AEG S72300DSW0 Review

haajeewee 4 september 2012, laatste update op 16 oktober 2012, 961 views

AEG S72300DSW0

Pluspunten

• verbruik
  • geluid
  • werking
  • uiterlijk (RVS versie)
  • prijs

Minpunten

• speling op de handgrepen

Energieverbruik Score: 5
Verbruik: positief
Was voor ons een belangrijk criterium. Dit model heeft een A++ waardering. Er zijn A+++ apparaten, maar de vrijstaande waren allemaal te diep voor ons keukentje. De opgegeven 185 kWh/jr lijkt reel. Voor zover ik over een maand heb kunnen meten (digitale stroom meter) ligt het verwachte verbruik tussen de 155kWh/jr en 190 kWh/jr (huish 4 pers., net een warme tijd achter de rug en een verjaardag, dan gaat ie heel vaak open.)
Om 2 waarden toe te voegen na ~3mnd in gebruik: op basis van 2 x 1 week meten: verwacht jaarverbruik 155kWh en 139kWh.
Momentaan verbruik ~50W/ soms schakelt ie naar 65W.
De vorige koelkast at 360kWh/jr. Een enorm verschil, gezien deze AEG koelkast een koelvak n een vriesgedeelte extra heeft.

Vriezen: goed
We hadden nog geen vriesvak, dus dit is een vooruitgang voor ons. Tevreden over de vriescapaciteit wat betreft ijsjes maken :) .
Er zitten 2 ijsklontjes-bakjes bij. Nog geen ervaring met brood o.i.d. invriezen.

Koelen: goed
Wat opvalt is dat de deur van het koelgedeelte zich extra goed sluit door zich wat vast te 'zuigen', daar is over nagedacht met het oog op het verbruik.

Geluid: goed
De koelvriescombi staat in de keuken, maar ook in het zicht vanuit de woonkamer. Er staat alleen nog een kast tussen. Het geluid is erg meegevallen, het valt gewoon niet op. Er zijn modellen die een paar dB minder aangeven, maar om het het geluid hoef je 'm niet te laten staan.

'unboxing':
Geleverd met karton+piepschuim boven en onder, omkleed met kunststof folie (Redcoon). Verder alle onderdelen goed vastgezet tegen beschadiging tbv transport, met stevige tape, die geen lijmresten achterlaat. 2 kunststof, zelf te plaatsen afstandshouders meegeleverd om juiste afstand tot de muur te krijgen. Gebruiksaanwijzing.

Uiterlijk (RVS versie): ok
RVS deuren, logo AEG er subtiel op, grijze kunststof onderdelen, zilver/metallic gecoate metalen zijpanelen. Dit apparaat is dus niet geheel RVS.

Het enige minpuntje tot nu toe:
De deurgrepen zitten met 2 bevestigingspunten op de zijkant van de deur bevestigd. Als je de deur open trekt, zit er wat beweging in de greep, wat niet te verhelpen lijkt door 'de schroefjes beter aan te draaien' (die zie je ook niet).
Het zit hem in de constructie van kunststof onderdelen op de plaatwerk zijkant van de deur. Dit is iets wat in de winkel wel op zou vallen, maar wat je niet merkt als je via internet koopt. Het geeft een wat goedkope indruk van een verder prima koelvriescombinatie.

Heb jij ook een AEG S72300DSW0?

ik heb dezelfde 2 maanden al. Niets te merken aan de handgreep.

ik ontbreek wel de 2 afstandhouders (zelf 'ingebouwt', zou wel handig zijn).

Lawaai valt goed mee.