WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart Review

iAdema 5 september 2012, laatste update op 5 september 2012, 2.165 views

WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart

Pluspunten

• Zeer snelle harde schijf (USB 3.0)
  • Compact
  • Wordt niet heel warm
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Meegeleverde software heeft mijn PC doen crashen

Mobiliteit Score: 5
Ik heb deze harde schijf gekregen omdat hij niet betrouwbaar genoeg werkte op macOS, en mijn vader er dus niks aan had. Ik zelf draai windows, dus ik verwacht niet teveel problemen.

Het kastje zelf is mooi klein, en voelt stevig aan. Ook al is hij van plastic, je kunt hem vrijwel nergens indrukken.
Op het kastje zelf zit een kleine LED waarmee je kunt zien of de schijf actief of inactief is.
Als je de harde schijf aan de computer hangt, dan voel je de harde schijf draaien (mits je je hand op het apparaat legt uiteraard).

Op de schijf zelf staat software om makkelijk een back up te maken, en deze ziet er grafisch erg gelikt uit.

Helaas crashte mijn computer na een update van deze software, dus na een herinstallatie heb ik die software niet meer aangeraakt. Om de schijf te gebruiken zonder software moet hij eerst geformatteerd worden. Daarna herkent windows hem pas.

De schijf is verbonden met de computer via USB 3.0, en dat merk je ook wel. Back-ups zijn echt heel snel klaar, en zoals je ziet zijn de lees en schrijf snelheden hoog op de plaatsen waar je dit verwacht.

In idle toestand wordt de harde schijf maar 30 graden celsius, en als ik hem intensief beschrijf dan komen daar 5 graden bij. De temperatuur blijft mooi laag. Ook is hij heel erg stil. Ik draai mijn back up 's nachts, en de machine staat op mijn kamer, maar ik kan hem onmogelijk horen.

Ik zelf merk op de windows machine geen wegvallende verbinding zoals bij de mac, dus ik ben heel erg blij met deze schijf.

noot: De eerste foto is niet van mij.

Heb jij ook een WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart?