Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL4307H Zwart Review

eazyq 7 oktober 2012, 1.356 views

Philips 42PFL4307H Zwart

Pluspunten

• Design, prijs, mogelijkheden (passieve 3D, smartTV)
  • E-mail, facebook, youtube en meer direkt op je TV.

Minpunten

• traag zappen met CI+ module, extra geluidsinstellingen klinken nergens naar, menu soms wat traag, lange opstarttijd.
  • Smart TV heeft een zeer beperkt aantal apps en niet allemaal even handig te bedienen.

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Omdat onze trouwe 32inch CRT de geest had gegeven en er geen CRT's meer te koop zijn toch ook maar aan de platte TV met een krap budget. Gelukkig zijn de prijzen de laatste jaren behoorlijk gedaald. Flink shoppen en reviews lezen dus vooral omdat ik geen zin en tijd om alle winkels in te gaan en naar fout afgestelde modellen te gaan staan kijken. Ten eerste een leuke 42 inch LG gezien en besteld bij bol.com maar aangezien men bij bol.com blijkbaar vond dat wij toch maar weer een 32inch moesten krijgen die we niet besteld hadden maar weer verder lezen. De Philips stond al op mijn shortlist vanwege de grootte, functionaliteit en design.

Via de pricewatch alhier en een bezoekje aan de site een model minder gevonden voor een prijsje lager. Dus in de auto naar de winkel om die te gaan halen, staat de 42FPL4307 daar voor een lagere prijs dan op de folder. Voor dat verschil van nog geen 40 euro snel besloten dan toch maar te gaan voor dit model. Gauw een van de nog weinige resterende dozen gepakt en naar de dichtstbijzijnde kassa gerend om de bon te laten maken. Naar beneden, afrekenen en in de auto gezet. Wat weegt zo'n flatscreen toch weinig ineens (16kg bruto t.o.v. 45kg netto van de 32inch CRT).

Thuis aangekomen de doos geopend, voet erin gemonteerd en aangesloten. Eerst nog even de coax erin en alle zenders waren in 2 minuten gevonden, inclusief alle radiozenders. Toen de insteekmodule voor ziggo erin, authorisatie even afwachten en ook die deed zijn werk. Toen de ziggokaart erin en ja hoor, eindelijk konden we zonder tussenkomst van de decoder kijken en de TV met zijn eigen afstandbediening bedienen.

Wat een haarscherp beeld ineen smaar wel erg kunstmatig. Via de menus al die enge beeldverbeteraars (lees: beeldverkrachters) uitgezet en hehe, daar ontstond een mooi plaatje. Nu nog even spelen met de randgrootte want die staat standaard op zijn grootst en voila, wat een plaatje.

Enige jammere is dat bij tekenfilms (ja ik heb kinderen) er nogal eens wat pixels te zien zijn maar dat ligt meer aan de tekenfilm dan aan de TV want het is niet bij alle tekenfilms zo.Bij gewoon beeld is hij haarscherp.

Smarttv zit er ook op, dat heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik 50 euro voor een diongeltje waar ik veel klachten over lees wat veel vindt. Als ik dat ga gebruiken zal het bedraad worden maar dan moet ik eerst even door de kruipruimte.

3D heeft deze TV ook, maar wel passief. Een 3D Blu/Ray speler zal er dus moeten komen op termijn. Helaas dus nog niet kunnen testen, maar wel een mooi excuus om een Blu/Ray speler aan te schaffen.

Qua design, dat is natuurlijk persoonlijk, ben ik er zeer over te spreken. De DVD speler die ik heb kan ook vias HDMI en na het aansluiten van d inmiddels aangeschafte high speed HDMI kabel ziet ook dat beeld er haarscherp uit.

De Afstandbediening werkt vrij eenvoudig alleen de menu´s duren wat lang soms.
Minpuntje is de vrij lange opstarttijd, eerst het philips logo, dan nog even de authorisatie an de CI+ module en dan pas beeld. Mara goed, de CRT was ook nooit meteen bedrijfklaar dus dat is gewoon even wennen. Het zappen gaat wel vrij traag met de CI+module.
Ook het resizen is soms zeer duidelijk merkbaar tijdens het zappen en dat kan storen.

Qua geluid hoef je er niet veel van te verwachten maar dat lijkt mij ook logisch. Al de instellingen die ervoor bestaan laten het eerder klinken alsof je TV in de badkamer hebt neergezet of in een put hebt gegooid dan dat het op surround lijkt. Gelukkig heb ik daar een leuke surroundset voor.

Dus al met al voor de prijs een mooie en goede TV waar ik (voorlopig) tevreden mee ben.
Hij doet wat hij moet doen, ziet er leuk uit en is een van de weinige 42inch LED TV's in deze prijsklasse met zoveel mogelijkheden (op dit moment).

UPDATE 12 SEPTEMBER
de TV inmiddels een klein tijdje in bezit en DVD speler hangt met een high speed HDMI (voor de toekomstige BRspelert) aan de TV. Het werd dus hoog tijd voor een filmpje om het beeld goed te testen.
Eerst maar eens Real Steel erin, wat een scherp beeld, geen ghosting of andere vreemde zaken, gewoon superstrak en scherp zoals het hoort. Daarna een animatiefilm erin, Planet 51 (de kids willen ook wat). Ook dit keer aangenaam verrast door het prachtige scherpe beeld. Ook hier geen vreemde zaken te ontdekken anders dan dat ik nu al weet dat ik sommige films uit mijn collectie nog een keer wil zien op deze TV.
Kortom, tevredenheid alom.

Inmiddels middels een Netgear WNCE2001 de TV aangesloten op het internet en dat maakt het toch wel extra leuk. Youtube filmpjes kijken op de TV, e-mailen, facebook en meer. Toch zit er ook een minpuntje aan, de facebook app uit de philips store is verouderd en nogal simpel, de app voor een telefoon ziet er stukken beter uit. De Keuze uit het aantal apps is minimaal. Voor het gemak een draadloos toetsenbord aangesloten, dat werkt op zih prima maar heeft bijvoorbeeld geen functie in de youtube app. Dan moet je dus alsnog met de afstandsbediening letter voor letter typen, dat is echt niet gebruikersvriendelijk.

Heb jij ook een Philips 42PFL4307H Zwart?

Wanneer ik een 3D film probeer te kijken krijg ik 2 beelden naast elkaar op de tv. Ik heb hier geen ervaring mee wss doe ik iets fout. Weet jij misschien hoe ik dit oplos heb nl dezelfde tv.
Bedankt voor je reactie ga het proberen!
nvm

[Reactie gewijzigd door Nikeo op 5 september 2012 21:55]

Ga je een huis kopen? :)
Ga naar homescreen>netwerk>betreffende apparaat> kies je film en speel af met de ingebouwde mediaspeler.
De tv zou 3D moeten detecteren.
Als je dan nog dubbel beeld hebt> adjust(linksonder-middenknop AB)>3Dmenu> side by side(of over-under)>ok
Ben wel benieuwd of het gelukt is?