Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit Review

SinergyX 22 augustus 2012, laatste update op 22 augustus 2012, 5.603 views

Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit

Pluspunten

• Hardware aan boord is zeer krachtig en draait media/games probleemloos.
  • De extra functies van Samsung bieden icm andere Samsung producten aardig wat extra features (AllShare cast/play).
  • Accuduur is vrij lang, zeker bij 'gewoon' gebruik.
  • De Stylus niet enkel als 'touch-pennetje', maar als echte stylus.
  • Ondanks resolutie is het scherm wel helder en kleurrijk.

Minpunten

• De lagere resolutie weegt niet op tegen de stylus/hardware, zeker niet icm de hoge prijs voor de 3G/Wifi variant.
  • Nog geen Jelly Bean Android, hopelijk komt dit nog snel
  • Beperkt gebruik van de S Note functies zoals handschriftherkenning.

En dan krijg je opeens de kans om met een Note 10.1 aan de gang te gaan, al tijdens de presentie op de T.net HQ zag ik een aantal features langskomen die wel erg interessant leken te zijn, zoals de AllShare Cast functie (ook bekend van de S3, de DLNA techniek streaming), AllShare play en een van de krachtigste CPU's momenteel op de markt om video/games en multitasken zonder problemen te laten draaien.

Inhoud
Warmte en geluidsproductie
Mobiliteit en accuduur
Stylus en zijn features
Stylus bij 'normaal' gebruik

Mijn verleden met tablets en Android is niet bijzonder groot, aan de mobiele kant van de Nokia's en SE's overgestapt op HTC die sinds de Qtek 9100 al op Windows Mobile draaide. Het was pas sinds XDA ook dual-boot android kon laten werken op de HTC-toestellen, dat ik pas echt actief in Android ben geworden, zeker toen de HD2 zelfs 'native' Android kon draaien.
Qua tablets ben ik nooit verder gekomen dan een no-brand tablet uit Azie, heel goedkoop, maar de prijs gaf ook meteen de snelheid en features aan.. traag en weinig. In die tijd natuurlijk genoeg tablets gezien en even mee gespeeld, de iPad's, hier en daar een Asus, de oude Galaxy Tab, maar het was pas toen Microsoft hun versie aankondigde dat ik er echt serieus naar ging kijken.

Na de overstap naar WP7 met een lumia800, had ik thuis nog altijd mijn HD2 om apps via de wifi te gebruiken die simpelweg niet beschikbaar waren voor WP. Goed, de HD2 was niet supersnel, het touchscherm werkte verre van perfect, maar het was mijn 'mini-tablet' voor thuis.

Verder in de review zal ik ingaan op een aantal punten waarmee Samsung de Note onderscheidend wil maken van de dorsnee tablets, met of zonder stylus (S Pen). Ook de Allshare functie binnen Samsung producten neem ik onder de loep, al wisten ze tijdens de prestentie nog niet wanneer de AllShare Dongle beschikbaar zou zijn, had ik een paar dagen erop toch zo'n Dongle in huis.

Prestaties

De precieze specs van de Note 10.1 kan je een tabblad terug lezen, waaronder toch een aantal punten die er zeker mogen zijn. De 2GB geheugen, een A9 quadcore CPU, het microSD slot en dualband Wifi, punten die zeker een rol kunnen spelen bij het kiezen van een tablet binnen het grote tablet-bos.
Met een quadcore en 2GB aan boord zou je in principe genoeg moeten hebben. Als een App draait, dan draait die ook meteen probleemloos, maar met name bij het wisselen tussen de verschillende startschermen merk je dat er toch lag aanwezig is, dit lijkt vrijwel zeker te komen door de aanwezige 'samsung Widgets', verwijderen van deze geeft al wat minder lag. Ik neem aan dat de Jelly Bean update alles nog wat beter laat draaien, zeker binnen de startschermen.
3D games zoals Pocket Legends en N.O.V.A. 2 draaien bijzonder vloeiend op de Note, ook het terug gaan naar het startscherm en weer terug naar de game geeft weinig problemen.

De tablet beschikt over een tweetal camera's, 1 netjes aan de achterzijde voor de reguliere foto's en 1 front camera voor videochat of een leuke 'face shot' maken voor je contact personen. De foto's zelf worden snel geschoten, middels het 'tikken' van de locatie op het scherm kan je focus instellen op een bepaald opject in het scherm. Niet bijzonder veel nieuws voor deze 2, bijna elk mobiel apparaat wordt inmiddels uitgerust met een camera. Het sterke punt bij de Note is dan wel dat je de foto's direct kan bewerking in Photoshop Touch of via de S Notes leuk kan opmaken voor een ansichkaart of notitie.

