ATi Radeon 9800 Pro 128MB Review

TheGhost 23 april 2005, laatste update op 30 oktober 2009, 464 views

ATi Radeon 9800 Pro 128MB

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Redelijk te overklokken met standaard koeling
  • Acceptabele geluidsproductie
  • Kan ook nu nog goed meekomen

Minpunten

• Catalyst Control Center werkt niet altijd

Drivers en compatibiliteit Score: 3
De ATi Radeon 9800 is mijn 2e ATi kaart. De Hercules uitvoering die ik heb werdt zeer compleet geleverd. Alle kabels en verloopstukken werden meegeleverd. De Catalyst drivers werken over het algemeen goed. Helaas zijn er nog wel eens problemen met het Catalyst Control Center (CCC). Het CCC wilde nog wel eens vastlopen met een ongeldige bewerking die zelfs na een schone her-installatie weer terugkwam. De overklokbaarheid van de kaart is redelijk. Ik haalde met de stockcooler snelheden van 396/350 ipv de standaard 378/338. (Core/Mem) dit is niet verrassend hoog maar het leverde wel een aardige prestatie winst op waardoor moderne spellen als Half-Life 2 en Doom 3 toch nog lekker blijven draaien. De geluidsproductie van de fan is acceptabel te noemen de fan is wel duidelijk aanwezig door een licht gezoem. Maar dit kan niet echt als storend worden ervaren.

Heb jij ook een ATi Radeon 9800 Pro 128MB?