Gigabyte GA-P35-DS3L Review

rfg322 16 februari 2008, 1.442 views

Gigabyte GA-P35-DS3L

Pluspunten

• doet wat er van gevraagd wordt

Minpunten

• bijgeleverde software van gigabyte stelt niet veel voor.

Layout Score: 4
na veel afwegingen kwam ik bij dit bord uit. redelijk toekomstvast voor upgrade en toch niet te duur. voldoende basic features en goed overklokbaar. deze goedkope ds3 variant levert echt voldoende voor de doorsnee zelfbouwer zoals ik. documentatie is duidelijk en gigabyte levert via de website goede ondersteuning. alleen de drivers voor de chipset laden en de audio leverde toch even wat problemen. ook het easytune overklok programma werkt onder xp niet goed als er ook andere gebruikers op de pc zitten. die krijgen foutmedlingen veroorzaakt door easytune.
geen firewire en basis usb aantal, maar wel voldoende slots om dat later toe te voegen, wel goede audio en spdif etc.
geen dubbel pci express maar daar is de prijs ook naar. 4 sata is voor mij voldoende.

Onlangs mijn intel c2d 4500 eens aan de tand gevoeld en met dit bord kan een kind de was doen. Door de fsb manueel op 333 te zetten en tegelijk de spd voor de memory aan te passen naar 800 mhz gaat alles verder goed. Het bord past zelf de voltages aan als je die op auto laat staan. Zie verder bij mijn 4500 review.

Heb jij ook een Gigabyte GA-P35-DS3L?

Positieve eigenschappen:

doet wat er van gevraagd wordt
LMAO

Heb je al gevraagd of ie ook patat bakt?

Serieus: dit kan ik geen review noemen.

Feitjes (waar staat de D in de productnaam voor bijvoorbeeld), foto's, benchmarks e.d. zouden deze korte omschrijving al veel meer een review maken.
Op meerdere oc forums zijn ze super enthousaist en positief over deze mobo. Bij newegg is die 90$ (60eur) tegenover 130$ p35-ds3r, 145$ ep35-ds3r. Denk dat t op 83.5eur ecxl. nog niet interessant is voor ons.
ja jongens ik kom net kijken op dit gebied en ik heb veel gehad aan de info die er op stond, ook zonder al die feitjes, wat kan mij het schelen waar die D voor staat! en wat voor benchmark verwacht je van een moederbord? alle technische info kun je zo downloaden van gigabyte. net als een mooi plaatje van het bord. Maar goed zie mij maar als amateur dan tussen al jullie professionele tweakers.

ik heb hem bij komplett gekocht voor ongeveer 80e incl dus in mijn ogen een goede prijs/kaliteit verhouding. Als ik mijn processor en videaokaart heb gebenchmarkt kom ik wel weer eens terug.
waar de D voor staat zou ik je niet kunnen vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat de 3DMark06 score die je haalt bijna niet van je mobo afhangt. Natuurlijk is de ene chipset net iets sneller dan de andere, maar het draait metname om de componenten.
de hoogst behaalde net 13000. deze had zijn E4500 wel geclocked op 4200Mhz.
dit zou dus mogelijk zijn, maar ik deze zelf, omdat je al aangaf nieuw hier te zijn dat je blij kan zijn als na een lichte overclock naar zeg 3.4 Ghz op een score van rond de 9000 a 100003Dmarks zal zitten. op standaard settings schat ik ronr de 8000Marks...

het is trouwens een fijn moederbordje, heeft mijn quad icm tracers en 8800gt ook leuke tijden laten beleven:)
De D staat voor Durable. Dat betekend dat ze wat duurdere capacitors hebben gebruikt die langer mee gaan als standaard elcos.
Ik ging me ook in deze moederborden verdiepen. Op zich zou een cursus Gigabyte serie nummers ontcijferen niet eens zo'n gek idee zijn. Ik ben al een end op weg. :D