Thermaltake Mozart IP VF3000BNS Review

R-O-Y 12 februari 2008, 1.735 views

Thermaltake Mozart IP VF3000BNS

Pluspunten

• zeer goed afgewerkt
  • iPod dock met afstandsbediening, werkt ook met pc uit
  • alles werkt gewoon zoals je het verwacht, goed dus
  • er kunnen gewoon ATX onderdelen in!
  • ruimte voor 5 (of6, kast zit nu dicht) harddisks

Minpunten

• koeling is standaard stil maar wel hoorbaar
  • harddisks zitten dicht op elkaar, kan dus hitteproblemen geven bij meerdere schijven
  • de afstandsbediening voelt wat goedkoop aan maar werkt verder prima

Hier een korte review van mij over deze geweldige kast. Ik was op zoek naar een HTPC kast en toen zag ik deze kast met ingebouwde ipod dock. Aangezien ik een iPod Classic heb sprak deze kast me meteen aan. Ik heb nog even de specs opgezocht en toen heb ik de kast gelijk besteld bij 4 launch.

Nadat de kast thuisbezorgd was ben ik meteen aan de slag gegaan. In deze kast passen gewoon normale onderdelen. Dat vind ik erg fijn omdat ik die over heb. Er gaat gewoon een ATX moederbord en voeding in dus. Past allemaal perfect. Het zit allemaal wat krapper op elkaar dan in mijn chieftec bigtower, maar die is dan ook een stuk groter.

Van binnen heb je ook redelijk wat ruimte. Je zou er 5 of 6 harde schijven in kunnen zetten en twee dvd-spelers. Verder is deze kast ook prima geschikt om bvb meerdere videokaarten in te gebruiken. Zelf heb ik een 2400PRO in deze kast zitten maar ook m'n 3870 gaat prima. Het is dus een mooie HTPC-case met de mogelijkheden van een gewone pc.

Dan komt het mooiste aan de kast, de iPod dock! Aangezien een losse iPod dock 50euro is en deze kast maar 110 is dat natuurlijk een koopje. Bij de kast krijg je een printplaat en een speciale voedingstekker. Deze tapt stroom af voor de print.

De print switch de audio van je pc en je iPod dmv de afstandsbediening. Werkt erg makkelijk en goed. De dock werkt ook als de pc uit staat. Dus je hebt dan gewoon muziek uit je pc-speakers. Heel erg mooi en doordacht systeem dat gewoon goed werkt. Je hebt alleen op de afstandbediening niet zoveel functies dat je je hele iPod kan bedienen maar FF/FR/Vol up/Vol down/Play. Dan zit er nog een switch knop op, deze switcht de kaart tussen pc of ipod geluid. Als laatst zit er een powerknop op om dat ipod spul uit te zetten.

Dan is er nog iets als kwaliteit van de kast, daar is werkelijk niks op aan te merken. Alles sluit netjes en zit stevig in elkaar. De hele kast is van metaal wat er erg netjes uitziet. Van binnen past ook alles goed. Er zitten mooie goudkleurige pootjes onder om het geheel af te maken. In de woonkamer zal dit ding niet misstaan! Aan de voorkant zitten er verder audio/firewire/usb aansluitingen. Erg handig alleen had dat van mij wel achter een klepje gemogen.

• P5B deluxe/wifi
  • Celeron 420
  • 1GB geheugen
  • WD 160GB disk
  • DVD speler
  • HD2400PRO
  • Ipod Classic 80GB

Heb jij ook een Thermaltake Mozart IP VF3000BNS?

Inderdaad een wat korte review.Vul hem bv eens aan met foto's. ;)
Ding zit alleen gemonteerd in elkaar, mocht het weer open gaan zal ik de review updaten. Ik bedacht me namelijk pas later dat het een slim idee was om een review te maken :P De kast is in ieder geval een aanradertje!
Op zich een fijne kast, vooral omdat de asus 3650 passief gekoelde kaart erin past (net aan trouwens). Alleen de kast sluit helaas niet zo goed meer. Hierdoor is een gleuf te zien waar de deksel aan de bovenkant met de voorkant moet aansluiten.