Bekijk alle uitvoeringen

Transcend JetFlash 700 32GB Zwart Review

len-art 10 september 2012, laatste update op 17 november 2015, 3.058 views

Transcend JetFlash 700 32GB Zwart

Pluspunten

• Capiciteit
  • prijs

Minpunten

• USB 3.0 snelheid valt tegen
  • langte

Bijna een jaar geleden heb ik deze usb stick gekocht met als doel het snel kunnen uitwisselen van grote bestanden. Dit was dan ook de reden om een 32GB usb 3.0 stick te kopen. Op het moment van koop was deze usb stick het goedkoopst en heeft hij ongeveer §32,- gekost. Laatst werd ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar de werkelijke prestaties en ben ik deze usb stick gaan testen en vergelijken met andere usb sticks die ik nog thuis had liggen. Vandaar ook dat nu pas de review verschijnt van de Transcend JetFlash 700 32GB 3.0 usb stick.

reden van aankoop

Zoals hier boven al eerder vernoemt was ik opzoek naar een snelle usb stick met een redelijk grote capaciteit. In de price-watch stond deze usb stick op het moment van aankoop (december 2011) als een van de goedkoopste aangeschreven.

Het uitpakken

Over het uitpakken is eigenlijk niet echt veel te vertellen. De USB stick kwam in een redelijk grote verpakking vooral gevuld met specificaties.
In de verpakking zit alleen de usb stick.

Voormgeving

De usb stick heeft een neutrale zwarte kleur met goud kleurige letters erop. De stick heeft geen speciale vorm en is gewoon een simpele rechthoek met een beetje gebogen randen. Wat je als eerste opvalt is dat deze usb stick langer is dan de gemiddelde usb stick. In de foto hieronder is de Transcend JetFlash 700 32GB te zien naast 4 andere usb sticks en een externe 2.5 inch harde schijf.

Zoals je kan zien is de transcend usb stick de grootste usb stick die ik op dit moment bezit. Wat mij betrefd maakt het niet echt uit maar als je de usb stick in de voorkant van je computer steekt of bijvoorbeeld in je laptop heb zitten kan dit misschien wel tegenvallen.

prestaties

De reden waarom ik eigenlijk deze review heb geschreven was omdat ik zelf ook wel benieuwd was naar de prestaties en dan kon ik dit mooi met jullie delen. Ik heb crystal disk mark gebruikt voor deze benchmark en de resultaten in Excel verwerkt. Het gaat steeds om de oranje lijn.

De leestest

http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/1-tumb.jpg http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/2-tumb.jpg http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/3-tumb.jpghttp://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/4-tumb.jpg

De schrijftest

http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/5-tumb.jpg http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/6-tumb.jpg http://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/7-tumb.jpghttp://i1113.photobucket.com/albums/k505/lennard-96/tweakers%20review/USB/8-tumb.jpg

In de benchmarks vind ik de usb stick eigenlijk wel tegenvallen. Ik hand eigenlijk wel meer verwacht, vooral bij de schrijfsnelheid. Omdat ik eerst dacht dat het misschien aan mijn usb 3 drivers lag heb ik ook maar een usb 3.0 externe harde schijf getest maar die haalde veel hogere scores.

Echte wereld test

Omdat ik de benchmark een beetje tegen vond vallen heb ik ook meer zelf een benchmark uitgevoerd. Ik heb steeds bij elke usb een 699 MB videobestand vanaf mijn ssd naar de usb stick gekopieerd. Dit heb ik 5 keer achter elkaar gedaan en dan de gemiddelde tijd genomen. Ik heb alle berekeningen door Excel laten doen zodat ik geen fouten zou maken met 60 seconde in een minuut en dat soort omrekenen dingen.
Hieronder de tijden

Gelukkig is in deze grafiek wel te zien dat deze usb 3.0 stick toch wel sneller is dan de rest. Hij is zelf bijna 3 keer sneller dan de nummer 2 en dat merk je wel tijdens het kopiŽren van Full-HD films van 8 GB of groter.

Al met al geef ik de Transcend JetFlash 700 32GB een voldoende. Zijn grote capaciteit is wel een pluspunt maar ik had wel meer snelheid verwacht. Dit komt waarschijnlijk omdat er heel groot USB 3.0 Superspeed op staat. Als je op zoek bent naar een 32gb usb 3.0 stick maar niet zo op de prestaties let kan ik je deze wel aanraden. Hij is natuurlijk wel sneller dan bijna alle usb 2.0 sticks. Als je echt voor de prestaties gaat is dit niet een stick voor jou. Ik geef hem voor de prestaties overigens een voldoende omdat hij wel sneller is dan elke andere usb stick die ik bezit.

Heb jij ook een Transcend JetFlash 700 32GB Zwart?

Naar aanleiding van de prijs en je review heb ik toch aar besloten niet 10 euro meer uit te geven voor een usb stick.
Ik schrijf dit verde rniet om je review negatief te beoordelen want die is hardstikke duidelijk.

Helaas haal ik over usb 3 geen snelheden boven de 27mb (schrijven).
Opzich gaat lezen wel wat sneller, maar vergeleken bij mijn adata stick van 10 euro duurder scheelt dit ruim 10 mb in de schrijfsnelheid alleen al, volgens mij zijn deze snelheden ook te halen met usb2 sticks. Ik ben er niet heel erg tevreden mee maarja wat wil je voor 20 euro.
Zie ik het goed, zijn de schrijfsnelheden een STUK langzamer dan de 2.0 sticks? 8)7
Ja idd, die schrijfsnelheden zijn nogal triest laag, vooral de random writes..

Hetzelfde zag ik bij mijn Kingston usb3 sick.

Het is bijna alsof ze de slechtste NAND chips in usb sticks proppen