Camera foto's
Closeup van een blikje Cola, 50% resolutieFoto richting de zonFrontcamera, originele resolutie
Back camera, 50% resolutie ivm bestandsgrootte

Beeldkwaliteit

Het eerste wat opvalt is de helderheid van het scherm, de standaard achtergronden zijn kleurrijk en de widgets op het startscherm zitten vol met kleur. Ook buiten blijft het scherm leesbaar, maar is er teveel 'achtergrondlicht' dan zie je nog weinig van het scherm en enkel nog wat het glas spiegelt. Is het licht of de lucht niet direct je in je reflectie, blijft het scherm vanuit alle hoeken goed zichtbaar.

Maar waar de PPI en hoge resolutie-oorlogen zojuist zijn losgebarsten op tablet en mobiele markt, moet de note het doen met een 1280x800 scherm. Nu komt deze lagere resolutie deels door de Wacom technologie die Samsung gebruikt voor de Stylus, maar laten we eerlijk zijn, en zijn al telefoons met zulke resolutie op een scherm die slechts de helft is van de Note. Dit kan dus een consessie zijn geweest tussen performance en verbruik, maar voor de prijs van deze tablet kan de S Pen toch niet het enige verkoop argument zijn.

Nu moet ik eerlijk zijn, ik werk met een Lumia 800 waar mening persoon ook Nokia voor gek verklaarde om met zo'n lage resolutie te werken, maar in huis/tuin/keuken gebruik ga je geen 10cm van het scherm zitten om pixels te zoeken en compenseert de helderheid/kleuren dit redelijk.

Geluidskwaliteit

Al lijken de speakers in de rand piepklein, het geluid wat eruit komt is bijzonder netjes. Zeker recht voor het tablet hoor je een duidelijk stereogeluid. Het volume is redelijk, al krijg je bij muziek al snel vervorming bij maximale volume, blijf je daaronder heb je 2 nette speakers.

De bijgeleverde koptelefoon ben ik wat minder te spreken over, het volume is zelfs op de hoogste stand vrij zacht en ontbreekt er elke vorm van lage tonen. Gelukkig, mijn Lumia koptelefoon aangesloten welke zeker op de lagere tonen een behoorlijk stuk beter klinkt. Mocht je dus ook een koptelefoon willen gebruiken, raad ik je aan een ander/beter merk te nemen dan de standaard meegeleverde koptelefoon.

De Behuizing

Om dit maar vooraf meteen te zeggen, ik ben niet zo'n fan van 'witte' apparaten. Of dit nu komt doordat ik witte kleding nooit wit kan houden, of dat ik altijd al zwart apparatuur heb gehad. Witte behuizingen hebben toch wat voordelen, stof en vingers zie je een enorm stuk minder en soms ziet het er allemaal wat 'sjieker' uit (zoals de iPhone bijvoorbeeld).

De achterkant is vanuit een bepaalde hoek met genoeg zonlicht zeker niet zo mooi afgewerkt.

De voorkant heeft een 2-3cm witte bezel met de glasplaat er overheen, de hele achterkant is van een wit soort plastic, het geheel is met een semi-matte silveren rand afgewerkt. Aan de voorzijde is de front-camera weggewerkt in de bezel, waar hij aan de achterkant in het verlengde van de zilveren rand zit. In beide kanten van de rand zijn de 2 (toch wel erg kleine) speakers ingebouwd.

De onderkant heeft de standaard aansluiting (voor docking en USB) alsmede de microfoon, de bovenzijde hebben de bekende 2 knoppen, aan/uit en volume. Naast deze 2 knoppen hebben we dan de 2 sloten voor je sim-kaart én voor een micro-SD kaart. De 2 sloten vind ik vrij slecht ontworpen, je moet de sim en micro-SD kaart een aardig einde in het slot steken voor het 'klikt', maar zonder hulpmiddelen of lange nagels gaat dit niet echt makkelijk. Hotswappen van de kaartjes is ook niet echt aan te raden bij deze tablet. Ondanks dat de plaatsing van de knoppen en sloten wel goed gekozen zijn, vind ik dus het systeem niet helemaal optimaal.

