabrikant kan vinden.....
Case closed.
Helemaal gelijk, in Nederland is het niet echt leuk meer om een review te schrijven, mensen waarderen het niet, ze zijn ronduit vervelend.

Dat komt waarschijnlijk omdat ze zich ook echt vervelen, men is te verwend en nooit meer tevreden, sommigen profileren zich als betweters.