Netgear ReadyNAS Duo V2 Review

roundlet 12 september 2012, laatste update op 12 september 2012, 2.175 views

Netgear ReadyNAS Duo V2

Pluspunten

• stil
  • klein
  • snel
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• printer server
  • schijven moet geen partitie hebben bij eerste gebruik(duurde even voor ik het door had)

Kwaliteit voeding Score: 5
na een tijd gestoeit te hebben met een netgear stora.
was ik toe aan een betere nas. De stora was een aardige nas. Maar helaas te traag om grote hd bestanden en al helemaal 3d beeldmateriaal te streamen naar mijn htpc bij mijn tv.

omdat ik wel tevreden was over de stora( ook van netgear). Wilde ik ook weer een netgear aanschaffen.
na uitgebreid zoeken op internet. Was deze review doorslag gevend.
[url]http://nl.hardware.info/r...review-snel-en-betaalbaar[url\]

waarom ik een nas gebruik. Ik heb thuis twee pc`s( eentje om te gamen en zware programma`s te draaien) en een htpc. dan nog twee laptops.
Omdat het vaak voorkomt dat ik muziek op het een en ander wil af spelen. Wilde ik een centraal punt voor mn muziek. Omdat mijn htpc utigerust is met een atom processor. Verbruikt hij max 35 watt.
Daarom hoeft mijn nas geen materiaal te kunnen downloaden.

ik ga geen foto`s plaatsen of benchmarks uitvoeren. Alles is in de link te vinden die ik gegeven heb.
Wel kan ik je vertellen dat het een mooi apparaat is voor niet veel geld.
ook de snelheid van deze nas is te merken(schijven in raid 0, wel snelheid, niet de veiligheid van data verlies, wel de grote van je schijven. De schijven zijn twee barracuda 7200 van 2tb) . Met de stora liep alles al snel vast.
wanneer je muziek luisterde en video streamde. Was het afgelopen.
deze nas, kan je makkelijk streamen, kopieren muziek luisteren etc.

als ik bestanden kopieer naar de nas haal ik 50mb/s via een gigabit netwerk.
wanneer ik kopieer van de nas, haal ik 89mb/s .

het enigste wat ik erg jammer vind, is dat de printer server niet goed werkt.
waar de stora meteen de printer herkende, is het bij deze nog niet gelukt.

Heb jij ook een Netgear ReadyNAS Duo V2?

Reviews door de redactie