Thecus N5550 Diskless Review

aliascalderonNewbie 10 september 2012, laatste update op 10 september 2012, 370 views

Thecus N5550 Diskless

Pluspunten

• Prijs Pluspunten.
  • Server appl. Mogelijkgheden pluspunten.
  • Scheduled aan/uit.
  • Wake on lan! ook via internet poort fowarding
  • Max 4 tb

Minpunten

• Energieverbruikt minpunten.
  • Disk bay had iets meer massief kunnen zijn.
  • Geen Nderlands interdace
  • front panel voelt wat gevoelig.
  • USB 3.0 niet echt super.

Kwaliteit voeding Score: 3
Na veel vergelijkingen te hebben gemaakt, en ik was aan het wachten totdat een goede aanbieding zal komen heb ik voor dit apparaat gekozen op ibood dagaanbieding. Het heeft heel veel mogelijkheden en de prijs- kwaliteitverhouding is super! Ik ben heel tevreden over deze aankoop tot nu toe. Ik hoop dat Thecus blijft komen met dit soort betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Ik geeft dit product een dikke voldoende. _/-\o_ _/-\o_ ;) .
Tuurlijk zijin er een aantal punten die beter hadden kunnen zijn maar voor de prijs zeker niet te laten liggen.

Als je kijkt naar het alternatief bij Synology en QNAP, dan ben je zo’n 700 kwijt. Voor de N5550 moet je normaliter ongeveer 580 euro meenemen om hem aan te kunnen schaffen. Dat maakt het dus aanmerkelijk goedkoper dan de modellen van die andere fabrikanten en ondanks de relatief lage prijs krijg je daar heel wat voor terug. Doordat deze NAS gebaseerd is op een Intel Atom D2550-processor, is hij vergeleken met de meeste andere netwerkschijven bijzonder krachtig. Dat zorgt niet alleen voor een erg hoge doorvoersnelheid als je hem gebruikt voor het delen van bestanden, maar maakt dat de andere taken die je een apparaat zoals dit kunt toebedelen ook vlotjes uitgevoerd kunnen worden.

• netgear
  • Hp

Heb jij ook een Thecus N5550 Diskless?