LG BD660 Review

- peter - 21 augustus 2012, laatste update op 21 augustus 2012, 589 views

LG BD660

Pluspunten

• Speelt DVD en Bluray prima af.

Minpunten

• Lawaai bij afspelen disc is ergerlijk
  • Kan geen 720p/1080p h264 vloeiend afspelen via netwerk of USB

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een goede bluray speler, en kwam er enkele tegen die ook via het netwerk bestanden konden afspelen. Ik was bijzonder enthousiast over deze BD660, omdat hij ook subs kon weergeven. Mijn vrij nieuwe philips tv kan dat namelijk niet. Na een paar goede reviews van andere kopers toen maar besloten dat deze het zou worden. Vooral de CIFS/Samba mogelijkheid leek me erg prettig, zodat ik geen DLNA server meer nodig had.

Eerste indruk
Toen ik mijn BD660 ontving, vielen mij een paar dingen op. Ten eerste, het menu en de interface zijn erg mooi!
Heel clean, heel logisch, en heel prettig in gebruik. Pluspunt! Minder leuk is dat de drive vrij veel geluid maakt bij het afspelen van een bluray. Dat kan echt behoorlijk storend zijn vind ik. Echter ben ik te lui om hem hiervoor te gaan omruilen. Hij werkt wel prima.

CIFS
Uiteraard ben ik gelijk gaan proberen om een aantal h264 bestanden te gaan streamen vanaf mijn windows 2008 r2 server. Dit viel echter heel erg tegen. Allereerst is het bijna onmogelijk om gewoon een netwerk share te zien te krijgen. Er blijken allerlei klachten over te bestaan, en ik heb heel veel aangekloot tot ik het werkend kreeg. Best wel slecht.

Het afspelen was echter een drama. Een 720p film die ik nog had staan, en die niet bijzonder heftige bitrate had (1.5gb voor 2 uur) , trok de speler helemaal niet. Subs werden wel prima weergegeven.
Met trok hij niet bedoel ik dat de film constant mini-schokjes heeft in het beeld. Je merkt gewoon dat het niet vloeiend gaat. Hij stopt niet om te bufferen ofzo, maar het lijkt er eerder op dat hij frames overslaat. Bij een andere 1080p film precies hetzelfde. Onkijkbaar op deze manier. Het zal wel aan de chipset liggen.

Ik heb ook nog even een heel snelle usbstick met een film erop getest, maar hetzelfde resultaat. (De stick wordt ook niet continu gelezen, dus het was geen bandbreedte probleem).

Trailer die bijv. niet afgespeeld kan worden zonder schokjes: http://www.digital-digest...ntsman_1080p_Trailer.html

Als bluray speler is hij op zich wel aardig. Het werkt prima, alleen maakt de drive veel lawaai.
Als netwerk mediaspeler is het ding echt geen aanrader wat mij betreft. Ik ben nog aan het uitzoeken of het nu aan mijn specifieke speler ligt, of dat alle BD660's zo zijn, maar het lijkt erop dat het product gewoon niet toereikend is voor die functie.

Heb jij ook een LG BD660?

Jammer Peter dat het in de praktijk zo tegenvalt. Heb je nog een oplossing gevonden, met deze of n andere speler?
Bedankt voor het delen van je ervaring. Misschien geen complete review maar voor mij nu genoeg en daarom 3 sterren waard.
Ik heb besloten om hem maar gewoon voor blurays en dvd's te gebruiken. Geen zin om hem te gaan ruilen. En hij werkt daarvoor prima. Het lawaai valt uiteindelijk ook wel mee.

Er is ondertussen weer een nieuwe generatie spelers, mogelijk dat die beter zijn.