Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

bd219 25 augustus 2012, laatste update op 22 juni 2013, 470 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Gezien de hardware erg soepel en snel
  • Goede software ondersteuning van Google
  • Erg goede ROM ondersteuning van de ontwikkelaars op XDA

Minpunten

• Bouwkwaliteit is niet top
  • Batterij duur is erg matig
  • Scherm heeft last van color burning
  • Camera is toch wat zwak

Een hele kort samenvatting van de Galaxy Nexus.

Ik heb de telefoon nu ongeveer een jaar en gekocht van marktplaats. De telefoon is nu ongeveer 1.5 oud. Misschien wat laat om een echte review te schrijven, echter ken ik de telefoon nu door en door. Ook is het eens leuk te kijken hoe de telefoon 1.5 jaar overleefd heeft.

Bouwkwaliteit/hardware
Ik kan zeggen dat de bouwkwaliteit niet al te best. Als je kracht op de behuizing geeft, hoor je de telefoon kraken. Ook heb ik het scherm laten barsten met slechts n val.

De hardware is wat oud natuurlijk, maar kan nog prima mee komen. Zeker met de Beanstalk rom die ik nu gebruik. Alles werkt nog uitermate soepel.

Software
Daar kan ik kort over zijn. Prima ondersteuning van Google en tijdige updates. Ook de hoeveelheid roms en kernels van xda ontwikkelaars zijn erg handig en leuk.

Scherm
Het scherm voldoet ik mijn ogen prima. Goed scherp en mooie kleuren. Nadelen zijn dat het scherm slecht afleesbaar is in zonlicht en dat mijn exemplaar aanzienlijke last heeft van color burning. AMOLED schermen staan hier wel bekend om. De statusbalk is bijvoorbeeld geheel ingebrand en waar het google 'zoekwidget' altijd staat, zijn nu ook de contouren zichtbaar. Hier wen je uiteraard aan.

Camera
De camera is in goed daglicht acceptabel. Met een beetje geluk krijg je er leuke foto's uit. Is in ieder geval geen hoogvlieger.

Accuduur
De accuduur is toch wel erg matig. In flink gebruik gaat hij maximaal 6-8 uur mee , met ongeveer 2 uur 'screen-on-time'. Met veel uitproberen van verschillende kernels en ROM's heb ik nu een combinatie gevonden die goed werkt (beanstalk met de meegeleverde kernel). Hierbij kom ik de dag redelijk door.

De Galaxy Nexus is nog steeds een prima telefoon om te hebben. Ok de accuduur is niet al te best, de bouwkwaliteit niet heel goed en de camera kan niet meekomen met de huidige top telefoons. Maar je krijgt toch een een snele bruikbare telefoon, met een prima scherm en uitstekende software ondersteuning.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?