Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

max998 5 september 2012, laatste update op 5 september 2012, 1.429 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Prima scherm
  • Snelle updates
  • Stock Android

Minpunten

• Werd snel weggespoeld door quad-core geweld

Goedendag allemaal, hierbij een review over de Samsung Galaxy Nexus, de laatste Androiud smartphone van Google.

Inhoud

- Nexus
- Scherm
- Processor
- Design

Nexus

De Smasung Galaxy Nexus is de meest Nexus smartphone. De Samsung Galaxy Nexus draait stock Android 4.0. Google brengt al 3 jaar Android toestellen uit.

2009: HTC Nexus One (Android 2.0/2.1)
2010: Samsung Galaxy S (Android 2.3)
2011: Samsung Galaxy Nexus (Android 4.0)
2012: Google Nexus 7 (Android 4.1)

Scherm

Je hebt altijd van die criticasters die zeggen dat een bepaalde smartphone minder scherp is door de zogenaamde PenTile indeling. Deze indeling wodt ook in het 4.65" Amoled paneel van de Galaxy Nexus gebruikt. Maar in dit geval maakt dat niks uit want het scherm is een blijft prachtig, of je nou wilt of niet (het effect van de PenTile indeling dat wit een groen waas krijgt klopt wel). De hoge resolutie van 1280 bij 720 compenseerd wel veel. Als je zo'n Amoled paneel voor het eerst ziet is het nog steeds echt dat wow effect.

Voor de mensen die het niet weten, Amoled is een techniek waarbij niet een backlight voor het licht zorgt zoals bij traditionele LCD's. Bij Amoled zorgt elke pixel voor zijn licht. Hierdoor is wit vaak een beetje te groen en is zwart echt zwart omdat elke pixel zich simpelweg uitschakeld.

Processor

De processor is de op 1.2 gigahertz geklokte Omap 4460 system on a chip van Texas Instruments. De soc heeft twee op 1.2 gigahertz geklokte ARM Cortex A9 kernen. Deze processor kan het werk allemaal prima aan en dat komt ook omdat stock Android wordt gedraaid dat natuurlijk een stuk minder vereist dan bijvoorbeeld TouchWiz en Sense.

Het design

De Smasung Galaxy Nexus heeft een prachtig ontwerp. Het scherm is licht gebold. Voorop licht het scherm zonder de Android knoppen omdat die niet langer een vereiste zijn in Android 4.0. Het design is mooi en ik wil er niet meer woorden aan vuil maken. Het laten ontbreken van de fysieke knoppen zorgt er wel voor dat je lekker veel ruimte hebben.

De Nexus is het beste Android toestel dat ik ooit had gezien na de aankondiging maar de vraag is al na de aankondiging al; voor hoe lang? 3 maanden later waren de One X en One S al aangekondigt die veel krachtigere hardware hebben, dus misschien hadden ze er dus toch even mee moeten wachten en dan pas uitbrengen want vergeleken met de One X/S en de Galaxy S3 stelt dit echt niks voor. Dus misschien was het beter geweest als Google de Nexus telefoons met modernere hardware op hetzelfde moment uitbrengt als HTC en Samsung, tot die tijd, vier sterren.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?

[Reactie gewijzigd door Nikeo op 5 september 2012 23:38]

jammer van je slecht opbouwende kritiek. als iets wel nutteloos is is dat jouw reactie wel. een review wordt niet geschreven om iets toe te voegen aan andere reviews maar om zijn/haar ervaring van een product mede te delen met de rest van de wereld, waarop andere weer een oordeel over een product kunnen opwekken

denk even na aub wat je zegt voordat je dit forum vervuild

Max998,

Als je een review schrijft is het belangrijk dat je uitgebreid de voor en nadelen ter spraken laat komen bij een bepaald aspect. Beschrijf hierbij ook wat bepaalde specificaties je brengen. voorbeeld hiervoor is het stukje over de processor. je geeft aan dat deze alles makkelijk aan kan, maar wat kan die makkelijk aan en wat merk jij er dan van?

ben benieuwd hoe je deze review nog gaat verbeteren.

[Reactie gewijzigd door Martjepetatje op 5 september 2012 23:43]

Zal eraan denken, breidt hem denk ik vanmiddag uit, bedankt voor de tips!
Sorry, de uitbreiding is niet goed gelukt. Ik denk dat ik hem wel ga uitbreiden maar ik heb nog geen exacte datum, sorry hiervoor.
volgens mij heb jij de 'review' niet goed gelezen. Maar goed, ik zal nog eens proberen te helpen ipv tweakers in hardware.info niveau te zien veranderen
Ja, schrijf hem op mijn mobiel dus daarom sowieso al meer fouten, haal ik er morgen uitIk breidt deze revieuw langzaam uit dus aan het eind is ie misschien wel al 2 keer langer :)

Bedankkt voor de tips!

[Reactie gewijzigd door max998 op 5 september 2012 23:14]