BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue Review

len-art 30 december 2012, laatste update op 17 november 2015, 7.917 views

BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue

Pluspunten

• Geeft mooi licht
  • geeft fel licht
  • wordt niet warm

Minpunten

• prijs

Reden van aanschaf

Omdat ik al een tijdje verlichting in mijn kast wou heb ik besloten om ledverlichting te kopen. Mijn computer heeft al een paar blauw ledjes zitten op het moederboord (MSI p67A GD65 (B3)) en daarom koos ik ook voor blauwe verlichting. Naar flink rondzoeken op tweakers.net en Google kwam ik uit bij de Bitfenix Alchemy Connect LED verlichting. Het handige van de Connect serie is dat je ook meerder strip aan elkaar kunt verbinden waardoor je dus via 1 molex connector je bijvoorbeeld 3 korte strip tegelijkertijd als 1 lange strip kan gebruiken. Of als je bijvoorbeeld een bocht moet maken van 90 graden kan je met het lange verbindingsstuk gewoon een volgende strip aansluiten in plaats van 2 aparte strips via 2 aparte molex connecties aansluiten.

De Alchemy Connect serie zijn in meerder maten en kleuren te verkrijgen

Maten
  • Blauw
  • Groen
  • Oranje
  • Wit
Er is ook een Bitfenix Alchemy Aqua serie ledjes en het verschil daarmee is dat die ledjes waterdicht zijn en dat je die niet een elkaar kan koppelen zoals de connect serie.

Het uitpakken

Ik kreeg de led strip via een envelop thuis gestuurd en toen ik de envelop open maakte viel alles er meteen uit. Bij Highflow hebben ze bij het verzenden waarschijnlijk de plastic verpakking eraf gehaald omdat hij anders waarschijnlijk niet in de envelop paste. Gelukkig werkt alles gewoon en maakt het wat mij betreft dus ook niet uit.
In de verpakking zit:
1 Blauw led strip van 12 CM
1 molex connector voor de stroom
1 kabel voor van de strip naar de molex connector
3 verbindingsstukken waarvan 1 lange en 2 korte
De kabels zelf zijn mooi zwart en zijn hierdoor makkelijk weg te werken. Een groot pluspunt!

Het installeren

Het installeren ging heel er makkelijk. Er was geen beschrijving aanwezig maar wat mij betref is dit ook niet nodig. De kabels zullen in de meeste gevallen wel lang genoeg zijn, ongeveer 30 cm. Om dat strip over een plakrand beschikt is het heel makkelijk om deze trip te monteren. Je hoeft alleen maar het "stikertje" er af te halen en je kan hem meteen vast plakken. De strip zit meteen goed vast en het ziet er naar uit dat deze ook niet van zelf los zal gaan.

Het eind beeld

Deze ledjes geven mooi helder licht en worden niet warm. Ik heb gekozen voor de kortst mogelijke strip maar ook deze geeft voldoende licht om mijn computer goed op te lichten.

Overdag

's avonds

Ik ben zeer tevreden over deze ledjes. Ze zijn makkelijk te monteren en geven mooi helder licht in de juiste kleur. Ik vind eigenlijk de prijs wel een beetje hoog maar dat vind ik over het algemeen bij ledverlichting. Komt vast door de nieuwigheid van ledjes. Ben je opzoek naar mooie ledverlichting voor in je computer, dan kan ik je de Bitfenix Alchemy Connect zeker aanraden.

P.S. Het gekke is wel dat de winkel Highflow (waar ik de led strip heb gekocht) niet in de pricewatch staat terwijl deze wel het goedkoopste is. Let hier dus bij op als je deze ledjes wilt aanschaffen!!

Heb jij ook een BitFenix Alchemy Connect 6x LED-Strip 12cm - blue?

Die prijs valt idd wel heel erg tegen.

Ik heb voor 15 euro 1 meter aan RGB ledstrip gekocht bij de lokale electro shop.
Maar hoe heb je die aangesloten op je case?
zelf aan elkaar geknoopt/gesoldeerd, heb er voor 50 cent zelfs een mechanische schakelaar bij gekregen.