Specificaties 3,3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Xperia Ray Zwart Review

B4tt3rij 24 augustus 2012, laatste update op 24 augustus 2012, 696 views

Sony Ericsson Xperia Ray Zwart

Pluspunten

• Android 4.0
  • Goede 8MP camera
  • Accuduur (Mits geen accu-leeg trekkende apps zijn ge´nstalleerd)
  • Super scherp en super helder scherm

Minpunten

• Screenshot knop verdwenen.
  • Geen stopwatch
  • Filmpjes kunnen niet gedraaid worden

Dit is mijn eerste touchscreen telefoon. Mijn eis voor een telefoon was een high-end telefoon voor een mid-end prijs en een beeldscherm diagonaal van max 3,7". Aan deze eisen voldeden weinig telefoons. Maar de Ray was precies de telefoon die ik zocht.

Ik heb de telefoon nu bijna een jaar in mijn bezit. De telefoon bevalt mij uitstekend, af en toe is het niet de snelste telefoon, maar daar is de prijs ook naar. De update naar ICS heeft de Ray veel goeds gedaan, de telefoon is sneller in gebruik, de nieuwe gallerij is stukken sneller en de accu gaat langer mee.

Scherm
Door het helderde beeldscherm is hij prima te lezen in de zon. Ik gebruik de Ray dan ook voor navigatie op de motor en auto. De hoge resolutie op zo'n klein scherm is super scherp, dit kijkt een heel stuk fijner als je kleine letters moet lezen of foto's wil bekijken.

Functies
Tijdens de update naar ICS is de screenshot knop verdwenen. Wat ik nog mis bij de gallerij is dat de filmpjes niet gedraaid kunnen worden, foto's daarentegen wel. Standaard zit er ook geen stopwatch op. Er zit een makkelijk menu op om apps te verwijderen, alleen de standaard apps van sony zijn niet te verwijderen zonder root.

Foto's
De foto's worden redelijk scherp bij daglicht, maar bij schemer word de foto erg onzuiver. Naar vergelijking met andere telefoons kan ik niet klagen met de kwaliteit foto's die de Ray maakt

Tot slot
Ik ben blij dat ik de Ray heb gekocht! Ik vind de telefoon in alle opzichten fijn, ondanks een paar kleine futures die ik mis. Een hele goede prijs-kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Ray Zwart?

In ICS kun je een screenshot maken door de vergrendel knop en vlak daarna de volumeknop naar beneden in te drukken.
Oja ik zie het.. foutje van mijn kant... hardstikke bedankt voor je reactie! :)