Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit Review

ytterx 29 januari 2013, 421 views

Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit

Pluspunten

• Lange accuduur
  • S pen
  • Bel functionaliteit

Minpunten

• Helaas geen hoge resolutie van het scherm

Inhoud
  • Waarom deze tablet
  • Prestaties
  • Beeldkwaliteit
  • Mobiliteit & Accuduur
Waarom deze tablet
Ik was al een tijdje op zoek naar een tablet. Gewoon om een beetje te surfen op het web, wat simpele games te spelen en wat aantekeningen te maken tijdens vergaderingen van mijn scouting vereniging. Daarnaast was een bel functie wel een erg mooi plus punt.

Prestaties
Ik ben niet zo'n fan van benchmarks omdat ze vaak maar een kant van een apparaat laten zien. Dat wil niet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de prestaties. Zelfs in "Spaarstand" draait de tablet de meeste apps gewoon soepel en spelletjes zijn zelfs dan ook niet echt een probleem.

Beeldkwaliteit
Een negatieve eigenschap van deze tablet is de scherm resolutie. Met Apple's "retina" display's en vele andere tablets met een hogere resolutie zou je verwachten dat de resolutie op zo'n dure tablet ook wel minstens 1920x1200 zou zijn. Echter heeft Samsung er voor gekozen om een 1280x800 scherm te plaatsen.

In het dagelijks gebruik merk je echter weinig van de lage resolutie. Het lezen van website's en mails gaat prima en daarbij heb je niet echt last van een "lage" resolutie.

Mobiliteit & Accuduur
De tablet gaat bij weinig gebruik gemakkelijk een hele week mee op zijn accu. Ga je veel gamen of zet je vaak de helderheid op het hoogst dan red de tablet het einde van een dag ook wel.

Een paar weken geleden was mijn telefoon overleden. Omdat ik een week moest wachten was het erg handig dat deze tablet ook een bel functie had. Deze functie werkt overigens erg fijn met oordoppen in en de tablet in een rugzak/tas.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit?