Specificaties 23" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG IPS237L Zwart Review

HeroS 14 september 2012, laatste update op 19 oktober 2012, 8.657 views

LG IPS237L Zwart

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Kleur echt
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Monitor is vrij donker (heb de helderheid op 100)
  • Monitor wiebelt nogal

Even een korte eerste impressie:

Monitor gekocht ter vervanging van een Oude Samsung monitor (8/9 jaar oud). Er kwamen steeds meer dode pixels in beeld en dat is knap vervelend als je foto bewerking doet.

Ga hem gebruiken voor:
- Fotografie bewerking
- Starcraft 2 (geen andere spellen)
- Internet, office spullen

Monitor is prima verpakt in een doos en gemakkelijk aan te sluiten. Arm van voet erin duwen en 2 schroefjes aandraaien, voet erin klikken en 1 schroef vastdraaien, stroom aansluiten (gaat via adapter), HDMI kabel erin en draaien met de hap.

Na inpluggen werd hij ook meteen gevonden in windows 7 maar zag er nogal crap uit. Het beeld werd namelijk niet gevuld blijkbaar stond dit niet goed ingesteld bij de video kaart.

Sowieso komt het scherm links/rechts/boven niet helemaal tot de randen. Maar dit is totaal niet erg. Ik vind het wel fijn.

Ik wilde meteen de helderheid omhoog schroeven maar deze stond al op 100%. Dus ik vind het scherm vrij donker in iedergeval vergeleken met mijn oude Samsung. Via de videokaart kun je hem nog wel wat lichter krijgen. Het zal vast ook wennen zijn.

Het beeld is wel rustig, super scherp en kleur echt (zeker vergeleken met mijn Samsung (deze was nogal rood)). Kleuren kun je nog netjes kalibreren met de bijgeleverde software mocht je dit willen.

Een andere punt is dat bij het indrukken van de knoppen de monitor nogal beweegd. Dit is opzich niet heel erg maar even tegen aan stoten en hij ligt om en het staat nogal knullig. De voet hadden ze wel wat zwaarder mogen maken.

Eind conclusie: Prima monitor en een aanrader zeker voor het geld!

[14-09-2012]
Een aantal weken verder:

Nog steeds tevreden met mijn keuze. De helderheid valt me nu niet meer op en is dus een kwestie van wennen.

Ik moet helaas wel een nieuwe videokaart kopen aangezien deze steeds crash door de hogere resolutie maar dit heeft natuurlijk niks met de monitor te maken.

En ander ding is dat de voet ribbeltjes/geultjes heeft aan de bovenkant waardoor er nogal veel stof in verdwijnt en welke lastig eruit te krijgen is. Van mij hadden ze dit gewoon glad mogen maken.

Ik zal deze review nog aanvullen/verbeteren.

Heb jij ook een LG IPS237L Zwart?

Hoi, heb je al geprobeerd de Super Energy Saving uit te zetten in het menu?
Het scheelt ietsje, maar niet veel.
Yup, meteen uitgezet. Scheelde inderdaad iets.

Ook nog iets met black bla bla op 1 gezet en dat scheeld ook iets.
Op een bepaalde review op t web hadden ze t ook over Reverse Ghosting.. Merk jij daar ook iets van in het dagelijks gebruik / games ? of is het mierenneukerij ? Oftewel gewoon straks beeld bij bewegende beelden ?
Geen problemen met ghosting hier. Niet met gewoon gebruik, niet met films, niet met games (via XBOX).
Geen last van. Net ook even unreal 3 gedaan en totaal geen ghosting.
Fijn om te horen dat in de praktijk dus niet van Ghosting te merken is... Kan er btw ook een muursteun worden gebruikt met deze monitor ? Wilde er zelf 2 aanschaffen, maar zowel in de manual als bij afbeeldingen kan ik niet opmaken of er vesa 10 x 10 bevestiging op zit...
Zover ik kan zien is dit niet mogelijk. Laat ik het zo zeggen ik zie geen bevestigingspunten achterop. De voet klik je er onderin dus misschien kun je daar wat mee.

[Reactie gewijzigd door HeroS op 28 augustus 2012 14:40]

Geen vesa mount. Als je hem aan de muur wilt hangen, zul je creatief moeten zijn, ook omdat de connectoren recht achteruit de monitor steken.
Heb je Overdrive geprobeerd, zo ja heeft dit zichtbare nadelen?
Heb ik niet aan staan ook niet de behoefte gehad om het wel aan te zetten.
Ok bedankt, dus je bent in principe tevreden met de reactie tijden voor games uit de doos?

En zou je het eventueel willen testen en bijvoegen aan de review?

Mvg,

Prog
Yup,ben tevreden maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen diehard gamer ben.

Ik speel Starcraft 2 veel en af en toe Unreal. De monitor heb ik ook voor fotobewerking gekocht en dus niet voor gamen.