Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL4307H Zwart Review

rem4rk4ble 6 september 2012, laatste update op 6 september 2012, 841 views

Philips 42PFL4307H Zwart

Pluspunten

• Uitgebreide smart apps
  • Goede 3D brillen
  • Goed geluid

Minpunten

• Traag menu
  • Ziggo installatie omslachtig
  • Ethernet aansluiting

Goed. Even een uitgebreide review neerzetten zodat men misschien overtuigt kan worden of niet van de voordelen van dit product.

De specificaties spreken voor zich. Een goed toestel voor een hele goede prijs (522 op het moment van schrijven).
Ik zelf was aan het twijfelen tussen een Samsung 40ES6110 (719) of deze Philips. De doorslag was voor mij de prijs. In specificaties zijn ze gelijk. De samsung heeft actieve 3D en deze passieve. Nu vind ik passief gewoon veel beter kijken dus deze gekozen(vriend van me kocht overigens die ander).
Bij het installeren van de TV kom je meteen op een blokkade uit, als je ziggo hebt. Je kunt namelijk alleen een netwerkfrequentie opgeven en geen ID en de frequentie leest hij al niet uit. De nieuwste software via je TV binnenhalen heeft geen nut dus bij deze de oplossing na 20 min bellen met philips:
Download de nieuwste software altijd van de website. De website loopt namelijk 1 versie voor en hierin is het probleem opgelost. Bij het netwerk id heb je 5 getallen dus zet een 0 voor je 5555 of 8888 en dan ben je zo opgestart (zoeken zonder CI module erin!!!!!!).

In deze patch zit ook de mogelijkheid tot DLNA wat er eerst niet echt inzat en ervoor zorgde dat je alleen kon streamen vanaf een PC met geinstalleerde Philips software.

Enfin: Eenmaal opgestart kan ik niet anders zeggen dat het een fijn toestel is. De afstandbediening is grauwig vergeleken met de samsung maar daar hou ik van. Ik hoef niet 1000 kleuren op mijn AB en hou van rust. Dat zit bij Philips wel goed. Knoppen zijn logisch en er zit een quick menu op zodat je snel 3D aan en uit kan zetten.
Er zit een 2D-3D converter op maar dat vind ik maar weinig toevoegen. De 3D kwaliteiten vind ik goed, maar de actieve 3D techniek is beter(Dit lees je overal overigens). De 3D brillen (2 meegeleverd) zijn van degelijke kwaliteit en zitten goed, dit in tegenstelling tot de Samsung die standaard meegeleverd zijn. Pluspuntje voor Philips.
Smartapps zijn zeer handig en makkelijk te gebruiken. Je kunt per land selecteren en toevoegen. RTL gemist en uitzendinggemist zitten er standaard op en je kunt nog heel veel meer apps toevoegen mocht je dat willen. Erg handig.

Enige kritiekpuntjes dan. De TV reageert wat sloom. Je ziet dat hij met het menu soms moeite heeft en dat het wat schokt. Nu zit je daar hopelijk toch amper dus het is amper een kritiekpunt te noemen.
Verder zitten alle aansluitingen van onder zodat je hem tegen de muur kan plakken. Ware het niet dat de Ethernet aansluiting gewoon op een normale manier erin moet wat gewoon oerdom is. Dit kost je zo 5cm. Erg slecht als je bedenkt dat ze de andere aansluitingen wel mooi verticaal hebben gemaakt....

Wat wel grappig is: Het noemt zichzelf een smart TV maar als je de Taal nederlands kiest en vervolgens de optie krijgt in welk land je deze TV installeert staat standaard DUITSLAND geselecteerd. Hadden ze wel even beter kunnen programmeren vind ik :)

Al met al meer dan tevreden, zeker ook over het geluid! Ik zou hem aan iedereen aanraden in ieder geval, zeker als je twijfelt tussen eerder genoemde Samsung en deze!

Heb jij ook een Philips 42PFL4307H Zwart?