Per saldo: Netjes, redelijk stevig, maar toch wat goedkoop ogend. De achterkant had ik liever van een mat-rubberig materiaal gezien, door de vlakke achterkant glijd hij wel erg makkelijk over een tafel, ligt hij niet echt 'stevig' op je schoot en het hard-plastic is toch erg gevoelig voor krassen. Ander klein nadeel is het gemis van een standaard (mini/micro) USB-aansluiting voor opladen, je moet je kabel wel bij je hebben wil je je tablet opladen, dit is toch jammer nu USB juist zo'n enorm standaard is geworden binnen tablets/smartphones.

Al kan je de tablet makkelijk beethouden zonder op het scherm te komen met je vingers, voelt de tablet toch wat zwaar in je hand. Zeker als je de tablet horizontaal houd, wil je al snel de tablet met 2 handen beethouden. De aan/uit en volume knop zitten ver genoeg aan de linkerzijde zodat je zowel verticaal als horizontaal niet snel tegen deze knoppen aan zal komen.

Warmte en geluidsproductie

Geluid zal de tablet weinig maken, zonder fans komt er weinig geluid van de tablet buiten het soms 'plastic' getik van je stylus tegen het scherm.

Na het kijken van een youtube film van een 1,5 uur via AllShare cast was de plek van de CPU nog makkelijk aan te raken, ook een half uur N.O.V.A. spelen was de temperatuur niet bijzonder hoog te noemen, in alle gevallen nog makkelijk aan te raken. Mijn Nokia voelt na een uur navigatie een behoorlijk stuk warmer.

Mobiliteit en accuduur

Tot welke mate van 'mobiliteit' kan je praten bij een 10.1 tablet? Nu het formaat kleiner blijft dan een A4, kan hij makkelijk worden meegenomen in een tas of koffer, maar gelijktijdig is een tablet ook weer iets te onhandig om ook ter vervanging van je smartphone te dienen, ondanks de 3G belfunctie.

Accuduur is erg goed, natuurlijk heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, maar waar mijn telefoon elke dag moet worden opgeladen bij gebruik van sms/whatsapp en wat internet, draait mijn tablet rustig 2 dagen door met soortgelijk gebruik maar dan alles via WiFi. Bij de 1,5 uur film was de accu van 99% naar 87% gezakt, daarbij wel de opmerking dat de helderheid van het scherm op laagste stand stond.

Inmiddels staat de tablet bijna 36uur aan (zondag 9.30 van de accu gehaald) en heb er zo'n 5 uur mee gewerkt, van browsen tot spelletjes en email (auto helderheid) en de accu staat nog op 61%.
Zoals ik bij de behuizing opmerkte, door het gebrek aan een standaard USB poort om hem op te laden ben je wel verplicht om de kabel altijd bij je te hebben of een adapter te kopen, mocht je deze dus onderweg niet bij je hebben, is de mobiliteit een stukje minder.

Stylus en zijn features

Samsung legt een flinke focus op de pen, welke het grote verschil is tussen bijvoorbeeld de Tab 10.1 of welk andere tablet momenteel op de markt, zoals een Transformer of iPad. Om daar wat extra kracht bij te zetten hebben zij ook een setje apps standaard geinstalleerd die goed gebruik zouden moeten maken van de stylus.
Binnen de hele S Note omgeving kan je snelle notities maken, verjaardag kaartjes of businessreports snel aanvullen met opmerkingen. Daarnaast zijn er ook 3 extra functies die gebruik maken van de input, formules schrijven, figuren tekenen en handschrift herkenning.

Nu hadden ze de figuren ook gewoon kunnen oplossen door een een paint-achtig tekentool in te zetten, het is leuk dat het van jouw handgetekend rondje ook een nette cirkel maakt, maar de meerwaarde moet ik nog ontdekken. Al heeft deze functie wel nog iets van nut ten opzichte van de formule-invoer. Ik doe al vrij weinig met wiskunde, functie-vergelijkingen al jaren niet meer, maar lijkt de input lang niet altijd zo accuraat te zijn. Een geschreven 9 wordt gezien als een g, een + soms als een delen-door teken.
De in de HK gesproken formule 48:2(9+3) (klik voor screenshot) is mij tot op heden ook niet gelukt om correct in te voeren, er was altijd iets wat hij gewoon niet wilde herkennen en je hebt geen mogelijkheid om met de hand alsnog wijzigingen in de formule door te voeren. Maar mocht je er toch gebruik van willen maken, de directe koppeling/zoekfunctie binnen Wolfram Alpha werkt daarbij erg goed, waaruit je direct het antwoord of het diagram kan kopieren.

