Iomega StorCenter ix2-200 Cloud Edition 2TB Review

mr_m3nNewbie 8 september 2012, laatste update op 8 september 2012, 2.255 views

Iomega StorCenter ix2-200 Cloud Edition 2TB

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Gemakkelijke configuratie in een gebruiksvriendelijk interface
  • Zeer goede instap NAS

Minpunten

• Slechtst 1 schijf aanwezig

Features Score: 5
Ik was al een tijd opzoek naar een goedkope NAS voor verschillende doeleinde, toen ik deze op Ibood zag was mijn keuze snel gemaakt. Dit is de eerste NAS die ik kocht dus ik wist niet goed wat ik moest verwachten.

De installatie verliep zeer eenvoudig (automatisch) wat ik totaal niet verwacht had . Verschoot in het begin wel even van het lawaai dat het maakte maar eenmaal hij volledig was opgestart hoorde ik hem al niet meer. :z
De personal cloud, security, file sharing configureren verliep zeer vlot. Als ik ergens niet onmiddelijk zeker van was waren er voldoende links aanwezig naar hoofdstukken uit de handleiding.
De meest voorkomende functies (users, user groups, personal cloud, security, portforwarding) van de NAS instellen nam me niet langer dan een half uurtje in beslag.
Het enigste waar ik nog niet aan uit ben is het configueren van een domein naam op de NAS (een co.cc of .tk domein aangezien die gratis zijn). Maar dit ligt aan de DNS providers en niet aan de NAS.

Daarnaast wou ik deze NAS ook gebruiken als een webserver (apache, MySQL) om enkele webservices en rekenkracht (java applicaties) te laten op draaien in een testomgeving. Aangezien er hierover niets in de handleiding vermeld stond duurde het even voor ik vond hoe ik SSH toegang kon krijgen tot de server (volg http://vincesoft.blogspot...ur-iomega-storcenter.html ). Daarna waren er geen echte problemen meer.
Het enigste waarover ik teleurgesteld ben is dat alles zo snel geconfigurereerd geraakt is 8)7 .

Voor mensen die een opzoek zijn naar een eerste ervaring met een NAS kan ik deze ten zeker aanraden.

Heb jij ook een Iomega StorCenter ix2-200 Cloud Edition 2TB?

Maar 1 schijf aanwezig? Vreemd. In de specs staat toch echt 2 schijven. Dus 1 van 2TB?
Hey, ik heb ook een via iBood gekocht!
Tot nu toe draait ie als een zonnetje.

@ ManiacsHouse

Er zijn meerdere uitvoeringen te koop.
Je hebt er zonder schijven, met één schijf en met twee schijven.
De iBood had maar één schijf van 2 Terabyte. Een Seagate Barracuda
Ik ben bezig om ook bezig om een webserver op de ix2-200 te installeren maar helaas gaat het bij mij niet zo vlekkeloos. Misschien weet iemand hier de oplossing.

Ik heb een ssh verbinding en probeer met ipkg apache te installeren en krijg het volgende:

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen?

groetjes Justin