Specificaties Rad. HD7770 (1,02GHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus HD7770-DC-1GD5-V2 Review

Wartexx 15 september 2012, 1.407 views

Asus HD7770-DC-1GD5-V2

Pluspunten

• Goed overclockbaar
  • Goede koeling
  • Stil
  • 2 dvi en 2 hdmi poorten
  • DIGI+ VRM ( iets met voltage regeling )
  • Crossfire kabel meegeleverd ( in tegenstelling tot sapphire)

Minpunten

• de 20 mhz overclock die asus er standaard opzet vind ik n beetje jammer, redelijk nutteloos.
  • Er zat geen powerconnector convertertje in de doos
  • prijs mag lager natuurlijk...

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Heb zowel de HD 7750 van asus , de 7770 van sapphire en de 7770 van Asus geprobeerd, alvorens ik de 7770 als uiteindelijke kaart heb genomen. Wat mij aansprak aan de asus kaart waren : de dubbele hdmi en dvi poorten, en de koeling. De 7750 die ik oorspronkelijk gekozen had, bleek zwaar onderpowered. Dit leek opgelost met de sapphire 7770 die veel betere prestaties leverde, en tot ongeveer 200 ghz te overclocken viel tot een uiteindelijke 1200mhz op de gpu. Helaas bezit deze kaart slechts 1 dvi en 1 hdmi poort, en werd de kaart op bepaalde plekken erg warm ( zelfs onbelast werd de voltage regelaar ca 70-80 graden, gemeten met infrarood) Hierna besloten om toch maar voor de asus versie te gaan. Deze kaart blijft over de gehele kaart netjes onder de 40 graden, geen hotspots te bekennen. Ook overclocken gaat net zo goed als de sapphire kaart, en de koeling is aangenaam stil.
Ik ben niet zo van de graffiekjes, maar die zijn genoeg terug te vinden op internet denk ik zo ;)

Heb jij ook een Asus HD7770-DC-1GD5-V2?