Thecus N5550 Diskless Review

erik008Newbie 14 september 2012, laatste update op 14 september 2012, 1.279 views

Thecus N5550 Diskless

Pluspunten

• Prijs, snelheid, capaciteit van 5 schijven van elk 4 TB

Minpunten

• Firmware, AID viel uit disk read errors die door de firmware kwamen de schijven zelf hebben geen problemen

Kwaliteit voeding Score: 4
Momenteel heb ik een Synology met 3 schijven van 1 TB en die raakte vol.
The Thecus N5550 heeft 5 bays ik heb er 3 schijven van 3 TB in RAID 5 ingezet. Dit was met de firmware die er standaarop zit geen pretje, ik kreeg read errors en er was een schijf die uit de raid set viel,
Ik heb toen eerste de firmware bijgewekrt naar versie THECUS N5550 V2.03.04.atom
Hierna heb ik de raidset gerebuild, dit duurde 12 uur, terwijl de NAS van mij nog geen data bevatte.
Nu lijkt de NAS stabiel ik heb transmission geinstalleerd en dat werkt direct, ik moest wel even zoeken naar de poort om de webinterface te vinden dat is dus poort 9010.
De scheduler werkt pefect, de NAS gaat vanzelf uit en aan, had de Synology niet
De Wake on LAN moet ik nog uitproberen maar is ook een prettige functie voor als de NAS niet aan staat en je bent niet in de buurt.
De shared folders hebben dezelfde naam als de folders zelf, ik wilde een watch folder op een usb stick zetten omzo de schijven te ontlasten als er niets is te doen, dit ging op de synology wel maar op thecus is de shared foldername gelijk aan de foildernaam in de root van de NAS, dus USBHDD\USB25\1\ lukut nog niet via de webinterface. Misschien heeft er iemand een idee
Snelheid is TOP, na mijn synology DS201 is deze nas met 2 x 1 Gb/s poorten een stuk sneller.
Voor de prijs die ik bij ibood betaald heb kan ik nog geen halve QNAP kopen dus ik ben voorlopig dik tevreden, als die disk errors maar wegblijven en de RAID gewoon intakt blijft

Heb jij ook een Thecus N5550 Diskless?

En.. nog geen failed disks en/of degraded mode gehad?
Nee nog steeds werkt alles perfect