De laatste functie is handschrift herkenning en om daar kort over te zijn, dit werkt bijzonder goed. Zelfs mijn hanepoten handschrift wordt nagenoeg perfect herkent, hier en daar met wat kleine foutjes zoals de 5 of S, de 9 of 9, dit meestal bij losse letters/cijfers.
De tekst herkenning werkt ook met willekeurige woorden, dus het is niet alleen gokken op grammaticale zinnen.

Maar hoe mooi dit programma werkt, hoe weinig je dit eigelijk kan gebruiken. De beschikbare schrijfruimte in zo'n notitie is bijzonder klein, het kost 1-2 seconde om tekst zichtbaar te maken en na een stuk tekst is je schrijfruimte dus nóg kleiner. Daarbij werkt handschrift herkenning ook enkel in S Note, niet in Polaris of als extra keyboard invoer, wat voor mij een flinke domper is.

De ruimte waarin met een 'normaal' handschrift geschreven kan worden.

Over het geheel genomen zijn het leuke functies, mits je ook goed gebruik gaat maken van de S Note omgeving. Nu zijn er best situaties te vinden waarin zo'n S Notitie erg handig is, maar in de tijd dat je het allemaal leuk aan het aankleden bent, kan je denk ik beter gewoon een whatsapp of email sturen, natuurlijk zonder handschrift. De focus van de Note ligt dan ook bij het 'creative' deel van een gebruiker, ik denk dat ik daar gewoon niet creatief genoeg voor ben :)

Zeker als jij ideën ziet vanuit de trailer van Samsung, op welke manieren S Notes gebruikt kunnen worden (zoals agenda, dagboek, recepten etc), is het een leuke feature om onderweg een grappige ansichtkaart te sturen of je kind een handgeschreven verjaardagskaart naar oma laat sturen.

En dan last but not least, Photoshop Touch. Deze op touch/stylus aangepaste versie van Photoshop bied genoeg functies om wat simpele bewerkingen te doen op foto's, mét gebruik van de druksensitiviteit van de stylus. Al blijft het soms even zoeken naar de druk-sterkte, werkt het geheel best netjes. Als extra krijg je ook toegang tot de Adobe/Photoshop cloud, waarvan je op je PC (mocht je daar ook Photoshop hebben) direct uit verder kan werken.

Stylus bij 'normaal' gebruik

Ik merk dat ik bij alledaagse apps toch vaker de stylus pak, niet alleen omdat ik vingervlekken hekel op schermen, maar ook omdat het gewoon best lekker werkt. Door de wat lage resolutie zijn de meeste websites toch fullscreen te lezen en kan je aardig accuraat op een link klikken. Ook in spelletjes zoals Draw Some kan je de mooiste creaties maken, niet enkel door de stylus maar natuurlijk ook door het 10.1 scherm. Helaas heeft Transport Tycoon (Android port) geen ondersteuning voor de resolutie van de tablet, maar het spel reageerde wel netjes op de pen.

De Stylus en de software erachter herkent dus wanneer het dichtbij het scherm zit, op het scherm zit en uiteindelijk hoe hard je drukt. Handig is hierbij dat dus de software je hand/vinger compleet negeert op het touchscherm op het moment dat de stylus dus 'binnen bereik' is. Het is even wennen je hand vol op het touchscherm te houden om zo wat dingen op te schrijven, maar na een tijdje merk je dat de software dit aardig goed weet te controlleren.

Het nadeel is dan ook meteen, zit je met je vinger/hand op het scherm en haal je de stylus te ver omhoog, is het opeens weer een regulier touchscherm en zit je ongewenst op dingen te klikken of je tekening heeft er opeens wat nieuwe lijntjes en puntjes bij.

Android heeft wel een standaard functie aan boord om het 'puntje' van je stylus altijd zichtbaar te maken op het moment dat hij dus geregisteerd wordt, zolang het puntje zichtbaar is, zal je hand compleet negeert worden.

Door de techniek van het 'net boven het scherm houden', brengt de stylus een kleine, maar erg handige extra bij bijvoorbeeld het browsen. De bekende dynamische menubalk van Tweakers.net is voor veel touchscreen gebruikers een behoorlijke irritatie, zeker als je een optie wil kiezen uit 1 van de submenu's van bijvoorbeeld MyReact.

