Specificaties Small form factor, 2 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

AOpen H425C Review

Zomaar iemand 15 september 2012, laatste update op 17 november 2015, 633 views

AOpen H425C

Pluspunten

• Nette strakke uitstraling
  • Makkelijk in te bouwen

Minpunten

• Men had langer moeten nadenken over de plaatsing van de HD.
  • Er is geen ruimte om de HD in rubbers te hangen.
  • De voeding had wat meer aansluitingen mogen hebben
  • Er ontbreekt een euro kabel.

Kwaliteit voeding Score: 3
Het is inmiddels de vierde kast die ik heb gebouwd in een korte tijd en tot nu toe vond ik deze kast het strakst afgewerkt.

Eerste indruk
De kast is goed verpakt en men is niet zuinig geweest met de schroeven, wel mist er iets van een handleiding. Ook op de website is weinig tot niets te vinden.
Er zitten wat schroeven bij waarvan ik geen idee heb waarvoor ze zouden moeten zijn.
De standaard foto's zalik achterwege laten, wel hier een foto van de achterkant.

Inbouwen
Het inbouwen van het moederbord is heel simpel, je kan overal makkelijk bij. De voeding is al ingebouwd, dus dat is ook een eitje.
Onderaan de kast is een plek voor je HD, maar bij 1 schroefgat kun je niet komen tenzij je het moederbord er weer uithaalt, maar bij vervangen van je HD moet je ook weer je hele moederbord eruit halen, dus ik heb mijn hd met 3 schroeven vast gezet.
Er zijn 2 plaatsen voor 5,25 inch spelers en 2 voor 3,5 inch. Verder is er 1 5,25 inch plek onderin de kast, maar zonder ingang aan de voorkant.

Schroeven en andere onderdelen
Ik vond dat er ruim voldoende schroeven bij zaten.

Koeling
Deze wordt geleverd met een 92mm fan die lucht in de kast blaast. Deze zit aan de achterkant. Persoonlijk vond ik hem best wel stil. Er is er ook ruimte voor een extra 80mm fan.

Voeding
Er zit standaard een voeding in de kast, maar geen info behalve dat hij 350 watt is. De voeding heeft de volgende aansluitingen:
2 x S ata
2 x IDE
1 x IDE (voor floppy drive)
1 x 12V 4 polige stekker
1 x 25 polige aansluiting

Uiterlijk
Gezien de prijs van de kast vind ik de kast uiteindelijk best netjes geworden. Ik vond de kast erg mooi afgewerkt, nergens spleten of kieren. Het plaatwerk is strak, glanzend zwart afgelakt.

Conclussie
De kast is simpel, maar strak afegwerkt, zonder poespas of fancy ledjes.
Zeker een aanrader.

Heb jij ook een AOpen H425C?

Ligt het nu aan mij, of is het raar dat er geen eurokabel bij zit? Ik heb de doos 3x doorzocht om er een te vinden, maar zonder succes...
Zat er bij mij ook niet bij.