Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Blauw Review

xazorx 4 september 2012, 515 views

Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Blauw

Pluspunten

• Mooi design
  • Compact, maar niet te klein
  • Goede resolutie
  • Android 4.0.3
  • Micro HDMI

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Standaard gelockte bootloader

Waarom deze telefoon
Deze telefoon is gekozen met een oog op kwaliteit en betaalbaarheid,daaraan voldeet deze telefoon erg goed, en ik ben dus ook tevreden over de keuze van deze telefoon.

Het uitpakken
Bij het uitpakken van de telefoon trof ik verschillende dingen aan in het doosje, doodsaaie boekjes, een USB kabel, een USB oplader, een 2gB micro-SD kaart, een accu, oordopjes, en de telefoon zelf, wat ik wel misde, was een micro-HDMI kabel, want er zit wel een aansluiting voor op. Alles wat er bij zat was netjes ingepakt, en alles spreekte voor zich, niks wat niet duidelijk was.

Het eerste gebruik
De telefoon was makkelijk in te stellen en alles werkte gewoon goed, wel een paar standaard updates maar dat was zo gedaan, de telefoon werkte gewoon soepel en snel dus alles was gewoon goed gedaan.
De telefoon had standaard een aantal apps die opzich wel nuttig zijn, maar wel maar zelden worden gebruikt.

Updates
Eerder noemde ik een aantal updates, maar via de telefoon zelf was het niet mogelijk om de nieuwste Android erop te zetten, dus ik koppelde de telefoon aan de computer en zette de standaard versie van Android van Sony erop, wat me toen opviel was dat bij het opstarten de telefoon geen "Sony Ericsson" logo gaf, maar gewoon "Sony". Het updaten ging opzich redelijk makkelijk alleen met de PC-Companion van Sony Ericsson ging het een beetje stroef dus heb ik de updater software gebruikt, voor mensen die geen ervaring hebben met Sony en/of Sony Ericsson. Er zijn twee verschillende programma's om mee te updaten, Sony Ericsson PC-Companion, en Update Service van Sony.

Android 4
De Android versie die ik erop kwam te staan was Android 4.0.3, deze versie van Android werkt erg snel en soepel op deze telefoon, al is het wel zo dat af en toe de telefoon een paar seconden vast loopt, maar dat gebuurt alleen bij zware applicaties, denk hierbij aan 3D toepassingen. Maar bij bijvoorbeeld Google Chrome, Skype of andere lichtere tot gemiddelde applicaties, is de telefoon soepel en snel, en loopt eigenlijk nooit vast, ook video's bekijken gaat gewoon goed, en video's/foto's maken gaat ook gewoon goed.

Foto/Video kwaliteit
De foto video kwaliteit is goed te doen, het is natuurlijk geen super kwaliteit, want de "HD-kwaliteit" is natuurlijk ook relatief, maar zoals ik al ze, het is goed te doen, ook de panorama foto's zijn erg goed, alleen af en toe wat lastig omdat het nogal snel is van "Te hoog, te laag, te snel, etc." dus dat is af en toe wat lastiger, maar als het gelukt is, heeft het ook wel een mooi effect.

Custom ROMS
Op deze telefoon is het mogelijk om custom ROMS te zetten, maar dit is wel wat lastiger als bij de, bijvoorbeeld Samsung Galaxy SIII, want de bootloader van de Sony Ericsson Neo V, is gelocked, en moet dus eerst geunlocked worden, dit kan op twee manieren, de officiŽle manier, via de site van Sony, al vervalt hier wel je garantie en je service, maar het kan ook handmatig, al is dat wat lastiger als je hier geen ervaring mee hebt, al is het wel zo dat er voldoende handleidingen voor zijn op het internet. Maar in het kort, het is mogelijk maar wel wat lastiger. Ik ga hier ook niet te veel aandacht aan besteden, dus stel ik doe het ooi dat plaats ik dat nog bij de review erbij.

Het scherm
Het scherm van deze telefoon is een erg mooi scherm voor een 3.7". De resolutie is ook van erg goede kwaliteit want als je bijvoorbeeld een film wilt kijken van 720p zou dit kunnen, met goede kwaliteit, ook als je de telefoon gedraaid houd kan je ook gewoon desktop sites lezen zonder in te zoomen, wel iets lastiger maar het zou kunnen.

In het kort
Deze telefoon is erg leuk en goed voor standaard gebruik, denk hierbij aan Skype, Whatsapp, Internet, SMS, bellen en de simpelere spelletjes zoals Angry Birs, Fruit ninja, etc. Ook zou deze telefoon 3D applicaties aankunnen, maar de framerate zal daarbij wat lager liggen dan bij de top onder de smartphones.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Blauw?