Door je stylus dus boven het scherm te houden, wordt dit een soort van 'mouse over' systeem, je beweest je stylus over MyReact, het pulldown menu verschijnt en je kan vrij kiezen uit de menuopties die zichtbaar zijn. Pas als je de stylus op het scherm zet wordt de optie gekozen. Zeker in combinatie met dat zichbaar puntje, werkt dit bijzonder goed, zeker op de site van Tweakers die toch niet helemaal touchscherm-vriendelijk is.

AllShare functies

Samsung bied een aardige set aan 'Allshare' functies in hun producten/software aan, van media-streaming van en naar apparaten tot cloudopslag en realtime streaming van je tablet-scherm naar een HDMI-compatible TV, dit eventueel via een Dongle als je geen DLNA ondersteuning hebt op je TV. Een soort van totaal oplossing die niet exclusief voor Samsung producten onderling te gebruiken is, maar dus in principe binnen elke setup.

AllShare Cast
Een functie die ook al beschikbaar was voor de Galaxy S3, je maakt verbinding met je TV (aldanniet via de Dongle) en via de direct-Wifi streamt hij je scherm direct naar je TV. Op de Note 10.1 worden filmpjes automatisch fullscreen doorgestuurd naar de TV en op je tablet behoud je de controls (de youtube pagina, de mediaplayer controls etc). Buiten de films wordt standaard je hele scherm gestreamed, startscherm, fullscreen games (horizontale display zet hij weer terug naar verticale beelden).

Ik heb zelf dus deze gekocht, daar mijn TV geen DLNA ondersteuning heeft.
Waarom hij hier weer 'Hub' heet, terwijl de handleiding spreekt over een 'Dongle', mij een raadsel. Ook op internet gaat hij onder de 'hub' en 'dongle' naam, dat laat ik verder in het midden.

De setup is vrij simpel, al zijn de opties wat weggestopt in de instellingen, maar eenmaal aangesloten werkt dit behoorlijk goed. Wil je een uurtje lekker op de bank youtube browsen of foto's met de familie bekijken, het werkt met incidenteel een kleine hapering op de wifi verbinding probleemloos. Ook alle simpele games werken goed, maar kom je bij de zwaardere 3D spellen merk je dat zelfs de quadcore soms niet genoeg kracht heeft beeld/geluid synchroon te laten lopen of het spel krijgt happeringen qua FPS of input.

Helaas beschik ik op dit moment nog niet over een degelijk video/film apparaat, ik hoop deze week ook nog stukje film te schieten hoe dit nu werkt. Mochten er mensen naar de GamesCom zijn geweest en de functie bij Samsung hebben getest, ik begreep dat door de enorme storing daar door diverse wifinetwerken er flink wat vertraging was tussen je tablet en de TV, dit is in normaal gebruik enorm stuk minder.

Allshare Play
Hiermee kan je vanuit je netwerk muziek, fotos of video van en naar elk aangesloten apparaat sturen die de AllShare Play software hebben geinstalleerd. Helaas betekend dit voor een Windows omgeving een Java-gestuurd 'mediaserver' programma wat verre van optimaal werkt. Niet alleen lijkt de 'server' regelmatig te crashen, maar is de interface ook traag en instellingen zijn moeilijk terug te vinden.
Daarnaast lijkt er binnen Android 'hardcoded' te zijn ingesteld dat de standaard mediaplayer wordt gebruikt bij het afspelen van netwerk filmpjes, welke amper ondersteuning heeft voor 'moderne' videoformaten als DivX of zelfs MKV.

MX Player draait deze filmpjes probleemloos, maar deze kan je niet instellen als default AllShare player en heeft MX Player geen netwerk ondersteuning. Dit geheel kan je dan ook weer uploaden naar een cloud-omgeving, bij de Note 10.1 krijg je gratis 5GB bij SugarSync zodat alle AllShare apparaten ook vanuit de cloud kunnen afspelen.

