HTC One V Zwart Review

FreeRookie 12 september 2012, laatste update op 12 september 2012, 5.015 views

HTC One V Zwart

Pluspunten

• Scherm, geluid (Beats Audio), camera, accu

Minpunten

• de kin, snelheid na het installeren van veel achtergrond applicaties

De HTC one V is over het algemeen een mooi en goed toestel. Het enige wat mij dwars zit is de kin en de snelheid. De kin houd lekker vast en dat is allemaal prima, maar het ziet er niet uit. Wat mij betreft hadden ze die weg mogen laten. En de snelheid is in het begin super, maar naarmate je steeds meer applicaties (die op de achtergrond draaien) gaat installeren wordt hij steeds minder snel. Dit is geen verrassing omdat de telefoon maar beschikt over een ram van 512mb. Verder vind ik het toestel prachtig en het multitasken werkt goed. De foto applicatie start snel op en de opnamesnelheid is ook bijzonder goed. Beats Audio werkt goed. Je hoort wel eens van mensen dat je het verschil niet merkt maar dat merk je wel degelijk. Wanneer je Beats audio aanzet klinkt het geluid veel voller en mooier. De accu is mischien nog wel het mooiste. Je hebt gewoon een volwaardige smartphone en toch heeft HTC het voor elkaar gekregen om de accu lang mee te laten gaan. Bij normaal gebruik (af en toe mail/facebook/sms checken) gaat de accu gewoon 2 dagen mee. Al met al is het gewoon een prachtig toestel voor een prachtige prijs :)

Heb jij ook een HTC One V Zwart?

"Dit is geen verrassing want het is een single core"

is wel een verrassing voor mij hoor. Juist als hij aan het begin goed is hoort hij het gewoon te blijven doen op die snelheid. Er is geen reden dat een single core niet voldoende zou hoeven te zijn.

Dat hij trager wordt naarmate je meer apps installeerd betekent dat je heel veel (alleen maar?) apps installeert die op de achtergrond draaien... anders haalt het niks uit natuurlijk. Vraag me af wat je allemaal installeert dan.
Die processor blijft wel draaien ookal is dit eens single-core.
Dat de telefoon op ten duur traag word ligt dan meer aan het RAM geheugen.

Zelfde probleem heb ik ook wel is met de Samsung Galaxy S, Deze heeft ook 512MB RAM en word ook trager naarmate ik meer app's open. Logisch!
als je de "kin" als nadeel beschouwd zou ik denken koop dan een ander toestel anders zou ik het geen nadeel willen noemen. ook de snelheid na het installeren van apps is niet echt een nadeel aan de telefoon zelf, Hangt er namelijk vanaf wat je installeerd maarja dat is mijn mening en wie ben ik haha. Heb zelf de telefoon ook en bevalt prima wat ik eerder als nadeel zou aansnijden is dat de accu niet zelf te vervangen is.
ik vind het een heel mooi toestel heb em ook gekocht om mn htc legend te vervangen hij lijkt er een beetje op
Bedankt voor de reacties!! Dit is mijn eerste review en heb nog een hoop te leren blijkbaar. Het ram is inderdaad iets aan de kleine kant met 512 mb. Ik download echt van alles dus er zullen er ook wel veel op de achtergrond draaien. Ik heb uiteindelijk voor deze telfoon gekozen ondanks de kin omdat ik Android 4.0 wou en niet zo van de Samsung en Sony telefoons houd. Puur smaak.
Zou in het vervolg (of deze aanpassen) ook wat foto's erbij doen is altijd wel leuk,Vooral van de camera prestaties wat voor sommige mensen doorslaggevend kan zijn.
Vermoedelijk zullen alle telefoons een stuk langzamer worden als je maar van alles installeert en op de achtergrond draait.
Persoonlijk probeer ik op de achtergrond zo min mogelijk te draaien op een whatsapp na.

blijft lekker snel, mijn telefoon !!
Dit is echt een minimale review, en is ook niet erg fijn om te lezen.
Ik ben bezig met een aanpassing!!