Specificaties Powerbank (universeel) - Bekijk alle specificaties

Duracell Instant USB charger 1150mAh Review

MorgothG 21 augustus 2012, laatste update op 21 augustus 2012, 2.436 views

Duracell Instant USB charger 1150mAh

Pluspunten

• Makkelijk verkrijgbaar

Minpunten

• Micro USB alleen via verloopje
  • Eigenlijk overbodig omdat het een symptoom bestrijdt en niet de bron, namelijk de slechter wordende accu vervangt.

Ik heb van mijn moeder (thanks!) deze Duracell externe batterij gekregen na wat geklaag over mijn huidige accu in mijn HTC Desire HD uit oktober 2010. Hoewel ik er erg blij mee ben wil ik jullie wel het volgende meegeven:

Om te beginnen heeft het apparaatje uit december 2011 een mini USB met een verloop naar micro. En dat terwijl micro de standaard is. Het verloopje werkt maar maakt het kwetsbaar voor uitschieten van de kabel. Een verloopje andersom, wat de meeste mensen dus niet hoeven te gebruiken, was in mijn ogen beter geweest.

Ik gebruik de oplader zoals gezegd in combinatie met mijn HTC Desire HD. Kort gezegd had ik beter voor hetzelfde geld een nieuwe accu kunnen bestellen. De Duracell pak je makkelijk even mee bij de winkel, hoef je niet online te bestellen en op te zoeken. Je loopt nu wel altijd met een extern ding in je zak of tas. Daarnaast is de echte klacht niet het vaker willen opladen van je telefoon, maar de slechter wordende accu in je telefoon. Daarom kun je beter een nieuwe accu kopen en dan nog kun je je oude accu als back up gebruiken.

De Duracell laadt mijn telefoon op naar ongeveer 70 a 80% (afhankelijk van gebruik tijdens het laden) en dan is ie op. Je moet tijdens het laden hem op ‘on’ zetten. Het vergeten uit te zetten als je laadmoment wordt verstoort betekent dat hij gewoon door gaat met ontladen en je pech hebt als je hem vergeet. Voor de prijs van het apparaat niet gek dat het niet automatisch gaat, maar wel iets om op te letten.

Dus de Duracell is een snelle oplossing voor accu problemen en op zich geen miskoop (kado). Maar ik raad iedereen aan om gewoon online een nieuwe accu te bestellen omdat je dan minder gedoe hebt en ook meer accu capaciteit.

• HTC Desire HD

Heb jij ook een Duracell Instant USB charger 1150mAh?

9 cm, 4 cm, 1 cm,...past best
Ik heb een soortgelijk apparaat. Ik gebruik hem om mijn iPhone nog een dag langer te kunnen gebruiken als ik niet de beschikking heb over stroom. Dat staat verder los van of de accu nu beter of slechter geworden is. Voor dat doel werkt het prima in mijn situatie.
Ik heb dit apparaatje ook. Beetje gebrekkig vooronderzoek gedaan, maar hij levert maar 1150mAh. Een gemiddelde smartphone heeft native al een hogere capaciteit. Als ik daar wat beter naar gekeken had, had ik een andere gekocht die op z'n minst een grotere capaciteit heeft dan m'n telefoon.

Inmiddels ook een nieuwe telefoon. M'n Razr Maxx kan ik voor ~1/3e opladen met z'n 3300mAh batterij..
Ik was dus zelf aan het kijken naar batterijen toen mijn moeder hiermee aankwam zetten. Heel lief en het helpt me tot oktober. Maar je kunt beter een nieuwe accu bestellen. Maar voor een iPhone, TomTom of MP3 speler is dit apparaatje wel makkelijk natuurlijk.
Ik heb hem eigenlijk altijd bij me en heb er een micro usb kabeltje bij. Heeft me al een aantal maal "gered".

Voordeel van dit tov een reserve accu is dat je dit natuurlijk gewoon inplugt en je een eventueel gesprek niet hoeft te onderbreken.
Wat zijn nou de afmetingen van dit apparaat? Kun je hem eens opmeten?
Met andere woorden: handig om standaard in de binnen-jaszak te hebben, of niet?
Jouw moeder had een heel goed idee; je smartphone zal niet zo snel leeg zijn als zonder Duracell. Waardoor ze jou altijd kan bereiken.

Waar ik nu naar benieuwd ben is of je de pack nog hebt en gebruikt.
Dus doet hij het nog? En laad hij jouw telefoon nog goed bij onderweg.

Hij wordt namelijk gedumpt bij de Praxis bij mij in de buurt (de 3h versie) voor 14,99.
Ik heb weinig gereisd de afgelopen tijd. Want in de tas in de trein kan het een lifesaver zijn. Maar gewoon een USB kabel mee en je kan tegenwoordig altijd en overal even vragen of je aan de lader mag.

En ik gebruik hem dus al tijden niet meer. Omdat ik op werk mijn oude telefoon oplaadde aan de USB poort van de pc.

En sinds eergisteren de LG-G2. De hele dag met de phone spelen en dan aan het einde van de dag 30% over. En normaal gebruik vandaag.. Nog 70% over! De accu van de LG-G2 is echt geweldig en was voor mij ook de reden om voor deze telefoon te gaan.

Mijn advies, als je niet veel reist bestel dan gewoon uit China een nieuwe batterij.. Of ga voor een nieuwe telefoon. Succes!