Per saldo wel een leuke functie, maar de software is op dit moment gewoon gebrekkig en er zijn genoeg alternatieven te vinden icm Google Play apps die wel een andere speler kunnen gebruiken voor videomateriaal. Muziek en foto's werken zonder problemen, al is hij soms behoorlijk traag, of dit nu ligt aan mijn intern netwerk (wifi->bedraad) of de software, dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Als ik de features bekijk van de tablet, de snelheid en voor het eerst het scherm, is het een nette maar vooral snelle tablet. Het Samsung laagje van AllShare werkt aardig, ik hoop dat ze in de volgende update hier en daar de kleine problemen eruit kunnen halen. De stylus werkt ook buiten de specifieke stylus-apps erg accuraat, browsen, tekenen en diverse spelletjes werken erg goed met de stylus.
Maar dan kom je toch op het punt.. de prijs. Op de vraag 'is de stylus, de extra power en de diverse Samsung features, maar met een toch lage resolutie scherm die 580* euro wel waard?' heb ik een beetje gemixed antwoord. Ja, je hebt voor kleine 580 euro een 3G én Wifi tablet die qua power nergens onder doet en heb je een stylus waar je diverse situaties toch iets makkelijker mee kan werken dan het traditioneel touchscreen. Daarbij betaal je dus gewoon 130 euro voor de extra 3G functie, de Wifi-only versie met precies dezelfde overige functies gaat voor net 450 euro.

Neem je de wat lage resolutie voor lief, hecht je niet té veel waarde aan de looks, maar wil je graag met een functionele stylus werken en ben je al bekend binnen de Samsung-functies, dan is deze tablet zeker interessant. Ben je ook nog beetje 'tweakert' die graag zelf roms maakt/installeerd, XDA heeft inmiddels al een heel forumgedeelte voor deze tablet. mocht Samsung niet verder willen, dan hebben we XDA nog wel.

Maar gelijktijdig staat de concurrentie niet stil, voor dezelfde prijs zit je al richting een nieuwe iPad, Asus en Acer timmeren ook hard aan quadcore tablets, maar ook mogelijk de nieuwe tablets van Microsoft (als je erg Windows-base ben is dat mogelijk een betere oplossing).

Uiteindelijk zal elke fabrikant of elke tablet zich net weer op een iets andere doelgroep richten, zoals deze keer met de stylus. En dan ligt de keuze van een tablet uiteindelijk bij jezelf, je voorkeur van OS, wat je wil doen met een tablet en tot welke prijs je wilt gaan.

* huidige prijzen uit de pricewatch.

Versie 0.2
-ruwe tekst, foto's nog toevoegen.
-prijs/conclusie nog uitwerken.

Versie 0.5
-kleine correcties in tekst
-foto's toegevoegd.

Versie 0.8
-nog meer foto's
-conclusie toegevoegd
-diverse blokken wat logischer ingedeeld

Versie 1.0
-volgorde aangepast
-index toegevoegd

• Android

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit?

Zeer nette review, leest lekker weg.
Als galaxy note 5.3 gebruiker vind ik het scherm echt tegenvallen

Schermresolutie is voor mij een no go, epubs en webpagina's zien er zoveel beter uit op de ipad 3 en de android tablets met full hd scherm
Goede review; erg nuttig in m'n zoektocht naar een geschikt tablet.

[Reactie gewijzigd door mhverburg op 21 augustus 2012 13:02]

Geluid zal de tablet weinig maken, met geen fans komt er weinig geluid van de tablet buiten het soms 'plastic' getik van je stylus tegen het scherm.

is het hier niet beter om er van te maken: zonder fans

voor de rest zeer nette review.
Zeer overzichtelijke review, leest makkelijk en je voegt genoeg foto's toe. Wat ik zelf niet precies begrijp is dat je de Conclusie zet voor het stuk van de Stylus en All-Share play.
Die heb ik er gisteren bijgezet, dus die moet ik nog verplaatsen.

Maar heb nog even wat ruzie met de anchor-tags dus die moet ik nog doen :)
Daar lopen al wat discussies over, ook het forum zijn er wat reacties op, op XDA wordt de reviewer redelijk afgebrand.
Ik ben het niet eens met het schermgebruik voor het schrijven van tekst. Als je de tablet in een notitieblok vorm legt, ofwel niet overdwars maar rechtop en je zet de standaard instelling van de pendikte op zijn kleinst, dan schrijf je prima op de lijntjes. Ikzelf gebruik dit meerdere keren per weer en ik ben er fan van. Heb veel geprobeerd zoals lifescribe en een kleine laptop met windows journal maar er is nog niets beters op de markt dan de Snote en ik hoef ook niets anders meer, voor nu...