Indesit CAA 55 Review

Jrz 22 september 2012, laatste update op 22 september 2012, 2.911 views

Indesit CAA 55

Pluspunten

• 4 vrieslades, dan kan je alles wat beter sorteren.
  • 2 groente vakken
  • De 'hekjes' in de binnenkant van de deur zijn hoog en stevig. Bij mijn eigen koelkast valt er soms wel eens wat uit
  • Deuren sluiten erg goed

Minpunten

• A++++ is natuurlijk wat beter, maar dat is de prijs naar.
  • De deuren gaan eigenlijk iets te zwaar open voor mijn moeder. Het zijn behoorlijk stevige magneten. Zo'n hendel zou handig zijn.
  • Deuren zijn erg zwaar

Energieverbruik Score: 4
Via pricewatch deze koelkast gevonden voor mijn moeder. Ook nog wat rondgekeken naar tweede handsies, maar ik had nog een hele stapel tegoedbonnen liggen voor bol.com, dus via bol.com de koelkast besteld bij megapool. Een koelkast wil je toch wel dat die in orde is ivm energieverbruik. Daarnaast waren de fatsoenlijke 2e handsjes niet erg goedkoop.

Bestelling ging prima, overdracht naar megapool ook. Afgeleverd en aangesloten, mocht 4 uur niet aan vanwege de koelvloeistof.

Prima koelkast zonder poespas. Mijn moeder maakt graag eten en vriest dan een boel in, dus daarom ook deze met 4 vakken, en een redelijk grote inhoud genomen.

De deuren sluiten door de sterke magneten erg goed, maar zijn daardoor zwaar om open te maken. Ik denk dat dit in de toekomst wel wat lichter zal worden, maar ik mis eigenlijk een hendel.

Het "druppeltjes verhaal". Op de achterkant is druppelvorming, soms is dit water, soms ijs. Nu zag ik dat er een drainage gootje was, dus ik heb even de handleiding doorgekeken :-) Druppelvorming is normaal, en er zit een afvoergootje beneden. Dit is het anticondens systeem.

Daarnaast was ik nog even vergeten te melden dat ook de ijsklontjes even een kijkje in de handleiding nodig hebben, maar het is eigenlijk best handig.. Geen gekloot meer met overlopen van die bakjes.
Hoe het werkt is dat er in twee van de lades een in de bovenkant van de la is geintergreerd. Je vult deze tot het streepje, en daarna vloeit het water in de bolletjes. Geen lekkage, en ook makkelijk bij de hand in de lade.

Heb jij ook een Indesit CAA 55?

Even reageren op deze review. Ik heb namelijk ook exact dezelfde koelvries-combinatie.

Ben het helemaal eens met de eigenschappen zoals jij ze omschrijft. De koelkast gaat inderdaad zwaar open. Koelt goed, echter vriest het aan de achterkant van het koel-gedeelte bij mij ook een klein beetje. Dus geen spullen helemaal tegen de achterwand aanschuiven, want dat bevriest. Er is veel ruimte om in te vriezen. Ook kunnen de deuren omgedraaid worden zodat de draai-richting aan de andere kant zit.
Qua prijs is dit een erg goede koelkast (natuurlijk weet ik nog niet hoelang de koelkast mee zal gaan maar dat ter zijde). Zeker voor een huurwoning waar ik een tijdje terug in ben gaan wonen.

Ik ben te lui om zelf een uitgebreide review te gaan schrijven, maar hoop dat mensen hier toch wat aan hebben als ze jouw review lezen.
Ooo, volgens mij heb ik dat gezien inderdaad. Ik zal het binnenkort even bekijken.

Deur omdraaien was niet nodig, maar het klopt inderdaad

edit:

Hij heeft inderdaad kleine ijsdruppeltjes op de achterplaat van het koelgedeelte.

[Reactie gewijzigd door Jrz op 20 september 2012 15:04]

Edit: Ijsdruppeltjes toegevoegd en uitgelegd