Miele W 1901 WPS Review
Onze oude wasmachine was stuk en ik dacht eigenlijk aan een middenklasser (e.g. een Siemens, Bosch of Bauknecht). Maar zoals dat gaat, advies bij een BCC winkel (ik heb hem daarna wel netjes bij bcc online besteld): een Miele gaat echt veel langer mee, zeker als je dagelijks wast (wat we doen met 2 kleine kinderen). Zou volgens de man in de winkel 20 jaar mee moeten gaan, de wasmachines van rond de 700 euro gaan maar een jaar of 12 mee. We zullen zien.
De wasmachine is erg stil en erg zuinig (wat ik erg belangrijk vind). Geen hot-fill, maar dat kan ook niet in mijn badkamer. Het menu werkt erg handig, ook handige indicatoren over hoe lang de was nog duurt of gaat duren (dat had mijn vorige Bosch wasmachine allemaal niet). Veel keuze tussen...
Pluspunten
Erg energiezuinig Erg stil (je zou er bijna naast kunnen slapen, behalve dan tijdens het centrifugeren, maar ook dat is relatief erg stil) Gaat lang mee (zo is beloofd): degelijke bouw
Minpunten
Vrij prijzig Ietwat frivole mogelijkheden (toch is de bediening gemakkelijk)
Eindoordeel
De wasmachine is erg stil en erg zuinig (wat ik erg belangrijk vind). Geen hot-fill, maar dat kan ook niet in mijn badkamer. Het menu werkt erg handig, ook handige indicatoren over hoe lang de was nog duurt of gaat duren (dat had mijn vorige Bosch wasmachine allemaal niet). Veel keuze tussen programma's maar soms gaat het wel heel ver: een apart programma voor chocoladevlekken, een apart programma voor bloedvlekken, en zo nog wel een paar waar ik me van afvraag (waar zit het verschil in wasmethode dan?)
Doordat de trommel 7 KG ipv 5 KG is (mijn vorige Bosch) hoeven we wat minder vaak te wassen, wat nog meer water en energie scheelt, maar als je kleine wasjes doet, is het misschien slimmer om een kleiner model te zoeken.
Wasresultaat: erg goed, beter dan mijn Bosch (maar dit is natuurlijk next gen, dus mag je niet vergelijken)
Drogen: erg goed, veel droger dan mijn oude 1000 tpm Bosch (is belangrijk als je geen droger wilt zoals ik, we verbruiken toch al te veel energie met zijn allen)
De prijs was toen niet lager bij BCC dan bij andere winkels (nu dus kennelijk wel). Check bij BCC altijd even of ze echt de laagste prijs hanteren, want dat doen ze niet altijd (ook al zeggen ze van wel).
Reacties (9)
Wat ik nog mis is:
Wasresultaat
Droogresulaat centrifugeren
Aanschafprijs (nu 1000 euro bij BCC ipv 1250 elders, lijkt me best relevant)
Stroomverbruik en of Waterverbruik (zijn lastig meetbaar)
Echte foto van de Miele (+evt open)
Verder denk ik dat je een verstandige keus hebt gedaan met Miele.
Heb zelf 2 Siemens machines gehad met zgn "fuzzy logic" dit moest onbalans tegengaan bij hoge centrifuge snelheden. Leuke theorie behalve dan dat het precies averechts werkte waardoor na 2 wasbeurten iedere keer de schokbrekers compleet vernield waren. N.B. dit zijn enorm zware stalen cylinders die zo zwaar beschadigden dat zelfs de reparateurs deze met grote moeite konden vervangen. Na twee nieuwe Siemens machines en vele reparaties (binnen de garantie termijn) mogen omruilen voor een Miele, waarna nooit meer problemen. N.B. Siemsens=Bosch.
Veel & lang plezier met de Miele gewenst.
wast erg goed en droogt ook veel beter dan mijn vorige (maar ja die was maar 1000 toeren per minuut).
Ik heb hem gekocht bij BCC, prijs moet ik even weer opzoeken. Was toen overal nog vrijwel evenduur (maand geleden). BCC schermt wel met laagste prijs garantie, maar als je goed zoekt is dat niet altijd het geval. Altijd even checken dus bij ze.
Stroom en water ben ik afgegaan op gegevens van Miele zelf. Het is een A+++ machine. Kan in de praktijk nog tegenvallen inderdaad als je bv halve wasjes gaat draaien. Heb helaas geen meters los om dat te gaan meten.
Tja een foto....is dat echt nodig? Hij is net zoals de foto van Miele zelf.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 01:29]
Waarom dan een nieuwe stofzuiger kopen als de 30 jaar oude nog zo goed bevalt ?
Ook zeg je er niet bij wat deze nieuwe gekost hebben en om welke types het ging.
Je verteld er ook niet bij welke wasmachine je dan wel gekocht hebt en hoe deze bevalt ?
Kortom veel ongefundeerde meningen zonder inhoud of on topic.
En ja heel lang geleden waren Siemens en Bosch uitstekende merken.
Helaas is dat sinds 2000 helemaal niet mee zo, met in het bijzonder fuzzy logic techniek.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 01:29]
- Mijn Miele stofzuiger gaat alweer 7 jaar probleemloos mee, nog niks aan hoeven vervangen terwijl die dagelijks wordt gebruikt.
- Miele wasmachine is nu 10 jaar oud, wordt twee keer per dag gebruikt (groot gezin), nog nooit een storing gehad (de Bosch bleef problemen geven).
- De Miele vaatwasser nog geen 1 storing gehad, is 5 jaar oud. De vorige Whirlpool ontelbaar veel problemen en wanneer die het deed, kon ik de helft nog afspoelen omdat de sproeier arm bij een beetje vervuiling al verstopt raakte.
Natuurlijk vind ik Miele ook duur, maar tot op heden koop ik er wel een degelijk product voor dat zijn werk ook goed doet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn