Inter-Tech Mini ITX Q-6 Review
Bouwkwaliteit en afwerking Kast ziet er netjes uit, geen scherpe randen of verkeerd geplaatste schroefgaten/ moederbord-aansluitpunten. De buitenkant is stevig (3mm) geborsteld aluminium. Inbouw- mogelijkheden Er past precies een Mini-ITX moederbord in (maar dan ook precies). Verder is het slim on low profile DDR geheugen te gebruiken als je een interne HDD/SSD wilt gebruiken, want ik heb pricewatch: Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9 gebruikt en dat past eigenlijk net niet. (met een beetje buigen wel) Het moederbord gebruikt is de pricewatch: ASRock E350M1 die precies past in de hoogte samen met een HDD/SDD, ook hier verdient het de aanbeveling te letten op de hoogte...
Pluspunten
Prijs Uitstraling Externe passieve voeding Stevig
Minpunten
Behuizing had net 1 cm hoger mogen zijn Geen plaats voor fans
Eindoordeel
Bouwkwaliteit en afwerking
Kast ziet er netjes uit, geen scherpe randen of verkeerd geplaatste schroefgaten/ moederbord-aansluitpunten. De buitenkant is stevig (3mm) geborsteld aluminium.
Inbouw- mogelijkheden
Er past precies een Mini-ITX moederbord in (maar dan ook precies). Verder is het slim on low profile DDR geheugen te gebruiken als je een interne HDD/SSD wilt gebruiken, want ik heb http://tweakers.net/price...ms3-cmx4gx3m1a1333c9.html gebruikt en dat past eigenlijk net niet. (met een beetje buigen wel) Het moederbord gebruikt is de http://tweakers.net/pricewatch/277055/asrock-e350m1.html die precies past in de hoogte samen met een HDD/SDD, ook hier verdient het de aanbeveling te letten op de hoogte van de koeler/ventilator van de cpu/gpu.
Koelings- mogelijkheden
Er zijn geen aansluitingen voor fans, tot nu toe geen problemen gehad met oververhitting, dus vandaar toch een voldoende.
Vormgeving
Ik heb een tijdje gezocht naar de kast die voor mij de juiste uitstraling had. In eerste instantie had ik de Streacom kastjes geselecteerd, maar toen zag ik deze voor een fractie van de prijs en inclusief voeding.
Installatie- gemak
Aangezien alles net past, op de HDD/SSD na, toch een voldoende
Modbaarheid
Deze is eigenlijk niet van toepassing, heb ik ook geen behoefte aan trouwens
Kwaliteit van voeding
Voorlopig niet echt een mening over, maar hij doet het dus voor nu een goed.
Prijs
Echt een pluspunt van deze behuizing
Kast ziet er netjes uit, geen scherpe randen of verkeerd geplaatste schroefgaten/ moederbord-aansluitpunten. De buitenkant is stevig (3mm) geborsteld aluminium.
Inbouw- mogelijkheden
Er past precies een Mini-ITX moederbord in (maar dan ook precies). Verder is het slim on low profile DDR geheugen te gebruiken als je een interne HDD/SSD wilt gebruiken, want ik heb http://tweakers.net/price...ms3-cmx4gx3m1a1333c9.html gebruikt en dat past eigenlijk net niet. (met een beetje buigen wel) Het moederbord gebruikt is de http://tweakers.net/pricewatch/277055/asrock-e350m1.html die precies past in de hoogte samen met een HDD/SDD, ook hier verdient het de aanbeveling te letten op de hoogte van de koeler/ventilator van de cpu/gpu.
Koelings- mogelijkheden
Er zijn geen aansluitingen voor fans, tot nu toe geen problemen gehad met oververhitting, dus vandaar toch een voldoende.
Vormgeving
Ik heb een tijdje gezocht naar de kast die voor mij de juiste uitstraling had. In eerste instantie had ik de Streacom kastjes geselecteerd, maar toen zag ik deze voor een fractie van de prijs en inclusief voeding.
Installatie- gemak
Aangezien alles net past, op de HDD/SSD na, toch een voldoende
Modbaarheid
Deze is eigenlijk niet van toepassing, heb ik ook geen behoefte aan trouwens
Kwaliteit van voeding
Voorlopig niet echt een mening over, maar hij doet het dus voor nu een goed.
Prijs
Echt een pluspunt van deze behuizing
Beoordeel deze review:
Reacties (6)
Zou ram zonder een heatspreader niet beter zijn?
Kun je misschien een foto van je build laten zien?
iig een inzichtelijke korte review =)
Kun je misschien een foto van je build laten zien?
iig een inzichtelijke korte review =)
nouja, de hoogte zal inderdaad mede door de heatspreader komen. Ik heb gewoon niet goed naar de hoogte van het ram gekeken. (maargoed uiteindelijk past het allemaal net (wel/niet)
zal vanavond eens kijken of ik hem even op de foto kan zetten
zal vanavond eens kijken of ik hem even op de foto kan zetten
Die zat er bij mij niet aan. Heb dan ook geen minicase variant..
Past hier een low profile videokaartje in?
Nee, er is geen slot en low profile is volgens mij hoger dat de hoogte van het kastje.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/258216/TweakCV.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/392672/crop5649eb56a89ea.jpeg?f=community)