Duracell SDHC Pro Photo Class 10 Review

len-art 11 september 2012, laatste update op 11 september 2012, 564 views

Duracell SDHC Pro Photo Class 10

Pluspunten

• prijs
  • capaciteit

Minpunten

• Niet wonderbaarlijk snel

Gebruikt in combinatie met een JVC Everio GZ-HM550

Bijna een jaar geleden heb ik deze sd kaart gekocht voor mijn filmcamera. De laatste tijd ben ik nog al bezig geweest met het testen van sd kaartjes qua snelheid. Daarom ook nu de review van de Duracell SDHC Pro Photo Class 10 32GB.
De Duracell pro komt in meerder uitvoeringen namelijk: 4GB, 8GB, 16GB en 32GB

Reden van aankoop

Zoals al eerder gezegd had ik een sd kaartje nodig voor in mijn filmcamera. Dit omdat het internegeheugen niet genoeg was om een hele zomervakantie op vast te leggen. De Duracell SDHC Pro Class 10 32gb kwam als een van de goedkoopste uit en daarom heb ik ook voor deze gekozen. Ik was nog niet bekend met sd kaartjes van Duracell (wel met de batterijen :P) maar dacht van, ach waarom ook niet. Ik gebruikte eerst een 4GB class 4 kaartje maar ik kreeg soms de mededeling dat het kaartje te traag was en dan begon het beeld te stotteren.

Het uitpakken

Het sd kaartje zat in een, wat mij betrefd, te grote verpakking. Zo hadden op het zelfde oppervlak ook 3 sd kaartjes kunnen verpakken. Op de achter kant staat wat informatie over het sd kaartje. Er zit niets van een gebruikshandleiding bij maar dat zal je ook niet nodig hebben bij een sd kaartje

De vormgeving

Het sd kaartje zelf is blauw en heeft een zwart wit gele sticker er op met daarop de snelheid en de capaciteit. Onderaan de sticker is er ruimte om een kleine beschrijving op te schrijven

De prestaties

Ik heb dit sd kaartje met meerde sd kaartjes vergelijken qua snelheid. voor de benchmark heb ik Crystal Disk Mark gebruikt. Hieronder de prestaties. Klik op de plaatjes voor een grotere weergaven. Het gaat steeds om de oranje lijn.

De leestest

De schrijftest

Echte wereld test

Omdat een benchmark ook niet alles zegt heb ik zelf ook een test bedacht. Ik kopieer steeds een 699MB bestand naar elk sd kaartje en meet de tijd. DIt doe ik 5 keer en laat de gemiddelde tijd berekenen door Excel om omreken fouten te voorkomen. Hieruit blijkt de volgende score:

zoals hier in te zien is dit Duracell kaartje net wat trager dan het Adata kaartje wat ook een class 10 kaartje is. Zelf vind ik het Duracell kaartje niet wonderbaarlijk snel of langzaam.

conclusie

Voor in een camera is dit een goed genoeg kaartje. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Hij is niet het snelste maar voor deze prijs had ik dat ook niet verwacht. Voor deze prijs kwalitiet verhouding geef ik dit kaartje een goed.

Foto review 3

Heb jij ook een Duracell SDHC Pro Photo Class 10?

Prima review,
heb hem een tijdje geleden bij de MM gekocht voor 20 euro en gebruik hem in mijn DSLR.
snelheid is hier prima en ruim voldoende vind ik