Specificaties 2,4" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Transcend MP870 8GB Wit Review

espex87 12 september 2012, 1.023 views

Transcend MP870 8GB Wit

Pluspunten

• micro-SD slot die ook 32GB pakt, knoppen, playlist to go, compact, simpelste interface, micro-sd heeft zelfe interface besturing als interne memory, prijs. Interne speaker vrij luid (luider dan 2e gen smart phone)

Minpunten

• max 8GB stock memory, 16GB variant was ook leuk geweest. Na aanzetten, eerste keer iets van micro-SD afspelen duurt wat langer qua laden.

Geluidskwaliteit Score: 4
Nadat ik mijn iRiver E200 in de wasmachine had gestopt, moest er iets nieuws komen.

Mijn belangrijkste eisen waren dat er knoppen op zater ipv touch screen, en nog belangrijker was de opslag capaciteit. 8 GB is niets, echter met een 32 gb HC-micro SD zit je ineens rond de 40 GB voor maar 80-90 euro.
Capaciteit/prijsverhouding is dan ook lekker naar mijn idee.

Persoonlijk heb ik niks met iPod ivm de irritantere manier van muziek opzetten via een programma zoals iTunes of Winamp etc, ik heb een eigen library die wel 100% lekker werkt.. Nu was dit een gokje, maar wel een goede. Muziek op de mp3 speler zetten is gewoon copy-paste van eigen gemaakte muziek library naar de interne HD of micro-SD. Super easy, pakt alles (wel lekker met 200 GB muziek op de pc dat niet allemaal even goed getagged is).

Functionaliteit is super vind ik. Ik selecteer het muziek speel icoontje, en krijg vervolgens een aantal opties zoals vanaf interne- of externe geheugen muziek selecteren. Beter gezegd, zie het alsof je folders in gaat op de pc met een folder muziek, met daarin weer folders zoals intern&extern memmory als aparte folders. Selecteer je deze, kom je meteen bij mappen met muziek op de speler. Selecteren is wel eens lastiger geweest bij creative, philips en iRiver naar mijn idee. Vooral als je external memory er in hebt.

Nog een functie die enorm waarder, is playlist to go. Elk nummer op de mp3 is selecteerbaar en toe te voegen aan een nieuwe playlist, als je geen zin hebt een album te luisteren of zin hebt in een aantal specifieke nummers.

Wat betreft geluidskwaliteit doet deze transcend toch ook niet onder. Mijn referentiekader beperkt zich toch creative zennetjes/X-fi, iRiver E200, sony 64GB walk...., en mijn desire HD. Toevallig allemaal op mijn philips oortjes die al enkele jaren meegaan (its a kind of magic, oortjes die niet kapot gaan). De transcend heeft zeker beter geluid dan de desire HD, iRiver en creative Zen/audio maar of het op zelfde hoogte is als de Sony durf ik niet te zeggen. Op dat punt is het lastig te onderscheiden, maar ik moet ook toegeven dat ik met geluid ook best snel tevreden ben anders had ik wel eens nieuwe in-ears gekocht denk ik al waren deze philipsjes ook vrij prijzig.

Batterijduur vind ik ook super. De lange dagen aan het strand kan het volbrengen met 1 x op laden in de week. Bij gewoon dagelijks gebruik van enkele uren, moet je deze in het weekend waarschijnlijk een keer opladen.

Ik ben eigenlijk zo tevreden over dit ding, dat ik gewoon een review moest schrijven. Heb ik niet vaak want artikelen rond de 60 euro zijn dat niet altijd waard. Deze dus wel.

Heb jij ook een Transcend MP870 8GB Wit?

Misschien dat je je review nog een beetje wilt uitbreiden met wat nuttige informatie zoals welke bestanden allemaal ondersteund worden, en hoe je de geluidskwaliteit (in combinatie met wat voor een koptelefoon) vind?
Ik heb zelf ook niks met ipod daarom ben ik benieuwd waarom je juist op transcend bent uitgekomen en niet bijvoorbeeld iriver of cowon.
Verder leuke review, ik snap alleen niet waarom je 8GB (wat een bewuste keuze was voor jou op capaciteit/prijs verhouding) als negatieve eigenschap opschrijft.
Bestandondersteuning is bij specificaties allemaal te vinden...

Geluid toegevoegd.

8GB is negatieve eigenschap, omdat 16GB ook een heel gebruikelijk formaat is om te voeren naar mijn mening, wat dan weer 8GB meer is. :P
Kan je bestanden versneld afspelen, 2 keer zo snel b.v.?