HP Envy 6-1020sd Review

ZicronNewbie 28 augustus 2012, laatste update op 28 augustus 2012, 1.399 views

HP Envy 6-1020sd

Pluspunten

• Snel
  • Design

Minpunten

• Heel erg gevoelig voor vingerafdrukken

Deze laptop nu één week in mijn bezit. De laptop heeft standaard 4gb werkgeheugen, deze is uit te bereiden naar 8gb. De laptop is lekker snel en het design erg mooi, de deksel en binnenkant hebben een geborsteld staal look. Op het geborstelde staal zie je wel snel vingerafdrukken! De bouw van de laptop is goed, alles is netjes afgewerkt en ziet er goed en degelijk uit. De accu is niet uitzonderlijk goed, deze gaat zo'n 5uur mee met een muziekje aan en intensief internet gebruik. Verder is de laptop uitgerust met een leuke videokaart, deze heb ik helaas nog niet echt kunnen testen. De laptop is voorzien van Beats Audio wat goed werkt maar na mijn idee niet bijzonder is. Al met al een mooie snelle laptop en zeker aan te raden!

Heb jij ook een HP Envy 6-1020sd?

Fijn om te lezen dat de machine "voldoet" aan jouw standaarden maar dat het een snelle laptop is durf ik te betwijfelen.

Een review van een produkt is vaker iets uitgebreider dus je zou allicht even kunnen bedenken of je je review uitbreidt met een paar zeer simpele benchmarks voor de CPU/GPU/HDD en misschien een paar fotootjes van bijvoorbeeld de vingerafdrukken en het design. Ook mis ik een klein beetje waarom je voor deze laptop hebt gekozen, wat jouw dagelijks gebruik ermee is en in hoeverre de laptop draagbaar is, lang voldoende meegaat etc. Intensief gebruik & 5 uur accu lijkt me vrij sterk; misschien dat jij anders intensief werkt dan de rest van de gemeenschap maar 5 uur lang een applicatie als Adobe Premiere gebruiken, zal de accuduur erg inkorten.

Verder heb je netjes alle sterretjes aangevuld voor alle componenten van een review maar je beargumenteert het niet; hierdoor is het voor ons wat lastig om een waarde-oordeel te accepteren en te bedenken of wij deze laptop ook zouden overwegen. Jouw gemiddelde beoordeling is hoger dan van een aantal "expert sites"; iets wat natuurlijk wel met metingen of argumenten onderbouwd kan worden.

Hopelijk breidt je je review nog wat uit (en haalt wat spelfoutjes eruit) :)