EVGA GeForce GTX 680 Review

calsonic 23 augustus 2012, laatste update op 8 september 2012, 1.808 views

EVGA GeForce GTX 680

Pluspunten

• Stil
  • Blijft onder zware omstandigheden koel
  • Draait moeiteloos alle games op ultra settings
  • Goed overklokbaar (25%)

Minpunten

• Enige negatieve is de prijs want omgerekend is 1000 gulden natuurlijk wel erg veel geld voor eeen videokaart.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart op de releasedag gekocht en heb er 450 euro voor betaald. Dit is meteen ook de duurste kaart die ik de afgelopen 20 jaar gekocht heb maar hij is het wel waard want je krijgt er veel voor terug. Hij draait alle games met gemak op de allerhoogste settings en ik denk dat hij dat voor het komende jaar(misschien 2) ook wel blijft doen.
Ik ben zeer tevreden met de kaart. Hij is echt superstil, zeker voor een referentiemodel enwordt niet warmer als 63║C tijdens het gamen,zelfs met de warme dagen van de afgelopen tijd. Hij is goed overklokbaar hij loopt 100% stabiel op 1251MHz voor de gpu en 7308MHz voor het geheugen.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 680?

De prijs is pas een negatieve eigenschap als je vind dat je geen waar voor je geld hebt.
Agreed met BTownMadness, je hebt de kaart gekocht dus je kunt hooguit stellen 'is aan de dure kant'.
Je had namelijk ook de EVGA GTX670 SC kunnen kopen en 90% van de prestaties van deze kaart kunnen halen zonder verder te overklokken.

Wat leuk zou zijn en de review iig wat completer is een foto van je build / toepassing van de kaart?

Bij deze moedig ik je iig aan om met de tijd de review verder uit te breiden op Tweakers.net (waar welkom overigens aan je account registratie datum te zien).

Ja maarja, als je zo gaat beginnen kost je pakje sigaretten ook al meer als een 10tje...
Zoiets word wel inflatie genoemd...
Inflatie is 1 ding overdreven duur wat anders.
Alle prijzen zijn verdubbeld sinds de invoering van de euro.
Dus inflatie... als dat het alleen was
de prijs moet je gewoon vergelijken met andere GTX 680's.. |:(
|:( Zo smokingcrap plaats jij na 7 maanden nog ff een reactie hierop |:(
Wat is er daar mis mee? Zie jij reeds een nieuwe serie Nvidia grafische kaarten?
En je zet je niveau direct lekker laag door smokingcrap te zeggen ;) (smokingcrop -> gewas/oogst die aan het roken is)

Zelf al was deze review 50 jaar oud, mijn comment zou nog steeds relevant zijn.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 12 april 2013 19:27]

Om ook maar even met een late reactie te komen, welke kast heb je gebruikt in combinatie met deze kaart? Antec One?