Steelseries Qck Mini Review

masterwillems 24 augustus 2012, laatste update op 24 augustus 2012, 668 views

Steelseries Qck Mini

Pluspunten

• Materiaal gebruik
  • Afmeting

Minpunten

• Geen

Na 6 jaar trouw deze muismat gebruikt te hebben werd deze toch wel vies, nadat inweken/wassen niet geholpen had en de muismat zelf toch niet zo duur is, had ik besloten om hem opnieuw te kopen.

Als ik mijn oude Steelpad Qck Mini naast de nieuwe leg, merk ik dat ze toch het e.e.a. hebben verandert aan het ontwerp.
De muismat zelf is iets dunner* geworden, en het stof dat word gebruikt aan de bovenkant van de muismat is fijner en elastischer dan het oude model. Ook heb ik het gevoel dat de muismat net iets beter op zijn plek blijft liggen, maar dat kan ook komen omdat de onderkant van mijn oude Steelpad Qck Mini een beetje versleten/uitgedroogd is.

Waarom stof?
Ik heb weer voor deze stoffen muismat gekozen voor 2 reden:

Ik heb zelf ook een korte tijd een "gamers muismat" gehad met een speciaal silicone laag die er voor zorgde dat de muis echt over het oppervlakte gleed bijna zonder weerstand.
Dit is misschien lekker als je een muis hebt met een niet al te hoge DPI, maar zelf gebruik ik een Logitech G5 gamers muis en samen met de hoge DPI vond ik dit niet prettig, zelfs als ik het maximaal aan gewichtjes in de muis had zitten, dus had ik weer snel mijn oude Steelpad Qck Mini er bij gepakt.

Door het stof slijt de teflon voetjes van mijn muis bijna niet, en heb je er ook geen last van dat er vuil op de voetjes komt.

Als er nog vragen zijn over deze muismat stel ze dan gerust, ik weet niet wat ik er meer over kan vertellen behalve dat ik een erg tevreden gebruiker ben van de Steelpad Qck Mini, dus als je nog iets specifieks wilt weten vraag! :)

*Met dunner bedoel ik geen hele millimeters

Heb jij ook een Steelseries Qck Mini?

Graag nog wat foto's erbij plaatsen :)

Van het matje zelf, de dikte enz }:O