Sandisk Extreme 32GB (45Mb/s) Review

n0elite 30 augustus 2012, laatste update op 31 augustus 2012, 13.989 views

Sandisk Extreme 32GB (45Mb/s)

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop (25 euro)
  • Volgens SanDisk water, schok, en radiatie-bestending

Minpunten

• Geen

De SanDisk Extreme Pro is vervangen door de Sandisk Extreme UHS-I . Sommige webshops linken naar naar de oude versie van deze kaart dus wees daarop voorbereid.

Deze review gaat over de nieuwe Sandisk Extreme SDHC UHS-I SD-kaart (SDSDRX3-032G).

Deze review zal tevens niet super uitgebreid zijn, gewoon wat feitjes en cijfertjes.

Intro:

Ik heb deze sd-kaart gekocht als erbij, naast mijn 32GB Transcend Class 10. Ik ga binnenkort naar Vietnam en wil gewoon voldoende geheugen beschikbaar hebben voor al mijn vakantiefoto's :)

De kaart heb via MyMemory.co.uk gekocht voor 19.99GBP, omgerekend zo'n 25.30 euro. In de pricewatch staat de kaart voor minimaal 42 euro te koop en ik kon de kaart gewoon niet laten liggen ;)

Hij zal gebruikt worden in mijn Canon 60D.

Specificaties:
45MB/s Write Speed for Faster Shot-to-Shot Performance

With write speeds as fast as 45MB/s, this card unleashes the full shooting potential of your advanced camera or DSLR. Take advantage of advanced functions such as fast action shots, continuous burst mode and multiple frames per second. Photos are written to your card almost instantly so you'll get your best shot.

Extended Capacity Holds High-Resolution Photos and Videos

With capacities up to an incredible 128GB to capture it all, this SanDisk Extreme UHS-I Card offers enough room for thousands of high-resolution photos. The card can accommodate high-volume image formats, such as RAW and JPEG, without running out of space. This memory card also provides plenty of room for Full HD videos.
Flawless Full HD Video Recording

With Class 10 and UHS Speed Class 1 (U1)** video ratings you'll be ready to capture cinema quality 3D and Full HD** video (1080p), which require more performance than ordinary cards can handle. This memory card's accelerated minimum sustained write speeds ensure no video data is lost during recording, by reducing dropouts and stuttering.
Error Correction for Enhanced Reliability

Thanks to its Advanced Error Correction Code engine, the SanDisk Extreme SDHC and SDXC UHS-I card reduces the chance for errorduring data storage and retrieval. Prevents potential data corruption, providing high data integrity.
Fast Transfer Speed Reduces Upload Time

The SanDisk Extreme SDHC or SDXC UHS-I card boasts a read speed of up to 45MB/s, letting you transfer photos and videos to your computer quickly. You'll spend less time uploading photos and more time editing, storing, and sharing.
Durable Design

Designed and tested to withstand the toughest conditions, card capacities 16-64GB are waterproof**, shockproof**, and X-ray proof**. It can operate in temperatures ranging from -13 to 185 degrees Fahrenheit, so you can snap the perfect shot in almost any climate.
Form factor: SDHC (16GB and 32GB), SDXC (64GB and 128GB)
Available capacities: 16GB, 32GB, 64GB, 128GB
Performance/speed: Up to 45MB/s read/write speed
Card dimension: 0.94" x 1.25" x 0.08" (24 mm x 32 mm x 2.1 mm)
Operating temperature: -13ºF to 185ºF (-25ºC to 85 ºC)
Storage temperature: -40ºF to 185ºF (-40ºC to 85ºC)
Compatibility:
For SDHC (16-32GB) cards: Compatible with all SDHC/SDXC and SDHC-I/SDXC-I (UHS-I) enabled host devices
For SDXC (64-128GB) cards: Compatible with SDXC and SDXC-I (UHS-I) enabled host devices.
Security: Built-in write-protect switch prevents accidental data loss
Added Protection: 1 year downloadable RescuePro® data recovery software offer,** for bringing accidentally deleted images back to life
Jewel case included
Verpakking en de kaart zelf:

De kaart komt in een simpele papieren verpakking. In de verpakking zit de kaart zelf, een promotiecode voor ''rescue''-software en een plastic hoesje om de kaart in te bewaren.

