Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart Review

jasperb1986 1 september 2012, laatste update op 1 september 2012, 5.610 views

Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Gaatje aanwezig voor koordje

Minpunten

• Behuizing voelt erg goedkoop aan
  • Geen LED
  • Koordje niet meegeleverd

Kocht deze stick ter vervanging van een Sandisk Cruzer van 8GB USB2.0, nogal een upgrade, echter heb ik wel al wat problemen met deze stick gehad.

Out of the box heb ik hem niet geformatteerd maar gewoon in gebruik genomen, de software die erbij zat heb ik niet getest en nu kan ik die ook niet meer testen, want vandaag kreeg ik ineens: Cyclic Redundancy Error met de melding dat ik maar moest formatteren.
Snelformatteren wilde -ie niet, de error bleef terugkomen, dus toen maar traag geformatteerd op ExFAT met 128kb clustergrootte, tot nu toe nog geen problemen en gelijk maar een heel stel benchmarks laten draaien. Ik wil het eigenlijk kort houden voor de rest, met alleen de benchmarks nog erbij, het is inmiddels alweer heel erg vroeg.

Tevens wil ik de review best nog uitbreiden en iets netter maken, maar ik wilde eigenlijk alleen even de benchmarks sharen en ik zal even verder stress testen nog om te kijken of die error weer terugkomt, ik verwijder altijd netjes via veilig verwijderen overigens..

Wat betreft de benchmarks heb ik Atto Disk Benchmark op 3.0 en 2.0 gedraaid en CrystalDiskMark enkel op 3.0

Heb jij ook een Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart?

Ik heb deze stick zelf ook, sinds afgelopen juli. Werkte tot een maand geleden geweldig, maar daarna zakte de schrijfsnelheid terug naar USB 2.0-snelheden. Dit zowel op een 1,5 jaar oude i5 Sandy Bridge laptop als op een fonkelnieuwe Mac Mini i5 Ivy Bridge. Dat is al erg genoeg voor een best prijzige stick, maar de TD van Sandisk doet erg moeilijk over het vervangen ervan. :'(
Dit probleem heb ik nu op dit moment ook schrijfsnelheden zijn bij mijn usb stick gedaald naar gemideld 5 MB/s terwijl lezen nog snel gaat met 240 MB/s maar volgens crystaldiskinfo heb ik er dan ook wel 921GB aan schrijf acties mee gehad (64GB variant)
ik heb de 32GB versie, die schrijft tot ca. 115mb/s, ben ik tevreden mee, en had niet verwacht dat de 64gb versie zoveel sneller zou zijn.
bij mij zit er trouwens wel een led op, lichtblauw.

zag via www.mijnlaptopadviseur.nl een filmpje met een vergelijking van diverse usb 3.0 sticks, en de cruzer extreme blijkt idd de snelste te zijn :-)

een philips usb 3 stick heeft snelheden to 7mb/s , hahaha
ze will zeker geen usb sticks verkopen...

ik ben er super tevreden mee, zeker ook qua prijs/kwaliteit! ik heb 2 maanden geleden ca 33 euro betaald voor 32gb cruzer, niet verkeerd.
hoop wel dat ie het gewoon blijft doen ;-)
Zou deze review eigenlijk nog uitbreiden, dit niet meer gedaan omdat het gewoon echt een rotexemplaar is, als ik nu scan met hd tune pro, vind -ie 26% bad sectors.. gebruik em dus allang niet meer.
Heb deze ook een paar maanden en hij werkt als een sneltrein :P

Super blij mee :*)