MS-Tech MS-N750-VAL Review

David171096 4 september 2012, laatste update op 13 september 2012, 5.353 views

MS-Tech MS-N750-VAL

Pluspunten

• goedkoop
  • ATX aansluiting

Minpunten

• zeer slechte kwaliteit

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Dit is een zeer slechte voeding die zeker niet aan te raden is om te kopen. Het is de goedkoopste van 750W die er is en dat is ook wel te merken. De 3.3V, 5V en 12V aansluiten liggen ongeveer 30-40% onder het voltage wat ze horen te hebben en de -5V en -12V zijn samengevoegd tot -8.9V.
Problemen die hierdoor optreden zijn dat de videokaart steeds uitvalt waardoor het beeldscherm even zwart wordt. CPU en GPU overklokken is totaal onmogelijk en het systeem zelf is zeel instabiel. Sommige USB-HDD's werken niet eens op deze PC als ik ze aansluit.

Edit: oplossing gevonden voor de problemen met de voeding: gewoon de 4 extra draadjes van de ATX aansluiting niet aansluiten. Voltages zijn daardoor weer helemaal normaal.

Heb jij ook een MS-Tech MS-N750-VAL?

Ik begrijp dat je er niet tevreden over bent, maar volgend fragment zou ik wel weglaten uit m'n review als ik jou was:
CPU en GPU overklokken is totaal onmogelijk
Laat ons eerlijk zijn: als je wilt overklokken, mogen we toch veronderstellen dat je een degelijke voeding koopt.
Je hebt helemaal gelijk.

Deze PC heb ik niet helemaal zelf samengesteld omdat dit de eerste keer is dat ik geen laptop heb om er zeker van te zijn dat alles goed werkte. Kon wel wat dingen kiezen zoals CPU enzo, maar voeding stond vast op MS-tech.
Als ik kijk naar de prijs vind ik de prestaties nog niet eens heel slecht :+

Maar start je systeem daadwerkelijk op met deze lage voltages? Ik heb wel vaker brakke voedingen gehad, maar onder de 11V kreeg ik toch echt m'n systeem niet meer bootend (ok, dat was dan ook wel een antieke Asus P2BDS, maar toch).
Het start nog redelijk normaal op allemaal. Het beeldscherm valt wel steeds weg tijdens het opstarten.

Dit is wat CPUID aangeeft. of die voltages kloppen weet is niet helemaal zeker. Wel weet ik zeker dat die problemen veroorzaakt worden door de voeding, want met een andere erin doet alles het wel normaal.
denk dat je moederbord of andere sensoren/software compleet off zijn met 8,9 volt start ie echt niet meer op.

denk dus dat het niet je voeding is maar de rest van de pc.

zo niet zou ik je voeding inruiken voor een ander exemplaat dat ding hoort namelijk gewoon goed te werken.
Volgens mij is MS-Tech niet gelijk aan kwaliteit... denk dat deze voeding op zn top echt 600 watt zou leveren dus beetje zonde van je geld als je het mij vraagt voor paar tientjes meer heb je veel betere voedingen, maar zoals de reviewer zei als hij niet kon kiezen... maar tip voor de volgende keer zoek hem zelf uit :P