Verpakking voorkant:

De kaart met verpakking:

De kaart zelf:

Prestaties:

De kaartlezer is van Dealextreme.

Crystalmark test grootte 100MB:

H2testw is een programma om geheugenfouten op te sporen maar je kunt hiermee ook de sequentiële lees en schrijf-snelheid testen.
Sandisk Extreme 32GB

Warning: Only 500 of 30424 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 17.8 MByte/s
Reading speed: 19.7 MByte/s
H2testw v1.4
Vergeleken met de Transcend Class 10 32GB:

Transcend Class 10 32GB

Warning: Only 500 of 30947 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 15.3 MByte/s
Reading speed: 19.7 MByte/s
H2testw v1.4
Zoals je kunt zien doen de leesnelheden niet veel voor elkaar onder. De Sandisk is wel sneller met schrijven.

Prestaties i.c.m. de Canon 60D:

Fotografie: Ik schiet alleen in RAW met 18MP als resolutiegrootte. Met H-speed burst kan ik 17 foto's schieten totdat de camera niet verder kan. Met de Transcend kan ik ''maar'' 16 foto's schieten voordat ik moet wachten totdat de foto's weggeschreven zijn.

Filmen: Filmen in Full HD gaat ook prima. De schrijfsnelheid is ruim voldoende. Niks op aan te merken eigenlijk. Al met al een prima kaart voor mijn doeleinden.

Conclusie: Voor 25 euro heb ik een snelle geheugenkaart gekocht. Hij biedt prima prestaties en voor 25 euro is het veel bang for buck.

Heb jij ook een Sandisk Extreme 32GB (45Mb/s)?

Radiatie bestendig? Dat moet in Vietnam te testen zijn als je de juiste persoon (kerncentrale operator) op een loempia trakteert O-) . Dan kun je daarna je review bijwerken 8)7 .

Maar zonder gekkigheid een mooie review!
Wat denk je van alle scans op vliegvelden. Is wel degelijk belangrijk. Niet dat 'gewone' kaartjes er niet tegen kunnen, maar een vreemde opmerking is het niet. Met fotorolletjes moest je er ook altijd mee oppassen.
Dank voor review. Heb zelf ook een kaartje besteld. Hij was nu wel 25 pond, maar nog steeds iets goedkoper dan in NL.
Indien anderen dit nog lezen en geïnteresseerd zijn: heb dus mijn kaart besteld bij dezelfde onlinewinkel en alles veilig en snel ontvangen. Kaartje werkt perfect.
Aanrader dus.
Bedankt voor de tip (MyMemory.co.uk) zojuist voor c.a. 32 EU incl. shipping besteld.

Ik heb dit kaartje reeds in gebruik in m'n D7000 voor RAW bursts. Het bestelde kaartje gaat dan in het 2e slot voor de JPG's.

Dit kaartje is inderdaad heel snel, heb ook een 8 GB - 95 MB/sec. uitvoering maar deze is slechts één seconde snelller met flushen. En dat rechtvaardigd de forse meerprijs niet i.m.o.

Een burst van 10 foto's plus weer klaar zijn voor de volgende 10 duurt dan c.a. 12 seconden.
Bij mij haal ik veel hogere snelheden in een Dell E6430 laptop.
CrystalDiskMark 3.0.2. x64

4k Write 1.079 MB/s
4K QD32: Read 4.701 MB/s
4k QD32: Write 1.018 MB/s

Kaartje werkt prima in een Canon EOS 650D
Ook namens mij bedankt voor de review. Vooral de aankoop tip.
Zojuist een besteld voor 19.99 pond, er kwam 1.95 pond verzendkosten bij.
Betaald met PayPal kwam het op ¤ 26,64.